El s-a aflat joi la Universitatea de Vest pentru a discuta cu studenții și cadrele didactice în cadrul seriei „Conferințele miniștrilor. Tema aleasă pentru întâlnire a fost „Provocări și perspective ale educației, științei și inovării în România centenară”.
El a vorbit despre universitățile românești, despre rolul lor în societate și despre locul pe care acestea le pot ocupa în mediul internațional, dar și național.
„Nu cred că este o provocare în anul centenar, este o o provocare a educației, provocarea noastră de a reuși să stimulăm excelența, să o înțelegem să o stimulăm, și să înțelegem că această excelență și performanță este diferită. Trebuie să înțelegem că universitățile sunt diferite și că au forță pentru a înțelege că unele pot disputa un spațiu internațional și o excelență internațională, altele joacă un rol important la nivel local, trebuie să le apreciem să le dăm resursele pentru acest joc. La urma urmei universitatea este un motor esențial pentru tot ce este performanță . Universitățile sunt centrul acestei dezvoltări, trebuie să le dăm resursele potrivite, trebuie să le cerem rezultatele așteptate și să aibă încredere în ele”, a declarat Adrian Curaj.
Fostul oficial a spus că el refuză să vorbească despre reforme ale învățământului, dar că pentru a se obține rezultate mai bune pentru societatea românească este necesară motivarea cadrelor didactice.
„Au fost infinit de multe reforme, eu când am fost ministru am spus că nu discut de reforme ale educației. Educația este un laborator sofisticat, este cel mai complicat laborator social într-o țară, pentru că este în acel laborator întreaga țară. În România sunt 12 milioane de oameni care sunt parte direct – indirect al acestui laborator. M-aș uita și aș încerca să nu mă mai joc cu aceste cuvinte, cred că ar trebui să ne uităm ce facem și cum facem, de foarte puține ori ne uităm la aceasta, dar mai ales trebuie să o luăm sistematic și să nu ne schimbăm, o dată mergem înainte, o dată înapoi. Trebuie să începem cu lucrurile esențiale. Tânărul este în centrul subiectului, iar pe el trebuie să-l ajutăm cu orice preț să își realizeze potențialul. Îi dau abilități cognitive, îl învăț să citească și să scrie, să gândească în societate, îi dau abilități tehnice, că îl fac și am grijă să nu se piardă în anii de început. Acest sistem în sine nu este un producător de analfabetism funcțional, dar fără profesori motivați și pregătiți nu se poate”, a mai subliniat Curaj.
Citiți principiile noastre de moderare aici!