Aleșii se întâlnesc pentru prima dată în 2018 luni, la ora 16. Pe ordinea de zi au și un proiect referitor la fosta RATT, care acum se numește oficial Societatea de Transport Public Timișoara. Practic, consilierii locali votează „modificarea și completarea Protocolului de acordare a facilităților la transportul în comun unor categorii de cetățeni ai Municipiului Timișoara și operatorului de transport”. În principiu, va fi modificat numele regiei în societate, așadar RATT se va numi STPT.
La capitolul gratuități apare o noutate: primesc gratuitate și elevii de la clasa pregătitoare. Un articol întreg vorbește însă despre ceea ce trebuie să facă STPT pentru Primăria Timișoara, municipalitatea urmând să deconteze până la 2,2 milioane de lei/an.
Până acum, gratuitățile se acordau unor instituții, organizații, asociații, fundații sau oricăror „alte forme asociative”, însă, odată cu transformarea RATT în STPT, acestea se acordă unor „entități cu sau fără personalitate juridică”. Practic, poate fi subvenționată din bani publici orice structură existentă care are deschidere la mai-marii din Primăria Timișoara. Toate acestea sunt specificate în referatul care însoțește proiectul de hotărâre ce ajunge în atenția consilierilor locali.
Articolul 4 al protocolului de gratuități vorbește despre servicii speciale pe care STPT le-ar putea presta și pe care ar urma să le plătească Primăria Timișoara. De la bugetul local ar urma să fie suportată integral, pe lângă diverse curse speciale „cu vehicule pentru transport marfă sau persoane sau utilajele solicitate de către Primăria Timişoara sau STPT, pentru acţiunile la care sunt coparticipante, evenimente de interes public”, și „deservirea unor curse ocazionale interne şi internaţionale pentru instituţii publice şi alte entităţi”, scrie la paragraful B. Deci, în cazul în care Primăria Timișoara are de trimis o delegație în străinătate sau are de adus o delegație din străinătate, poate cere un autobuz de la RATT.
„Acordarea gratuităţilor prevăzute la art. 4 se va face pe bază de solicitări aprobate de primarul Municipiului Timişoara, viceprimari sau directorul Direcţiei Edilitare” și poate fi în valoare de „până la 2,2 milioane de lei pe an”!
Puteți analiza proiectul de hotărâre pe site-ul primăriei!
UPDATE. Modificările, aprobate în unanimitate
Proiectul privind modificarea protocolului pe anul 2018 a fost adoptat în unanimitate. Aleșii au stabilit însă condiții mai clare prin care să poată fi acordate gratuitățile. Un ales PSD a propus ca articolul 4 să fie completat, așa că astfel de curse ocazionale pot fi plătite din bugetul local doar dacă este vorba despre „acțiuni de interes public/ comunitar/ servicii publice” și numai pe baza unui protocol aprobat de primărie.
Cei de la noua STPT, fosta RATT, spun că este nevoie de o definire a cuvântului „entitate”.
„Pot exista anumite asocieri, cum ar fi de exemplu Consiliul Pensionarilor, care nu au personalitate juridică (…) Gratuități erau și până acum, doar că nu erau bine definite. Au plecat cei de la Casa de Cultură, în Germania, pe unde s-au dus, când au avut turnee pe bugete alocate și au plătit aceste autocare și au plecat în străinătate (…) Nu au fost foarte multe curse externe, o dată la două luni, poate la trei luni, în principiu cei de la Casa de Cultură. Ei aveau buget aprobat pe chestia asta și noi le făceam transportul, din care o parte plăteau ei”, au explicat oficialii regiei.
Suma de 2,2 milioane de lei aparent nu va putea fi suplimentată decât printr-o nouă hotărâre de consiliu. Potrivit viceprimarului Dan Diaconu, acest protocol ar urma să fie valabil doar câteva luni, până când STPT va semna un contract nou cu primăria.
Citiți principiile noastre de moderare aici!