Ordinul de începere a lucrărilor pentru extinderea reţelei de troleibuz de la Timişoara la Dumbrăviţa a fost dat în primăvară. Vorbim despre un proiect comun al celor două primării, în valoare de peste 17 milioane de lei, pentru care s-au accesat fonduri europene.
Într-un final au început efectiv lucrările, iar pe drumul principal din comună au ”răsărit” sute de stâlpi din beton cu această ocazie, amplasaţi la distanţe apropiate unul de celălalt, de circa 15-20 de metri, de-o parte şi de alta a şoselei. Plus că, pe unele porţiuni, sunt câte două rânduri de stâlpi pe margine, pentru că au rămas şi cei vechi de iluminat şi pe care sunt firele de curent.
„Proiectul trebuie finalizat la sfârşitul anului. Eu zic că suntem într-un stadiu destul de avansat. Mai este o problemă – nu e majoră –, de îngropare a liniei de medie şi de înaltă tensiune. Acolo se lucrează acum… În rest, cu stâlpii am avansat, sunt montaţi, sunt 280 de stâlpi. Licitaţia a câştigat-o o firmă din Bucureşti, a fost organizată de Primăria Timişoara, şi proiectantul a făcut calculul rezistenţei, deci de el a depins, nu de noi. Noi n-am putut să-i spunem <<Domle, punem stâlpii la 50 de metri, la 20 de metri sau altfel…>>”, explică primarul din Dumbrăviţa, Victor Malac.
La fel, şi edilul-şef al Timişoarei, Nicolae Robu, susţine că… aşa au decis proiectanţii.
„Nici noi nu puteam să intervenim în proiect, proiectele în general sunt făcute de specialişti. Câteodată noi sesizăm anumite lucruri care nu ni se par în regulă, aşa după bunul-simţ, unii proiectanţi sunt deschişi şi revizuiesc proiectele, alţii susţin că aceasta este soluţia corectă. Acum, în Dumbrăviţa ce se întâmplă – sunt prezenţi alături şi stâlpii de medie tensiune, care fac într-adevăr să apară extrem de încărcată strada principală, cu două rânduri de stâlpi pe fiecare parte, sau cel puţin pe o parte frecvent sunt două rânduri de stâlpi. Aceştia vor dispărea în momentul în care firele vor fi duse în subteran. Asta se va întâmpla tot în perioada care urmează….”, afirmă Robu.
În plus, primarul Timişoarei i-a dat o idee omologului său din Dumbrăviţa: să mascheze betoanele cu flori.
„Eu n-am nicio îndoială că domnul primar va posta pe aceşti stâlpi ghivece cu flori şi se va putea face ca ei să nu mai arate aşa sec cum arată la ora actuală. Dimpotrivă, când vor fi plini de flori, va fi o abundenţă de flori pe toată întinderea străzii principale”, crede Robu.
Stâlpii… rămân 280 la număr. „Da, 280 de stâlpi rămân, că aşa stabileşte proiectantul. Noi nu putem să influenţăm acest număr”, a concluzionat edilul-şef al Timişoarei.
Partea bună este că, la finalizarea proiectului, locuitorii din comuna Dumbrăviţa vor putea ajunge cu troleibuzul 14 până în Timişoara şi invers.
Este prevăzută amenajarea unui număr de 12 staţii. De lucrări se ocupă firma Martin Rose.
Autoritățile au în plan și lărgirea drumului la patru benzi la ieșirea din Timișoara, până la Kaufland.
Citiți principiile noastre de moderare aici!