Firmele din Timiș au luat parte la o nouă întâlnire organizată de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, împreună cu reprezentanții Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Timișoara. Unul dintre cele mai discutate subiecte a fost cel referitor la depunerea online a declarațiilor pentru plata diferitelor taxe către fisc. Intenția celor de la DGRFP Timișoara este de trecere a operațiunii de depunere a documentelor în mediul virtual. Contribuabilii vor primi o parolă și un username cu care se vor conecta la serverele Finanțelor, iar depunerea se va realiza electronic. În prima etapă, inspectorii de la Fisc doresc în primul rând trecerea în mediul virtual a depunerii declarațiilor pentru persoanele fizice.
„2018 se vrea de către conducerea ANAF și a Ministerului Finanțelor să fie începutul unei noi strategii. Iar strategia începe cu persoanele fizice. Prin noul mecanism privind impozitul pe venit, contribuția de asigurări sociale și contribuția de asigurări sociale de sănătate, toți românii vor primi, în scurt timp, un cont cu user și o parola, pentru înscrierea în spațiul privat virtual. Prin această modalitate, oamenii vor putea să își depună declarațiile online și să plătească online datoriile. La această ora, putem spune că suntem foarte aglomerați, o bună parte din timp ne-o ocupăm cu persoanele fizice, lucru care pentru noi este în plan secundar, deoarece contribuția lor la bugetul de stat este mai putin semnificativa față de contribuția pe care și-o aduc firmele”, a declarat la eveniment directorul DGRFP Timișoara, Ioan Dragomir.
În noul sistem virtual ar urma să fie înrolați aproximativ 150.000 de contribuabil din raza de activitate a Direcției. Noul sistem ar urma să fie complet funcțional din luna mai.
Citiți principiile noastre de moderare aici!