Etapa de demolare a vechii pasarele Gelu-Crizantemelor, începută în urmă cu câteva săptămâni, s-a încheiat. Constructorul urmează acum să se ocupe de execuția noii pasarele care leagă cartierul Iosefin de Dâmbovița.
Inclusiv picioarele de pod de pe mal ale vechii pasarele, aflate într-o stare avansată de degradare, au fost demolate. Rețeaua electrică a fost mutată pe structura provizorie, pentru a asigura continuitatea alimentării cu energie electrică.
De asemenea, au fost montate structurile metalice provizorii pentru asigurarea malurilor, iar pe partea cu Splaiul Nicolae Titulescu au fost făcute forajele necesare pentru turnarea elementelor de susținere ale viitorului pasaj, amplasate atât în apă, cât și pe mal.
„Lucrarea de la pasarela Gelu-Crizantemelor intră în următoarea etapă de execuție, cea a construcției noului pod pietonal și velo. Cel vechi a fost complet demolat, din cauza stării avansate de degradare a elementelor de rezistență. Practic, noul pod va fi ușor accesibil atât pietonilor și bicicliștilor, cât și persoanelor cu mobilitate redusă. Amenajăm insule de verdeață și iluminat public arhitectural”, a spus primarul Dominic Fritz.
Valoarea contractului de execuție este de aproape 12,2 milioane de lei, cu TVA inclus, echivalentul a 2,5 milioane de euro, fondurile provenind din bugetul local. De lucrări se ocupă PAB România, o firmă din Arad, împreună cu doi subcontractanți: Instal Group și Elecon Plus SRL.
Planul pentru luna august
În august, constructorul va face foraje similare pe partea cu Splaiul Tudor Vladimirescu, iar structurile de rezistență deja turnate pe celălalt mal vor fi finalizate. Va mai urma armarea structurilor de rezistență definitive și turnarea betonul în forajele pentru elementele de susținere ale pasarelei, conform reprezentanților Primăriei Timișoara (PMT).
Vă reamintim, pe perioada lucrărilor de demolare, circulația cu vaporașele a fost întreruptă în zonă, însă aceasta se va relua din 1 august.
„Din 1 august, se reia și circulația cu vaporetto, care a fost întreruptă pe perioada lucrărilor de demolare. Vaporașele circulă pe traseul cuprins între strada Ardealul și Uzina de Apă, iar programul curselor a rămas același”, spun cei de la PMT.
Cum va arăta noua pasarelă
Odată reabilitată, pasarela va avea culoare pietonale și velo, dar și zone cu spații verzi. Va fi iluminată arhitectural și va avea parapete de protecție din oțel zincat. Lucrările cuprind: reabilitarea suprastructurii, relocarea rețelelor, lucrări la rețelele utilitare (electrice, gaze naturale, canalizare pluvială, canalizație tehnică și amenajarea zonelor verzi).
Calea pe pasarelă va fi compusă din zona carosabilă, cu lățimea variabilă între 5,4 m si 8 m, urmând să includă trasee pietonale, piste de biciclete, amenajări de iluminat public, scuaruri în partea centrală și spații verzi.
Conform specificațiilor din proiect, se vor planta 14 arbori pitici în ghiveci propriu și 40 de frasini. Rampele de acces la pod sunt proiectate astfel încât pe pasarelă să poată circula pietonii, bicicliștii, dar și persoanele cu mobilitate redusă.
Podul pietonal din Iosefin a fost construit în urmă cu mai bine de 70 de ani, în 1949. Avea o lungime de 46 de metri și o lățime de 2,20 metri, dar se afla într-o stare avansată de degradare, fiindu-i afectată inclusiv structura de rezistență.
Despre reabilitarea Pasarelei Gelu-Crizantemelor se vorbește încă din 2019. Primăria Timișoara a semnat în martie contractul cu firmele care se vor ocupa de lucrări, iar la începutul lunii aprilie a predat amplasamentul constructorului. Lucrările ar trebui să fie gata în jumătate de an.
Pe aceeași temă:
Încep lucrările la Pasarela Gelu-Crizantemelor. Va avea pistă de biciclete și zone verzi
Trimite articolul
XA început ?! BRAVO !
Și podul/pasarela de la parcul copiilor sau cunoscuta pasarelă a îndrăgostiților când va fi pusa în lucru?
Sa fie într-un ceas bun. Sa vedem la parcul copiilor, ca nu misca mai nimic pe acea pasarela. Și la cea de lângă uzina de apa lucrurile au trenat cu lunile.
Daca era Robu nu spunea ca face reabilitare. Spunea ca face pod nou ! Adica strica podul vechi si face altul in loc. Asta ca sa inteleaga haterii de ce costa si dureaza mai mult decat doar sa re-tencuiesti podul vechi.
Foarte bine! Bravo! Sa-l tina si pe asta tot inceput cum e cu turnul de apa. Doamne ajuta ca l-au demolat pe asta in loc sa construiasca unul nou mai intr-o parte cat sa nu dea direct in strada, si sa-l demoleze pe asta vechi la final, cand se putea folosi deja cel nou. Nu cumva sa creada cineva ca se face ceva cu fruncea in orasul asta, ca poate dupa ar mai vrea sa faca unul si pentru masini candva.
-
E mai greu cu gânditul la muncă contra cronometru când se apropie alegerile…. Tot noi suferim. Ca de obicei.
PAB a construit mallul de pe calea Sagului, deci nu e o firma de apartament.