La finalul anului trecut, Consiliul Local Timișoara a votat un proiect de hotărâre prin care Centrul de Comandă și Control al Poliției Locale a fost comasat cu Centrul de Management al Traficului, ambele structuri fiind integrate într-un centru modern de monitorizare a traficului, care funcționează pe Bd. Iuliu Maniu 29. Tot aici a fost mutat și dispeceratul Poliției Locale.
„Suntem aici într-un nou centru de supraveghere și monitorizare. Ceea ce vedeți aici, ca bază tehnică, este un proiect care exista de mult; centrul s-a deschis în 2016, doar că ceea ce facem acum este să combinăm toate structurile și bazele tehnice și de personal într-un singur centru tehnic de siguranță în trafic pentru Timișoara. Dispeceratul Poliției Locale s-a mutat în acest spațiu.
Până acum au fost două sisteme total diferite. Noi am integrat camerele de supraveghere, ceea ce înseamnă că Poliția Locală Timișoara are acces la toate acestea. Aici suntem de serviciu 24/24, 7/7. Suntem non-stop. Nu mai este cum era înainte, când se lucra doar în timpul orelor de lucru de la primărie. Accesată integrare este doar un prim pas pentru a crește siguranța publică”, a declarat marți, 31 ianuarie, primarul Dominic Fritz.
Angajări și AI la Poliția Locală Timișoara
Odată cu noul centru de monitorizare a traficului, primarul Timișoarei a anunțat că la Poliția Locală se vor face angajări.
„Vom angaja încă 30 de polițiști locali în Timișoara. Cred că acesta este cel mai mare val de angajări din Timișoara. În plus, vom extinde rețeaua de camere de supraveghere. Vor fi supravegheate atât stațiile de transport, cât și locurile cu potențial de a se transforma în rampe clandestine de gunoi”.
Totodată, accentul va fi pus din ce în ce mai mult pe softurile inteligente care folosesc inteligența artificială (AI). Un astfel de soft, în funcție de cum este programat, îi va putea atenționa pe operatorii de serviciu ce incidente se întâmplă în anumite zone ale orașului.
„Vom începe să lucrăm cu un soft AI care poate pe baza datelor video să descopere anumite situații problematice și să alerteze poliția. Softul de acum și tehnica de acum sunt optimizate să descopere trecerile pe roșu și depistează și unde viteza este depășită. Toate stațiile sunt omologate. Din păcate, doar Poliția Rutieră poate folosi datele pentru a amenda șoferii și, momentan, nu avem o prezență a Poliției Rutiere aici, în acest centru. Acest lucru este grav, pentru că doar aici înregistrăm în intersecțiile pe care le urmărim, care nu sunt toate din Timișoara, peste 1.000 de treceri pe roșu pe zi. Puteți calcula ce înseamnă acest lucru săptămânal. În momentul în care Poliția Rutieră nu folosește aceste date, în Timișoara rămân neamendate trecerile pe roșu, ceea ce încurajează un comportament ilegal și periculos în trafic”, a mai spus Dominic Fritz.
Attila Hajdu, directorul Poliției Locale Timișoara, a spus că într-un final, polițiștii locali se vor putea bucura de condiții normale și optime de lucru.
„Colegii noștri se vor bucura într-un sfârșit de condiții normale și optime de lucru, și asta nu e puțin, e un lucru foarte important. Până acum o săptămână, colegii pe care îi vedeți acum în sală funcționau la etaje diferite – ba în pod, ba la un etaj inferior, era foarte complicat.
Dispecerul în momentul acesta are posibilitatea tehnică de a lua cea mai bună decizie într-o fracțiune de secundă. Tot aici, prin monitorizarea GPS a întregii flote, dispecerul știe în timp real unde se află fiecare polițist, fiecare mașină, fiecare echipaj. Astfel, în funcție de ceea ce vede pe camere sau în funcție de sesizările telefonice primite, poate dispune intervenția rapidă. Intervenția se face după principiul «cel mai apropiat echipaj de locul evenimentului»”, a explicat marți Attila Hajdu.
