Reprezentanţii celor de la Protecţia Consumatorilor, Inspectoratul de Poliţie, Garda Financiară, Direcţia de Sănătate Publică şi de la Direcţia Sanitar Veterinară au fost miercuri puşi faţă în faţă cu întreprinderile din judeţ. Discuţiile, puse la cale de Camera de Comerţ Timişoara, s-au dorit a fi o bună oportunitate de a rezolva, deschis, problemele şi disputele ce apar între cele două părţi: mediul de afaceri privat şi instituţiile cu atribuţii de control. Iar problemele ridicate de reprezentanţii celor 74 de firme au fost destul de multe.
Un lucru este clar, toţi patronii se plâng de existenţa a prea multe verificări. „Ei spun că venim prea des la sediul lor, că repetăm prea des şi prea repede verificările. Dacă vine toată lumea în control când să mai avem timp şi să ne desfăşurăm activitatea, au spus la întâlnire patronii”, a declarat Florin Frugină, director coordonator al Gărzii Financiare Timiş. De asemenea, toţi şefii de instituţii prezenţi la discuţii au fost de acord că legislaţia şi atribuţiile, dar şi obligaţiile organelor de control sunt destul de bine cunoscute de firme. Din păcate, protecţia acestora împotriva unor reclamaţii rău-voitoare sau poate chiar cu iz politic nu pot fi contracarate. „Legislaţia ne obligă să răspundem la toate sesizările depuse, chiar şi celor de la anonimi”, a declarat Pompiliu Smultea, şeful Direcţiei Sanitar Veterinare.
Cum reclamagii de profesie au apărut şi în acest domeniu, noua legislaţie permite totuşi o anumită selecţie a sesizărilor. „Legea ne dă dreptul să clasăm anumite sesizări, dacă acestea se referă la aceiaşi problemă şi dacă nu există nici un fel de noutăţi în acea sesizare”, am aflat de la Dan Tudorescu, şef serviciu Investigarea Fraudelor din cadrul IPJ Timiş.
Asemenea întâlniri vor fi periodice, a anunţat Georgică Cornu, preşedintele CCIA Timişoara, deoarece şi-au dovedit utilitatea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!