Premierul Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și președintele interimar al Camerei Deputaților Alfred Simonis au vizitat sâmbătă, 25 mai, șantierul segmentului de autostradă A1 Margina-Holdea. Aici, asocierea C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT a început de curând lucrul în zona celebrelor tuneluri.
„Acest sector are o întreagă poveste. ÎDupă 10 ani se lucrează, în sfârșit, la acest tronson de autostradă care a creat un calvar pentru toți șoferii: trebuie să cobori de pe autostradă, să stai într-un sens giratoriu cu orele, și după trebuie să reintri pe autostradă. Mă bucur mult, cred că era și normal, dar îl felicit pe domnul Grindeanu că s-a implicat și s-a găsit o rezolvare. (…) Acest drum, pot spune, a fost cea mai mare rușine a județului dumneavoastră“, a spus Marcel Ciolacu despre sectorul în cauză.
Premierul a mai amintit că, în prezent, se lucrează la 35 de loturi de drum expres și de autostradă în întreaga țară, ceea ce adăuga încă 750 de km celor „peste 1.000″ deja existenți, cifră la care s-a ajuns cu Grindeanu ministru.
„Mai adaug câteva lucruri. Finanțare prin PNRR. După cum știți, când am venit la minister, proiectul era, de fapt, blocat din 2013. Avem un constructor care a terminat faza de proiectare, s-a intrat în faza de execuție. Termenul, așa cum știți, este dat prin PNRR, la finalul anului 2026. Dar sunt sigur că pe constructor l-ați văzut și pe centura de sud a Timișoarei și cred că acest termen va fi devansat.
În niciun caz nu se va trece peste acest termen limită așa cum am văzut că se plâng unii care nu au dat niciun kilometru de autostradă în circulație în mandatul lor. (…) O dată finalizată această lucrare se va circula de la Boița până la Nădlac fără întrerupere.
Sigur că se lucrează și pe toate cele patru loturi de autostradă rămase dintre Sibiu și Pitești. Unele dintre ele vor fi terminate chiar în perioada în care vor fi teminați și acești 11 kilometri (Margina-Holdea – n.r.) “, a spus și Grindeanu.
Ministrul a ținut să vorbească și despre tuneluri. Proiectarea acestora ar trebui să dureze încă „vreo 2-3 săptămâni”, timp în care se vor primi și avizele, iar execuția propriu-zisă va fi începută peste „o lună, o lună și ceva (…) o lună și jumătate”. În orice caz, Grindeanu a subliniat din nou, legat de necesitatea executării tunelurilor, că problemele cu întârzierile proiectelor de infrastructură „nu au întotdeauna legătură cu realitatea”.
Vizita acestora în zonă va continua. Aceștia se vor mai opri la Făget și la Fârdea, înainte de a asista la lansarea candidaturii candidatului social-democrat la Primăria Lugoj, Călin Dobra, fostul președinte al Consiliului Județean Timiș.
foto: Tion
Contract de 1,8 miliarde de lei și termen până în 2026
Vă reamintim, contractul cu asocierea care realizează lucrările a fost semnat în octombrie 2022. Sunt incluse secțiunea E, cea cu tuneluri, dar și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri. Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA, finanțarea fiind prin PNRR. Contractul se întinde pe 165 de luni: 11 luni pentru proiectare, 34 de luni pentru execuție și 120 de luni de garanție a lucrărilor.
Conform condițiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie 2022, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier, iar ministrul Sorin Grindeanu a declarat, în mai multe rânduri, că este încrezător că lucrările vor fi gata înainte de termen.
La începutul lui aprilie, Asociația Pro Infrastructură atrăgea atenția că „încă nu avem proiect tehnic (PT) aprobat și implicit nici autorizație de construire (AC)” și că, în aceste condiții, „ne ducem bine de tot în 2027 cu inaugurarea” și, astfel, segmentul Margina-Holdea ar urma să fie „prima autostradă PNRR ratată”. La finalul aceleiași luni, cu ocazia ședinței de guvern de la Timișoara, Grindeanu anunța că a fost emisă autorizația de construire și pot începe lucrările.
