Anunțul a fost urcat pe platforma de achiziții publice luni, 26 iunie, iar data limită de depunere a ofertelor este de 27 iulie, ora 15:00. Printre cerințele de acceptare a ofertelor la licitație este și aceea ca ofertantul să fi executat, în ultimii 5 ani, lucrări în valoare de cel puțin 5 milioane de lei la poduri de cale ferată. De asemenea, din echipa ofertantului trebuie să facă parte măcar un manager de proiecte, șef de șantier cu specialitatea Căi Ferate, Drumuri și Poduri, un topograf autorizat și alți cinci responsabil cu diferite aspecte.
„Lucrările constau în proiectarea și execuția lucrărilor de reparație capitală a podului de la km 2+962 de pe linia de cale ferată 124 Timișoara – Voiteni, respectându-se în totalitate expertiza tehnică și documentația faza DALI, inclusiv întocmirea documentațiilor şi obţinerea avizelor, acordurilor și a autorizației de construire, pentru Scenariul III aprobat de CTE CNCF «CFR» – SA în faza DALI”, se arată în anunțul publicat pe SEAP.
4,8 milioane de lei alocați pentru investiția propriu-zisă
Deși, per total, valoarea totală estimată a contractului este de 5.749.845,87 lei (aproximativ 1,16 milioane de euro) fără TVA, aceasta este deja împărțită de cei de la CFR în mai multe etape. Pentru proiectare sunt alocați 246.991,16 lei; pentru amenajarea terenului sunt 563.376,31 de lei, iar pentru organizarea de șantier, încă 106.329,28 lei. Cheltuieli pentru „investiția de bază” sunt, astfel, de 4.833.149,12 lei.
În principiu, a fost stabilită și durata fiecărei etape: pentru proiectare sunt dedicate primele șapte luni. După aceea, vor fi mai multe etape care, deși nu încep deodată, se vor desfășura pentru o bună bucată de timp în paralel. Demolările, de exemplu, ar trebui să înceapă din luna a opta, cu o lună înainte de a începe și înlocuirea suprastructurii podului. Cheltuielile cu asigurarea circulației călătorilor vor fi făcute timp de 10 luni, începând cu a noua, iar refacerea racordărilor se va face în ultimele patru luni.
Calificativ „nesatisfăcător”
Pasajul inferior construit în anul 1932 are o lungime totală de 27,00 m și trei deschideri două deschideri laterale de câte 6,60 de metri, pentru circulația pietonilor, și una centrală de 8,60, pentru traficul rutier. Probleme sunt atât la nivelul deschiderilor, cât și pe calea de rulare de deasupra. O problemă remarcată și în expertiza tehnică este că talpa inferioară a grinzilor principale a fost lovită repetat de autovehicule cu gabarit depășit, asta și pentru că nu există semnalizare cu înălțime maximă de 4,10 metri. În rest, ar mai și exfolieri, coroziuni, fisuri, carbonări în cadrul suprastructurii și infrastructurii podului.
„În urma analizei documentelor tehnice puse la dispoziție de autoritatea contractantă și a informațiilor obținute în amplasament, starea tehnică a podului amplasat la km 2+962, linia CF 124 Timișoara – Voiteni, între stațiile de cale ferată Timișoara Nord – Timișoara Sud este apreciată de expertul tehnic dr. ing. Comisu Cristian-Claudiu cu calificativul «nesatisfăcător», datorită în speciale proceselor grave de degradare identificate la nivelul structurii de rezistență a suprastructurii podului.
Pentru realizarea unei stări tehnice care să asigure desfășurarea traficului feroviar pe pod în condiții depline de siguranță și confort pentru o durată de exploatare de minim 25 până la 50 de ani, au fost analizate tehnic și economic următoarele două scenarii posibile de aplicare a lucrărilor de intervenție: Scenariul 1 – reparații capitale cu păstrarea suprastructurii existente/ Scenariul 2 – reparații capitale cu înlocuirea suprastructurii existente. În ambele scenarii se impune execuția în regim de urgență a porților de gabarit”, se arată în expertiza tehnică atașată documentației.
Până la urmă, potrivit caietului de sarcini conex, s-a ales varianta înlocuirii suprastructurii.
foto: capturi din expertiza tehnică de pe SEAP
Trimite articolul
XO veste binevenita. Ar fi bine dacă s ar reabilita, dubla si electrifica întreaga linie spre Buzias, de exemplu .
-
Nu are nici un sens sa dublezi linia spre Buziaș.
Tu spui bine ce spui dar nu se va intampla asa ceva.
Daca in urma cu 90 de ani o asemenea constructie era incadrata in acele vremuri, acum, cu ocazia “renovarii” ma asteptam la ceva mai mult decat o “tencuire”.
Ma asteptam la o deschidere unica si mai larga sau la cel mult un stalp median sustinatator astfel ca atunci cand se va repune linia 3 in circulatie, tramvaiul sa poate circula pe mijlocul arterei trecand pe langa stalp in ambele sensuri.
Dar nu vom vedea o modificare profunda inca 100 de ani.