Ideea autostrăzii pentru biciclete a apărut în cursul anului 2019, când primăria a alocat 100.000 de lei în bugetul local, pentru studiul de prefezabilitate. Nu s-a făcut nimic, astfel că în bugetul pe 2020 apare aceeași sumă. În luna ianuarie a acestui an a fost lansată licitația pentru desemnarea unei firme care să întocmească acest studiu și să facă o „demonstrație tehnologică”.
Deocamdată, doar studiu de prefezabilitate
Practic, PMT vrea să încheie un contract pentru „amenajare autostradă pentru biciclete, pe relația E-V, respectiv pe relația N-S”, faza studiu de prefezabilitate, care să includă și studiu topografic, precum și studiu geotehnic. A pus la bătaie exact 100.000 de lei cu TVA, adică peste 20.000 de euro.
„Acest proiect va ajuta la încurajarea circulației cicliste, reducându-se astfel nivelul de poluare și îmbunătățind viețile tuturor locuitorilor. În prezent, rețeaua e ciclism este insuficient dezvoltată din punct de vedere al calității și al suprafeței. Ca atare, nu oferă condiții de siguranță pentru deplasarea cu bicicleta”, susțin oficialii municipalității în tema de proiectare.
Patru metri lățime, 17,5 lungime = peste 4 milioane de euro
Așa-zisa autostradă de biciclete va lega orașul de la nord la sud, pe aproape 8 km, dar și de la est la vest, pe 9,5 km. Un total de 17,5 km, urmând ca pistele nou create să aibă o lățime de maximum patru metri. Costul total ar fi de 20,8 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproape 4,3 milioane de euro.
„Având în vedere că obiectivul de investiție presupune realizarea a două autostrăzi pentru biciclete, cu o lungime de aproximativ 17,5 km și o lățime de maximum 4 metri, luând în considerare costurile/mp necesare pentru executarea unui drum nou, respectiv 250 lei/mp, fără TVA, valoarea investiției a fost estimată la aproximativ 17,5 milioane de lei (3,66 milioane de euro), fără TVA, la un curs BNR 5.12.2019, 1 euro = 4,7764 lei”, se mai arată în documentație.
Potrivit documentației PMT, „benzile pentru biciclete ar urma să fie construite separat de fluxul de trafic auto, oferind condiții de siguranță utilizatorilor”.
Două oferte
La licitația lansată de primărie pentru serviciile de proiectare, faza studiu de prefezabilitate s-au depus două oferte, până în 27 februarie: Hentza Business SRL, o firmă din Voluntari, județul Ilfov și asocierea Drum Pod Invest (Iași – lider) – Eco Geo Prest (Bacău) – Arabona Project (Timiș).
Hentza Business a fost înființată în toamna lui 2017, ar fi avut 9 angajați pe anul 2018 și o cifră de afaceri de 3,7 milioane de lei, potrivit totalfirme.ro. Are ca obiect de activitate „lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale”.
Drum Pod Invest din Iași a fost înființată în 2009, avea zece angajați și o cifră de afaceri de aproape 1 milion de lei pe anul 2019, potrivit aceleiași surse. Prestează „activități de inginerie și consultanță tehnică legată de acestea”. Subcontractantul Eco Geo Prest din Bacău funcționează din anul 1994, iar pe 2018 avea 11 angajați și o cifră de afaceri de 319.000 lei. Arabona Proiect din Timișoara a fost înființată în 2019 și nu are publice alte date. Ambii subcontractanți au același obiect de activitate ca Drum Pod Invest din Iași.
În curând vom afla cine va întocmi documentația pentru viitoarea autostradă de biciclete a Timișoarei. Ofertele pot fi evaluate până cel târziu în 28 august, dar este foarte posibil ca evaluarea să fie gata mai devreme. Firma câștigătoare va trebui să predea documentația primăriei în 120 de zile de la data menționată în ordinul de începere, după semnarea contractului.
Articole pe aceeași temă:
Autostrada pentru biciclete din Timișoara va avea 17,5 km. Primăria face studiu de prefezabilitate
Trimite articolul
XBani aruncati pe fereastra !
-
Sunt bani contribuabililor “aruncati” de Robu direct la firmele da casa ale partidului.
Sifonare de fonduri publice pentru “proiecte” care se regasesc in bugetul primariei in fiecare an. -
daca fac piste cat de cat o sa fie ok.
Mai multe biciclete inseamna mai putine masini in trafic
O latime de maximum 4 metri. Si minimum ? Juma de metru precum pseudo-pista de pe Calea Martirilor, unde daca vrei sa ocolesti canalele care ocupa 80% din pista esti claxonat/luat pe sus de masini ?
Se mai sug niste bani cu studiile. Numai daca se face “autostrada” suspendata, altfel cam pe unde ar trece?
O sa faca niste studii de prefeszabilitate apoi fezabilitate, se toaca niste bani si in final trag doua dungi pe undeva si spun ca aia e lucrarea. NESIMTIRE
unde va fi “autostrada” tot pe trotuar nu?
Mesajul de pe rucsac spune totul!
PREfezabilitate???? Wtf????
Dar studiul de PREprefezabilitate l-au facut????
Sifonare de bani! Oricum toti stim ca asa ceva NU ESTE REALIZABIL!
Mai bine v-ati concentra pe transportul in comun, ca ar fi folosit
Nu ar trebui facut un studiu de pre-pre-fezabilitate inainte ? Eventual si un studiu de pre-pre-pre-fezabilitate ?