Conform DRDP Timișoara, lucrări în luna august au avut loc în zona Freidorf, la începutul centurii, unde s-au făcut umpluturi, lucrări de stabilizare a terenului de fundare, s-a așternut și strat de formă, iar în zona Chișoda-Giroc s-a așternut un sector cu strat de bază din mixtură asfaltică.
La terasamente s-a lucrat și în zona Moșnița Nouă, unde a fost așternută piatră spartă, iar apoi stratul de bază din mixtură asfaltică. La finele săptămânii trecute, au fost montate grinzi la un pasaj peste un canal de irigații tot în zona Moșniței.
„Alte lucrări au fost la capătul opus al obiectivului, în zona comunei Ghiroda, la rampele podului peste râul Bega și la nodul rutier cu DN 6 Timișoara – Lugoj. Au mai fost făcute lucrări la rețele de apă și gaz, diverse săpături, stabilizări ale terenului, reprofilări de taluz, lucrări la structurile podurilor și pasajelor de pe traseu”, spun cei de la DRDP Timișoara.
Lucrările de execuție sunt undeva la 55%, iar ritmul este scăzut.
Lucrările pe șantierul Centurii Timișoara Sud au demarat, teoretic, în 25 martie 2020, când a fost semnat ordinul de începere. Într-un an și trei luni de șantier s-au făcut doar 27,4% din lucrări, iar reprezentanții CNAIR au recunoscut că acestea sunt întârziate din cauza „slabei mobilizări a constructorului”.
Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni, dar reprezentanții DRDP au anunțat că noul termen final este acum ultima lună a anului 2022.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, centura de sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
De-a lungul timpului, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu s-a declarat nemulțumit de stadiul și evoluția lucrărilor și chiar a luat în calcul anularea contractului cu constructorul la un moment dat.
În ultima vizită pe teren, vineri, 27 august, Sorin Grindeanu a declarat că a avut discuții cu firma care se ocupă de Centura de Sud a Timișoarei, iar aici ar fi fost îndepărtate obstacolele majore.
foto: DRDP Timișoara
Pe aceeași temă:
Ministrul Transporturilor, despre Centura de Sud a Timișoarei: S-au deblocat problemele majore
Trimite articolul
XAsta e aia care nu sa treminat in 25 martie 2022, nici in decembrie 2022 nu va fii gata, pe care Grindeanu ii ameninta cand e la distanta si cand ajunge in Timisoara ii pasuie.
Ce bine este la guvernare iata un ezemplu clar de incompetenta PSD si PNL ii dau mana la furat si mintit.
-
Pe langa incompetenta sunt si corupti, TOTI, nu e nevoie de mentionat 2 partide, TOTI! De ce nu participa firmele chineze? Vad ca prin Suedia fac poduri suspendate de 1 km in 2 luni, ieftin si bun…un exemplu, la noi de ce nu se poate? Nu sunt dispuse sa dea spaga oare?!
CUm sa maearga lucrurile bine cu PSD si PNL la conducere??? daca erau pusi pe treaba de 30 de ani faceau treaba in multe domeniii la ce majoritati au avut in parlament, si tinand cont de faptul ca ei conduc toate institutiile de la nivel local si central…, doar ca ei se pricep doar la manarii si invarteli, treaba mai deloc
“Circa 55%” lol.
Lucrarea asta n-o sa se facă, stați liniștiți….. O sa aibă aceeași soartă ca și lucrarea din Giarmata. Lăsați ca ne fac giratie suspendată🤣🤣🤣
poate in viitorul cincinal se va termina aceasta lucrare dupa un proiect realizat de niste cretini. Centrura trebuia proiectata de la inceput la 4 benzi pentru a exista o rezerva de capacitate si sa existe posibilitatea amplasarii de separator intre sensuri eliminand astfel accidentele mortale produse de coliziunile frontale. Dar cand politrucii isi vara coada rezulta o parodie
Grindeanh se viseaza primar. Vrea modelul Boc, ales pe viata pt ca a facut centura.