În prezent, se montează grinzi la pasajul din apropierea drumului național Timișoara – Arad și la pasajul peste drumul comunal care face legătura cu localitatea Cerneteaz.
„La primul pasaj, se ridică în total, pe cele trei deschideri, 12 grinzi. Pe deschiderea principală, lungimea grinzilor este de 37 metri fiecare, iar pe celelalte deschideri, fiecare grindă are 28,6 metri. La al doilea pasaj, la nodul rutier cu DC 58 (Covaci – Cerneteaz), este proiectată o deschidere cu patru grinzi de 36 m fiecare”, explică reprezentanții DRDP Timișoara.
Se mai lucrează și la podețe, la podul peste pârâul Niarad (Bega Veche), la pasajul peste un drum de exploatare de la km 9+670 și se amenajează platformele necesare procesului de montare a grinzilor la pasajul din zona viitorului nod rutier cu autostrada A1.
foto: DRDP Timișoara
Despre contractul de peste 50 de milioane de euro
Traseul drumului de legătură are o lungime de 10 kilometri și începe cu circa 300 de metri înaintea intersecției existente dintre drumurile DJ 692 (Sânandrei) și DN 69, cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția nord-est spre autostrada A1. Proiectul cuprinde două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere.
Vă reamintim, contractul anterior, semnat cu firma Todini Costruzioni S.p.A, a fost reziliat în august 2023. Lucrările, începute pe finalul anului 2021, ar fi trebuit să dureze doar un an și jumătate. Cum italienii nu s-au ținut de treabă, în momentul rezilierii contractului stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%.
La licitația pentru noul contract – lansată în octombrie 2023 – au fost depuse mai multe oferte. La început de 2024, în luna februarie, reprezentanții DRDP Timișoara anunțau că cea mai bună dintre ele a fost depusă de asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., care s-ar fi ocupat de proiectarea și execuția lucrărilor restante pentru 260 de milioane de lei.
Primul rezultat al licitației a fost însă contestat la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) și a urmat altă acțiune în instanță, la Curtea de Apel București. În urma reevaluării ofertelor, a fost schimbată firma care se va ocupa de acest proiect, fiind desemnată ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A., cea care și contestase procedura din iarnă. Noua evaluare a rămas definitivă, în iulie 2024 fiind și semnat contractul de 280 de milioane de lei, iar în august a fost emis ordinul de începere a lucrărilor și predat amplasamentul. Termenul de finalizare este de un an, adică până în august 2025.
În octombrie 2024 au apărut și primele utilaje pe șantier, după ce a fost gata partea de expertiză. Până la începutul lui decembrie, progresul a fost de aproximativ 10%. La finalul aceleiași luni, muncitorii au intrat în concediu.
Trimite articolul
XStrabag, Firmă serioasă.
Interesant totuși cum de ajung firme de genul Todini la contracte…?! Doar nu e greu sa verifici de ce sunt in stare. Ceva corupție prin minister ?
-
Nu exista asa ceva in tara asta ca doar nu suntem asa de prosti sa avem nevoie de bani si sa nu impozitam o industrie de miliarde ca doar nu vrem sa piarda baietii de la casa cea de sus.
Sper ca la trecerea de cale ferata sa nu fie iar bariera !!