Pod-Proiect este o firmă din Iași abonată de ani buni la contractele Primăriei Timișoara. A făcut proiectele pentru marile lucrări de infrastructură din capitala Banatului. Amintim Podul Eroilor (care încă e în șantier, pentru că în proiectul inițial nu au fost cuprinse și traseele de sub pod – n.r.), Podul Mihai Viteazu (care nu primește aviz de la Comisia de Monumente pentru că se consideră stricarea aspectului monumentului), Podul Muncii (încă se lucrează la documentație – n.r.) și Podul Dragalina (reabilitat, dar cu greșeli în proiect – n.r.). De asemenea, Pod Proiect a făcut și proiectele pentru lărgirea pasajelor Jiul și Popa Șapcă.
Recent, Pod Proiect a câștigat licitația pentru „SF Pasarela Îndrăgostiților” (Pasarela Copiilor). Primăria a semnat contractul zilele trecute, în 27 mai.
Firma din Iași primește aproape 68.000 de lei, echivalentul a 14.000 de euro pentru studiul de fezabilitate, care ar trebui predat primăriei în 60 de zile de la data emiterii ordinului de începere pentru întocmirea SF. Apoi pot fi obținute avizele pentru Certificatul de Urbanism, iar apoi poate fi organizată licitația pentru proiectul tehnic și execuție.
Patru licitații eșuate
Primăria Timișoara se chinuie de doi ani să găsească un proiectant pentru pasarela pietonală de lângă Parcul Copiilor. S-au făcut câte două licitații în fiecare an, cinci în total.
Prima procedură pentru SF și PT a fost lansată în octombrie 2018, suma pusă la dispoziție fiind la jumătate față de cea de acum. În decembrie 2018 s-a încercat a doua oară găsirea unui proiectant, la aceeași sumă, dar tot fără succes. Mai bine de jumătate de an mai târziu, în iunie 2019, PMT a lansat a treia licitație, pentru SF + PT, iar valoarea estimată a contractului a fost dublată. Și această fără succes, pentru că nicio firmă n-a fost curioasă de lucrarea PMT, în condițiile date.
Tot în 2019, dar în august, PMT a mai încercat o dată. Abia la a cincea licitație, lansată în februarie 2020, a avut succes. În contract a rămas doar studiul de fezabilitate, după ce a fost scos proiectul tehnic, iar la sumă nu s-a umblat deloc. Au fost patru oferte: Rheinbrucke Timișoara (altă firmă abonată la contractele PMT – n.r.), Peiesi din Iași, Aquacon Proiect din Sibiu și Pod-Proiect din Iași. Cea din urmă a câștigat.
Dacă totul merge cum trebuie, studiul de fezabilitate pentru reabilitarea Pasarelei Îndrăgostiților ar trebui să fie gata la sfârșitul lunii iulie. Apoi se va face licitație pentru proiect tehnic și execuție. În cel mai bun caz, șantierul poate începe la jumătatea anului viitor.
Pasarela de peste Bega de lângă Parcul Copiilor a primit numele Pasarela Îndrăgostiților în luna mai 2016, an în care s-a promis și reabilitarea ei. Podul pietonal s-a numit inițial Pasarela Ioan Polen, după numele inginerului care a proiectat-o.
Articole pe aceeași temă:
10 milioane de euro pentru reabilitarea Podului Muncii. Avem SF
O firma din Iasi face doua proiecte pentru reabilitarea podurilor Timisoarei
Trimite articolul
XPrimaru asta chiar a facut macar un lucru calumea de cand e in primarie?
-
Da, a distrus orasul ca lumea. Sistematic si fara indulgenta
Firma din Iasi……..Ajunge pentru a demonstra imbecilitatea sistemului! Daca ati fi angajat o firma din California as mai întelege, sunt doar americani. Dar din Iasi! Tot mai stupide devin autoritatile (sau cel care decide).
-
De aia ai si calitatea lucrarilor ca la iasi. Ieftin si prost
-
“Ieftin”?
-
Prima oferta e ieftina. Dupa aia afli ca are nevoie de contracte aditionale cat de doua ori oferta. Pentru contracte aditionale nu e nevoie de de atata control ca la prima licitatie. Poti sa vi si sa spui ca mai trebuie asta si asta si asta ca sa arate frumos. Ca nu s-a gandit nimeni la asta. Cunosti formularea asta?
-
Păi dacă la prima strigare nu se știe, încă, cât este comisionul… Se mai ridică o problemă: dacă precedentele proiecte le-ai fâsâit, de ce te mai accept la licitație? Ghici ciuperca ce-i?
-
-
-
Orice comentariu este în zadar mergeți la vot și schimbați situația este singura soluție.
S-a intervenit recent acolo și s-au făcut niște rampe de acces. S-a muncit degeaba?!