Trimite articolul
XMa mir ca ultra-cinstitul Robu nu a facut deplasarea. A pierdut o buna ocazie de a pupa mana conducerii FSN.
-
Of ce senzatie ar mai fi fost! Mâna sau picioarele…
Au venit oamenii mei sa faca baie de multtime si sa mai acapereze vreo 2-3 voturi de pe la amaratii aia din zona. Trebuie sa fi redus mintal sa mai crezi ceva din ce abureste o gasca de pesedei.
-
lasa ca nu mi-e rusine nici cu oengistii “ecologistii” care blocheaza constructia de autostrazi pe motiv de ursi bruni inexistenti, 3 lilieci in pestera tunel, ceva broaste, gandacelul croitor, popandai, orbeti si alte lighioane nu mi-e rusine. vezi si tu cine sunt oengheurile care se implica de zor in “protectia mediului” aka blocarea proiectelor, vezi si cine le finanteaza(olanda, austria, germania, iar in unele cazuri indirect, adica la origine fiind rusia)
trebuie sa fii redus mintal sa crezi ca vreun partid de la noi face autostrazi cand si pe unde i sa nazare fara sa depinda de politica la nivel oiropean privind coridoarele de transport si controlul acestora de catre “cine trebuie”, fara sa tina cont de geopolitica “vest” vs rusia vs china, detinerea accesului(cine ce porturi are sau vrea sa cumpere) la mediterana sau la marea neagra, cine e si cine nu e in schmenghen… stii ce e ala “neocolonialism”? uite de-aia cate i firma din afara castiga licitatii si apoi contractele “cumva” ajung sa fie reziliate si poate intr-un final sunt castigate de “Umbra”😉-rescu🦉 ca sa se gate naibii odata#🤪
-
Te bagi in seama aiurea , șomerule de 10 ani…din lipsa ocupatie putoarea pamintului
-
…ca maaare chix a dat
-
-
#antivrajeala: lasă gargara
-
Freaca-te de covor! 🤣🤣🤣🤣🤣
-
a uitat ciolanu(covrigaru) sa spuna cine a oprit constructia. unu de la PSD. se numea razvan cuc. mare meserias
Prea multi “grei” pe metrul patrat de nimic A1. Atentie pericol de surpare a tunelurilor!
Inteleg ca Ciolacu trebuie sa-si dea importanta, pentru ca vin alegerile…stiu ca Grindeanu nu are scrupule(vezi piciorul in fund luat de la psd si intrarea pe usa din dos pentru functie) ; intrebarea mea este : Ce cauta bisnitarul de Simonis pe santier ???
Asa baieti, deblicati proiectele mari ptbTimis, judetulnare nevoie de ele ca de aer. Ce facem cu drumul de legatura cu A1 de la sanandrei ?
-
Aaaaaaaa, nu facem!
Daca tot a venit in campanie . Ori e SURD si ORB, nu vede nici el nici PREFECTUL cum se GONESTE PE TOATE SOSELELE?? Plus VACARM INFERNAL DE LA MOTOCICLETE
DEMISIAAAA POLITRUCILOR INCOMPETENTI, cu pensiinspeciale
Cand o fi gata autostrada atunci sa cersiti voturi. Pana atunci ciocu mic.
Se pare ca domnul Umbarescu nu a fost prezent, cel mai probabil nu a vrut sa fi fotografiat langa fraieri…
Asta îmi amintește de Dragnea în 2019 care a pus bordura faimoasă de pe drumul expres Craiova-Pitești, cu laudele şi televiziunile după el, drum care nici azi, după 5 ani, nu e gata. 120 de km de drum expres nu au fost în stare să facă în 5 ani, nici măcar nu e autostradă. După viteza spectaculoasă a PSDNL ar trebui să ai 7 vieți să vezi autostrăzi în România. 34 de ani au furat și mai vor să fure și în continuare…