Lucrările pe bd. Sudului au început în iulie 2020, când primăria a predat amplasamentul constructorului. Ar fi trebuit să fie gata în zece luni de la semnarea ordinului de începere, dar luna aceasta se împlinește exact un an de la prima vizită a fostului primar Nicolae Robu pe șantier.
Șoseaua a fost lărgită de mult timp la patru benzi, iar stratul final de asfalt a fost așternut recent. Au fost plantați și copaci pe marginea drumului, iar din 7 până în 9 iulie a fost închisă din nou circulația.
Atenție, e linie continuă!
S-au făcut marcajele rutiere, cele două sensuri de mers fiind despărțite de o linie continuă, astfel că șoferii nu pot face stânga pentru a intra pe străzile din cartier, ci trebuie să meargă către capetele bulevardului să poată întoarce. Reprezentanții primăriei spun că așa a fost proiectul. Problema s-a discutat și în Comisia de circulație, unde, spune aceeași sursă, Poliția Rutieră s-a opus schimbării marcajelor, motivând că ar fi un risc prea mare de accidente. Numai că unii șoferi trec deja în voie peste linia continuă.
La intersecția cu str. Mareșal Constantin Prezan este în lucru un sens giratoriu, dar acesta ține de lucrarea de pe fosta str. Lidia și nu va fi gata prea curând. Șoferii întorc la intersecția cu str. Oglinzilor, de unde începe celălalt șantier, pentru str. Prezan.
Lucrările sunt aproape finalizate, ne-au mai spus oficialii PMT, dar se poate circula fără probleme pe bd. Sudului. Primarul Dominic Fritz merge luni să inaugureze noul bulevard, la ora 10.
O mare de asfalt
Bd. Sudului a fost lărgit la patru benzi pe o lungime de 538 de metri. Șoseaua arată acum ca o mare de asfalt, iar primăria a tăiat, în timpul șantierului, peste 170 de copaci, cu promisiunea că în locul lor se plantează 207 puieți. La scurt timp de la începerea lucrărilor, primăria se lăuda cu transplantarea a 30 de copaci, din zona parcului.
De asemenea, în decizia etapei de încadrare emisă de Agenția pentru Protecția Mediului la începutul lucrărilor scrie că urma să fie afectată o suprafață de 4.074 mp spațiu verde. Potrivit documentației PMT, la finalul lucrărilor, suprafața de spațiu verde ar trebui să fie de 1.624 metri pătrați.
Tot conform proiectului, carosabilul ar trebui să aibă 13 metri lățime, parcări pe ambele părți, dar și trotuare pavate, de 2-2,5 metri lățime.
„La intersecții se vor proiecta amenajări speciale pentru racord la nivelul părții carosabile, iar trecerile de pietoni se vor marca prin pavaj tactil. Amenajare piste pentru bicicliști pe ambele părți ale străzii, care vor fi bidirecționale, vor avea o lățime de câte 1,50 metri și se vor amplasa între trotuar și zonele verzi proiectate”, spuneau, la finalizarea licitației pentru execuție, oficialii primăriei.
De șantierul bd. Sudului s-au ocupat Porr Construct și subcontractanții Path’s Rout SRL, Tubular Tehno Sistem Industrial SRL, Cons Electrificarea Instal SRL și Vimato SRL. Valoarea lucrărilor este de 10,82 milioane de lei cu tot cu TVA.
edtior Dan Oancia
Pe aceeași temă:
FOTO. Imagini de pe bd. Sudului, după aproape un an de șantier. Nu sunt gata lucrările
Trimite articolul
XE bine asa .Am devenit toti niste comozi , ne grabim tot timpul , ne este lene sa mergem 100 de metrii in plus cu masina.Daca e linie continua, in functie de destinatie , te gandesti dinainte din ce parte sa vii.Nu e chiar asa lung bulevardul ca sa te panichezi ca si cum ai ratat o iesire pe autostrada din Romania.
-
da’ chiar, sa mearga mai mult degeaba masinile, sa stea si bara la bara cu motorul pornit, eventual – o bucurie pentru aerul din zona… ai cumva actiuni la benzinarie, sau anticipezi cum vor fi blamati tot soferii, ca de ce polueaza mai mult?! interesanta… abordare
-
asa sunt unii, vad orice mizerie nascocita de guvernanti si imediat HOP sa suga pwla, oricat de cretina ar fi ideea
-
Și dacă stai 5 minute să faci stânga, că e coadă, nu arzi gazul de pomană?
