Lucrările de montare a grinzilor la pasajul peste calea ferată din zona localității Chișoda vor începe săptămâna viitoare, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara. În total, la acest pasaj sunt 48 de grinzi, dintre care 12 sunt montate anterior, de italienii de la Tirena Scavi. Astfel, actualului antreprenor i-au mai rămas de amplasat șase grinzi de 31,5 metri și 30 de grinzi de 26,5 metri.
„Echipele antreprenorului sunt prezente în mai multe puncte ale șantierului, pe raza localităților aflate pe traseul centurii: în zona str. Morand, Timișoara (km 0 al centurii), spre DN 59 Timișoara – Moravița, în zona localităților Chișoda și Giroc, zona Urseni, la intersecția cu drumul județean Timișoara – Moșnița Nouă, precum și în zona Ghiroda. În ultima perioadă au fost realizate umpluturi cu balast, stabilizări ale terenului, foraje pentru pilonii viitorului pasaj din zona Moșnița Nouă, aprovizionări cu balast”, precizează reprezentanții DRDP Timișoara.
„Telenovela” centurii
Varianta de Ocolire Timișoara Sud ar fi trebuit să fie gata încă din decembrie 2021. Italienii de la Tirrena Scavi, cei care câștigaseră prima licitație, însă, nu au apucat să termine nici măcar până la al doilea termen, decembrie 2022, cu toate că au fost de mai multe ori amenințați cu rezilierea de ministrul Sorin Grindeanu. Până la urmă, aceasta s-a produs, a fost reluată licitația, iar la finalul lunii iunie a fost semnat și contractul cu noul constructor. Pe de altă parte, firma italiană a intrat în insolvență.
La momentul rezilierii contractului, progresul fizic al lucrărilor era de 58,26%. De-a lungul celor 25,69 de kilometri ai întregului drum, noul constructor i-au mai rămas de realizat trei poduri, nouă pasaje, patru noduri rutiere, cinci intersecții la nivel și două parcări de scurtă durată. Contractul are o valoare de 383.844.478,02 lei (aproximativ 77 de milioane de euro), fără TVA, cu finanțare prin Programul Operațional Transport UE 2021 – 2027. Deși termenul prevăzut în contract este de un an, Grindeanu se arăta încrezător că lucrările pot fi finalizate în „maximum șapte-opt luni”, având în vedere alte contracte semnate cu firmele din familia UMB.
Trimite articolul
XCENTURA RUȘINII.. UN LABIRINT DE INTERESE.. UN DEZASTRU PE 2 BENZI…. MAREA COLONIZARE NECESITA MĂCAR 4 BENZI DACĂ NU PRIN 2030 ȘI CELE 4 ERAU PUȚINE… DACĂ SE VA MENȚINE RITMUL HAOTIC DE AUTORIZARE A CONSTRUCȚIILOR COLONIALE.