Potrivit acestuia, 54 din totalul camerelor de supraveghere sunt destinate potențialelor rampe clandestine de gunoi, iar 94 acoperă Zona Cetate, Piața Traian, Zona Badea Cârțan și Liceul Calderon, mult prea puțin pentru necesitățile orașului din punctul de vedere al directorului Poliției Locale Timișoara. În viitorul apropiat ar urma ca numărul de camere de supraveghere să fie suplimentat – cu cca. 13-15 camere pe partea de rampe și 15-17 pentru supravegherea stațiilor STPT aglomerate.
Noul Centru de Monitorizare integrează cele 150 de camere ale Poliției Locale cu cele 276 de camere ale Municipiului Timișoara, pentru a putea înregistra și stoca imagini video în limitele regulamentului european pentru protecția datelor cu caracter privat, GDPR. De asemenea, centrul are la dispoziție, în plus, șapte radare fixe și încă 37 de camere ultraperformante care pot detecta automat trecerile pe culoarea roșie, echipamente verificate metrologic.
Centrul de pe Bd. Iuliu Maniu funcționează similar cu alte centre de monitorizare a traficului și siguranței publice din marile capitale europene.
foto: Tion
Trimite articolul
XOrice fel de inteligenta este binevenita la ei.
-
Cel mai tare comentariu, chiar daca e singurul. 🙂
-
Problema nu e ca nu au camere cu AI, problema e sa vrea sa-si faca treaba!
-
Are și AI-ul ăla un respect de sine… refuză să fie informator la PL!
-
Daca se vor angaja pe baza unui algoritm si vor fi tinuti toti in birouri, pe teren oarecum patruland 2-3 echipaje in toata Timisoara, mai bine sa nu angajeze!
Politia Locala este necesara sa patruleze si la pas, sa aiba responsabili alocati pe zone, macar in tura de zi, dar ideal si noaptea, ei fiind cei cunoscuti de cetateni si ei sa fie cei care cunosc problemele critice ale fiecarui cartier. Sa fie responsabili de controlul problemelor semnalate si sa poata lua efectiv masuri sau sa se ocupe ca resurse suplimentare sunt trimise in teren daca nu au capacitatea de a interveni.
Au mers banii nostri sa faca politrucii astia holuri care sa arate ca o nava spatiala, tavane SF. Bah voi nu sunteti normali cum sifonati si furati banul public. Era vreo firma de partid care se ocupa cu amenajari si n-avea de lucru?
Emiteti hotărâri HCL și Norme de aplicare, și veți putea amenda inclusiv trecerile pe roșu.
-
Legal nu au pregătirea necesară ca să dea amenzi de circulație! Multi nici nu au permis dar mai să cunoască codul rutier! Că de aia au ajuns la locală și nu la rutieră!
-
🤣😂🤣 hcl nü poate sa contravina legii nici macar la primariile condüse spre prapastie de primari üsere. Daca in lege scrie cüm se constata o contraventie, apai asa se face. Poate vrei sa spüi ca parlamentarii üsere sa se agite prin parlament, caz in care ar fi frümos legea sa prevada si modalitatea prin care alti participanti la trafic care incalca legea pot fi sanctionati(pietoni, trotinetisti, motostivüitoristi). Eü as propüne sa fim monitorizati toti prin bratari electronice si camere de lüat vederi peste tot; si recünoastere faciala ar mege, de ce nü, avem ceva de ascüns? Si sa se introdüca si scorül social! Si legea ilicitülüi si sa ne param vecinii cand vine cürierül cü ceva. Saü mai bine, sa ne pütem face constatatori volüntari si sa ne param intre noi cü dovezi video! si sa reinfiintam si secüritatea! si cü ceva monitorizari cü implantüri neüronale, sa se detecteze intentiile de a savarsi diverse nasoale. Ai vazüt filmül Minority Report? No, asa ceva dar pe baza de neüralink, care sa ne si paralizeze de la distanta inainte sa pütem comite ceva!
ünde ne oprim?
PS: exista tari ünde statül nü mai poate de grija sigürantei cetatenilor si-i monitorizeaza de nüma’, aü si scor social, poate te tenteaza sa locüiesti acolo.
Auoleu, inteligenta artificiala.?!?
Pericol fratilor – vine Oculta cu cipurile!