Șansele să blochezi un sens de mers că nu ai unde să te bagi nu e mai mare?
Șansele să faci accident trecînd peste cel puțin 3 benzi nu e mai mare?
-
-
Ne e lene sa învățăm limba romana, as mai adauga. 100 de metri, asta ca sa stii pe viitor.
-
Noroc ca ai tu timp
Sunt curios cati copaci se vor prinde. Gropile sunt mici, pline de bolovani, practic sunt plantati in moloz/balastru. Mai puneti canicula si faptul ca vor fi udati putin spre deloc…Poate daca locatarii care stau pe acolo sa-i mai ude ca din partea primariei…
-
Da, și mie mi s-a părut genial: întâi să cimentezi bine, apoi să pui 2 palme de pământ și apoi să plantezi tei. Poate teii n-au nevoie de rădăcini în adâncime… Că dacă au, nicio șansă să prospere. Asta pe lângă lipsa udatului, că deja s-a uscat aproape de tot gazonul proaspăt pus …
Linie conitnua la intersectii cu strazi …. tara de prosti
-
Esti tu prost gogule! Nu confunfa o strada cu o banda pe sens cu un bulevard cu 4 sau 6 benzi. In acest ultim caz nu blochezi traficul ca vrea un prost sa faca stanga cand poate intoarce la capatul strazii in sensul giratoriu. Dar in Romania lenesii si prostii vor doar drepturi, uita de obligatii
Na, no fo bun Robu ? , e mai bun fatalaul asta de Slitz ?
-
Citește: “așa a fost proiectul”!!! Cine o fi fost idiotul care a aprobat proiectul și care a tăiat panglica de începere a șantierului? Cred că te-ai senilizat, de nu mai ții minte
-
Nu
-
Numai la noi se fac “autostrazi” in mijlocul cartierelor in loc de centuri ocolitoare. O mare porcarie, dar se pare ca multora le place asfaltul incins si traiesc viata in masina deci lor li se pare OK. Gabriela Borcsi tu esti din gasca lui Robu cumva? Parca aveai job la primarie nu? 😉 Noapte buna
-
Robu e un debil, la fel si PSD si PNL iar din pacate nici in USR nu prea sunt oameni capabili. Pana voi stati cu ochii pe Robu si Fritz, toti restul de cacanari de prin partide, aia care chiar vand orasu pe o spaga de cacat, isi fac bine mersi treburile ca si pana acum. Apropos, zona? Te invit sa te muti acolo acum. Era rau si inainte, am stat acolo in bloc, dar acum? Imi pare tare rau de oamenii aia…
Excelenta lucrare, însă ii mulțumim dlui Robu ! Fritz nu are ce cauta acolo ! Pr de alta parte, rugam și prezenta zilnică a echipajelor de Politie pe bulevard, intrucat după cum se poate vedea inclusiv din poza, EXISTA IMBECILI care taie linia dublu-continua, CU O NESIMȚIRE INCREDIBILA !!!
-
robu doar a predat un santier cu grave probleme la proiectare, de ce ai vrea sa ii multumesti? A vrut doar sa taie cat mai multe panglici inainte sa plece. Cat despre politie, ai dreptate ar trebui sa fie mai activi
-
esti prost de bubui? homoslitz e ultimul gunoi, ne-a tinut in carantina ca pe ultimii sobolani, doar drepturi pt homo are in cap in rest a bagat tm in faliment cu coltermul
-
Fritz te-a tinut in carantina? El a bagat coltermul in faliment, nu iubitul tau de rob? Cat de prost poti fi? Stai nu imi spune, exact atat cat esti 🤣
-
-
-
Aplaudac de serivici, la datorie!
-
Vai de capul tau, ardei, chiar nu mai ai pe cine sa pupi in fund? Ce ai zice de mine, iti stau la dispozitie 😎
-
-
@Covid e Robu însuși :)) Exact aceleași îndemnuri, exact aceleași litere mari
Cred că e cam cu morcovu în cur domn’ prof. ing. că l-am prins
-
Exact si eu zic ca e robu,a iesit de sub piatra sub care se ascundea 🤣🤣🤣
-
Speram sa fie și echipajele de la Poliția Rutieră prezente. Nu de alta, dar sunt destui analfabeți care trec peste linia continua !!!
