Luna octombrie s-a încheiat pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud cu un stadiu de realizare de aproape 58%, în luna Septembrie fiind de 57%.
„Ritmul a fost în continuare scăzut, mobilizarea insuficientă, fiind realizate activități similare pe timp îndelungat, în timp ce unele sectoare au rămas abandonate. Antreprenorul Tirrena Scavi s-a concentrat, în ultima parte a lunii octombrie, pe zona Ghiroda, unde a început montarea grinzilor peste canalul Bega și s-a lucrat la viitorul nod rutier cu DN 6. S-a mai lucrat în zona Freidorf, la intersecția giratorie cu str. Paul Morand, la pasajul peste DJ 591 Timișoara – Sânmihaiu Român, la pasajul de la DN 59 Timișoara – Șag și la cel de la Giroc. Este în curs de execuție și procesul de relocare a liniilor electrice aeriene din zona Moșnița Nouă și zona Freidorf”, transmit reprezentanții DRDP Timișoara.
De asemenea, constructorul Centurii Timișoara Sud și-a asumat ca la finele lunii mai 2023 să se dea drumul la circulație pe sectorul Moșnița Nouă – DN 6, la finele lunii iulie – de la intersecția Calea Șagului până la Giroc (conexiune cu str. Trandafirilor), urmând ca în decembrie 2023 să fie dată în circulație în întregime, cu celelalte sectoare.
Ultimele noutăți de pe Centura Timișoara Sud arată că evoluția lucrărilor este redusă, iar antreprenorul are în continuare o mobilizare insuficientă pe traseu.
Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni. Un ultim termen a fost decembrie 2022, însă având în vedere că s-a intrat în sezonul rece, execuția până la termenul dat se află în imposibilitate de îndeplinire.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, Centura de Sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
De-a lungul timpului, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu s-a declarat nemulțumit de stadiul și evoluția lucrărilor și chiar a luat în calcul anularea contractului cu constructorul la un moment dat. Deși ministrul a spus că au fost îndepărtate problemele majore, ritmul de lucru a fost tot scăzut.
De asemenea, antreprenorul Tirrena Scavi este la a doua punctare negativă de către CNAIR. Rolul acestor Documente Constatatoare este de a-i face pe antreprenori să recupereze întârzierile, iar pe evaluatori să cunoască situația firmelor atunci când ele participă la o nouă licitație. Aceste proceduri însă nu opresc contractele în derulare.
Foto: DRDP Timișoara
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XCorect era “Finalizarea amanata cu inca un an“ deoarece termenul initial a fost decembrie 2021……
-
CORECT LUCREREA TREBUIA TERMINATA IN 6 DECEMBRIE 2021 .
De asta nu merge nimic in Romania. Totul se intampla cu indulgenta si atunci toata lumea stie ca nu se intampla nimic daca nu respecti contractul. Trebuie desfacute contractele de la prima abatere ca sa stie toti constructorii de frica. Ca nu isi permit sa nu lucreze cu statul, la ce bani fac din aceste contracte.
Vedeti cum se intampla in alte tari civilizate daca ceva nu e conform.
-
PS: Nimeni nu iti lucreaza pe datorie. Tu platesti inainte o buna parte din lucrare. Deci tu deja ai dat banii, aia nu ii mai primesti inapoi. Si la licitatie TOT aceleasi 4-5 firme se invart deci sanse mari ca la anul, cand ai desfacut inca un contract, sa fi nevoit sa lucrezi tot cu ala pe care l-ai dat afara
-
Asa e, am vazut TED Talk-ul tau pe acest subiect si cum le-a picat ciocul tuturor din public atunci cand si-au dat seama ce simpla e solutia.
Chiar nu inteleg de ce nu te apuci de politica si administratie publica cu astfel de gandire si idei.
Deținuții care se plictisesc ar putea sa se recreeze.si sa se recalificare în construcția de infrastructuri .( drumuri ,poduri , .Mai amre rușinea ca orașul Timișoara sa nu aibă nici în ziua de azi centura.
Cū ūn progres de maxim 2% pe lūna, restūl de 42% vor fi gata in … stai sa calcūlez, cred ca da, cam ūn an rezūlta. Saū doi, dar ne mai lūam de la atata? Bine bai grindene, aū ajūtat vizitele tale pe santier, tine-o tot asa. Si sa nū ūiti sa pūi ūmarūl si la privatizarea cfr ūlūi, ca la tarom dispar cūrsele de o sa ramana nūma’ timisoara būcūresti special pentrū tine.
PS: dūpa ce e gata, incepem extinderea la 2 benzi pe sens, nū?
este unul, pensionat, fost sef la drdp Timișoara, care este mare consultant sau supraveghetor la centură din partea tirena. ăla e de vină. asa prost mergea mergea si drdp asa prost merge si centura. monument de incompetenta