Potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara, instituție subordonată CNAIR, a fost lansată licitația pentru contractul „Proiectarea și Execuție Lucrărilor din cadrul Obiectivului «Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69» – Rest de Executat”. Valoarea contractului este de 246.413.300 lei, fără TVA, iar data limită de depunere a ofertelor este 4 decembrie 2023. Anterior, pe drumul în cauză au lucrat italienii de la Todini, însă contractul cu aceștia a fost reziliat în această toamnă din cauza progresului foarte scăzut. Lansarea licitației a fost anticipată la finalul săptămânii trecute și de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în vizita sa de la Timișoara.
foto: DRDP
„Contractul cu Todini a fost reziliat cu data de 7 septembrie 2023, iar în timp record, circa o lună, la D.R.D.P. Timișoara s-a pregătit documentația pentru lansarea unei noi proceduri pentru finalizarea lucrărilor. Dacă nu vor fi contestații, sperăm că la începutul anului viitor să avem un nou constructor pentru acest contract. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent și își va asuma ca în 12 luni de la semnarea contractului să finalizeze eventualele remedieri rezultate a fi realizate și să finalizeze restul de lucrări din contract”, a declarat Nicoleta Pordea, director regional al DRDP Timișoara.
Lucrările, oprite la 25%
Vă amintim, firma italiană Todini Costruzioni S.p.A nu s-a ținut de treabă, nici după repetatele amenințări ale ministrului Sorin Grindeanu, astfel că a rămas fără contract, după ce executase doar puțin peste 20% din lucrările începute în toamna anului 2021 și care ar fi trebuit să dureze un an și jumătate.
„Stadiul lucrărilor la data rezilierii a fost de aproximativ 25%. Decizia de reziliere a fost luată din cauza incapacității financiare de gestionare a contractului de către antreprenorul Todini Costruzioni Generali S.p.A., lipsa utilajelor și dotărilor suficiente pentru asigurarea unui ritm de execuție corespunzător, lipsa personalului cheie și a personalului muncitor”, amintesc și cei de la DRDP Timișoara.
foto: DRDP
Drumul de legătură are 10 kilometri, urmând să aibă profil de drum național cu patru benzi de circulație și să reprezinte o rută nouă pe care conducătorii auto vor ajunge mai rapid de la Timișoara pe autostrada A1. Traseul drumului de legătură începe cu circa 300 m înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția nord-est, spre autostrada A1.
Trimite articolul
XPușcărie pentru cei care au decis ca autostrada sa nu treacă chiar pe lângă Timișoara,cum era normal și se face iriunde în Europa
-
N-are ce cauta autostrada pe langa Timisoara la cat de inghesuit e orasul. Centura in regim de autostrada trebuia plus evident drum de legatura intre ele la nivel de autostrada.
-
Este perfect așa cum e, altfel ar fi rupt întreaga zonă în două.
Problema e legatura, acest drum trebuia făcut acuma 10 ani plus 2 benzi pe sens pentru celelate drumuri de access disponibile. Plus centura la două benzi pe sens și neapărat pasaj la intersecția cu drumul ce merge spre Dumbrăvița.
Sa speram ca se baga Umbrărescu si la bucata asta, daca tot are echipe in zona. Ar fi pacat sa castige iar o firma cu 2 lopeti.
Asta e un proiect cu adevarat important. va descongestiona teribil traficul si va atrage multi investitori. Cand centura se va inchide si pe partea d evest, va fi excfelent pt intreaga zona de vest a judetului Timis care a fost vaduvita de autostrada initial din cauza mafiei PNl arad a lui falca.