-
Nu e nevoie de echipaj. Sunt montate camerele video.
-
Camere video? Hahahahaha. La ce folosesc sculele astea in Romania in afara de divertisment?
-
-
Inca o moștenire glorioasă a epocii Nicolae Robu! Dominic Samuel Fritz nu va reuși nici sa zugrăvească ceea ce Robu Nicolae a construi!
-
Hai, mai incearca odata, dar de data asta incearca sa scrii corect nea iapa
-
Uni prosti confunda citatele, chestia cu zugravitul a spus fiul lui Ceausescu despre ctitoria Epocii de aur! Oricum lucrarile lui Robu sunt precum blocurile comuniste, cutii de chibrituri din betoane pline de igrasie. Apropo rexxhen aplaudac a lui Lae unde sunt fantanile muzicale, bazele sportive, bazinele de inot, sala polivalenta, autobuzele electrice!? A fugit vopsitul cu ele la Bocsig :))
-
De-abia aștept sa-l văd pe vreunu ca trece peste linia continua, ca direct pe el ma urc ! Și tot așa, pana se vor civiliza și țăranii analfabeți !
-
Vezi ca tonajul invinge.
Soarelui, Girocului brrrrr, eu nici ziua nu ma aventurez in mahalalele alea. Cum pot trai oameni acolo nu stiu.
-
Pai atunci aventureaza-te noaptea. Dar anunta inainte, ca sa iti intindem covorul rosu.
Mai trebuie largita Lidia la 4 benzi si primarul Zonei Soarelui a cam rezolvat totul in zona respectiva. De restul catierelor se va ocupa actualul primar, NOT!!!
Traiasca betoanele!
Arata frumos, dar cand nu ai aer suficient…
-
Sunt 50 de grade la umbra, astazi se usuca copacii, maine ne uscam noi, oamenii
“Reprezentanții PMT spun că așa a fost proiectul”. Ne mai scutiti cu asemenea prosti?Deci daca in proiect scria ca actualul primar nu face si nu a facut nimica(INCA)pentru Timisoreni si numai a urmat indicatile de partid ati fi respectat proiectul??Sa ai un bulevard fara aces la strazile adiacent numai in capul “SPECIALISTILOR ACTUALI DIN PRIMARIE SE POATE”
E peeeeeerfect asa. Cati mai multi km de facut cu masina, cat mai mult de stat in capat la un sens giratoriu sa intorci, cat mai mult carburant de ars, cat mai multe cauciucuri de uzat, cat mai multe noxe de creeat, ca doar nu avem o problema cu poluarea! Nuuuuu, suntem in timisoara un plaman verde mai mare ca padurea amazoniana. Putem sa mai poluam muuuult si bine, nu-i stres, stam perfeeect pe masuratorile de particole. Putem trai linistiti pana la 30-40 de ani, fara sa ne afecteze poluarea in timisoara.
De banii din buzunar pentru carburant, cauciucuri pentru kilometrii in plus facuti aiurea in oras nu are rost sa mai vorbim. Si nici de timpul pierdut in plus.
Acum vreo 12 ani am locuit pe oglinzilor. Faceam de acolo pana in aradului cam 15-20 min in timpul zilei, cam 10 seara si vreo 5 noaptea cand e pustiu orasul si respectiv invers. Apoi au urmat sensurile unice pe strazi si timpul a crescut. Apoi semafoarele si timpul a crescut si mai considerabil. M-as duce de curiozitate sa mai fac traseul asta din nou ziua si noaptea. Dar ma apuca scarba. Estimez vreo 30-40 min ziua si vreo 20 min noaptea.
Poluare, bani, timp, de 2-3-4 ori mai mult! De ce??? Ca asa au vrut robu si culita???
“E linie continuă, nu se poate face stânga!” Autoturismul negru,din imagine,ce face?
Vă rog o poză și din celălalt capăt al bulevardului.
Acolo nu se mișcă nimic.
Există o explicație?
Nu se dorește finalizarea lucrărilor?
“Primarul Dominic Fritz merge luni să inaugureze noul bulevard, la ora 10.”Dar se putea alt fel ca doar MARIA SA a inventat roata si apa calda asa ca ORBETELE de Timisorean trebuie sa invete si el ceva.Asa ca OLGUTA la Craiova cand a predat primele locomotive noi la Suedia de la o firma privata.Asa si SPRIT