Montarea liniei de tramvaie se face venind dinspre Cetății și, odată cu linia, constructorul va finaliza, tronson cu tronson, întreg bulevardul: trotuarele, carosabilul, pista pentru biciclete.
Primarul Dominic Fritz anunță că cca. două treimi din lucrări sunt finalizate, „chiar dacă șantierul nu a avut aceeași evoluție constantă ca cel de pe Cetății”. Aici s-au realizat:
- aproape 3,5km de rețea de telecomunicații subterană, în care operatorii de telecomunicații vor începe să-și treacă cablurile aeriene;
- peste 3km de canalizație pentru rețeaua electrică pentru rezidenți și iluminat public;
- peste 1km de cabluri doar pentru aprovizionarea cu electricitate a stațiilor de tramvai;
- peste 4,5km de conducte de apă înlocuite;
- peste 3,5km de conducte de canalizare înlocuite;
- peste 3km de conducte de gaz înlocuite;
- un segment de 390m de rețea de termoficare înlocuit;
- peste 100 de stâlpi de iluminat public stradal, cu consum redus;
„Le mulțumesc celor care locuiesc în zonă și celor care tranzitează pentru înțelegere și răbdare. Este o lucrare care va schimba modul în care arată zona și modul în care vom circula pe aici. Înlocuirea rețelelor subterane, dar și pregătirea canalizației pentru a duce cablurile de telecomunicații în subteran au fost etape absolut necesare”, a transmis Dominic Fritz.
Vă reamintim, conform planului inițial, lucrările de pe Calea Bogdăneștilor ar trebui să fie gata în 2023, lucru de altfel susținut și de edilul Timișoarei. Contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost semnat în iunie 2020 cu Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România.
Lucrările de pe Bogdăneștilor costă 149 de milioane de lei, din care 90 de milioane cofinanțare UE și 59 de milioane prin Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).
Dacă acum lucrările sunt gata în proporție de 75%, în primăvara anului trecut, reprezentanții municipalității anunțau că acestea au atins pragul de 50%. După organizarea de șantier, a fost demontată linia de tramvai și traversele de beton. Au fost demontați și stâlpii de susținere de la linia de contact pentru tramvai. Tot la acel moment, pe anumite tronsoane s-a lucrat la rețeaua de apă, la branșamente, la rețeaua de canalizare, la cea electrică și la cea de gaz.
foto: Facebook/Dominic Fritz
Pe aceeași temă:
VIDEO. Lucrările avansează pe Calea Bogdăneștilor. Traficul ar urma să fie restricționat
Trimite articolul
XAm fost anuntati in articolul de mai jos, cand a fost inchis Bogdanestilor, ca bulevardul se va redeschide in toamna 2022.
-
Care articol de mai jos? Ca mai jos e de pilda si doar link la caseta Redactiei. Articolul cu cicloturismul din pagina principala?
-
Nu pricep de ce ne trebuie tramvaie. Sa nu pierdem o meserie sau?
In locul lor am putea face o banda speciala care sa fie folosita doar de catre autobuze, salvari, pompieri samd
Nu stiu, chiar mi se pare bani aruncati pe geam, macar de as trece eu pe sub acel geam😅
Primaria care doarme sau…? Ati dat rute ocolitoare pline de cratere(amzei, semicerc…), nici macar nu v-ati obosit sa le vizitati, se puteau remedia in doua-trei zile.circulam asa de mai bine de un an. se numeste incompetenta si bataie de joc fata de cetatenii care platesc impozite
-
Prin 2000 nici macar o banda de pe acest bulevard nu era asfaltata, Bogdanestilor fiind uliță de sat! Se circula doar pe strazile laterale iar acum avem pentru inca cateva luni de zile facem scandal. Foloseste bicicleta sau scuterul nu cazanul adus din Germania si totul va fi ok :))
Ceausescu a constrit aceat bulevard cu tramvai si tot in trei luni. Voi,imbevililor nu ati fost in stare sa il spargeti in trei luni. Si va mai si laudati…mizerii…
-
cand pui pistolul la capul proletarului si il platesti cu ceapa si 2 lei; atunci faci mai rapid ce-i drept.
-
in alea 3 luni a pus si canale pentru fibra optica si tv, nu? :)))
-
In cele 3 luni se construia mult mai mult fata de acum. Atunci noi aici aveam antena pe casa si vedeam inca 3-4 programe fata de tine care spargeai seminte la birtul din Maglavit asteptand o minune
-
-
Da, tin minte. Dadea saracul cu tarnacopul de dimineata pana seara pe santier, era tot transpirat. Pe noi ne-a dus cu scoala sa-l aplaudam. N-a fost el chiar in fiecare zi in cele trei luni, a mai si lipsit ca a trebuit sa plece in vizite de lucru, o data 2 luni si o data 4 luni.
Acuma serios: tu esti constient ca acuma se lucreaza la portiunea din Bogdanestilor care n-a fost moderizata in anii ’70, cea dintre Cetatii si bariera CFR, portiune pe care de multi ani nu mai circula nici tramvaiul? -
Da tu la tarnacop in locul lui, atunci. Betonul patriei te’asteapta pickhammeru’ sa’nfigi. Arbitrul Franz Pickhammer, originar din Timishoara.
Nu vad rostul tramvaielor.
Eu unul as fi facut o banda speciala dor pentru autobuze, salvare, pompieri etc
Oarea prima banda va fi ca și “parcare”?