La un an de la demararea lucrărilor pe șantierului de pe Calea Stan Vidrighin din Timișoara, conductele magistrale de apă și canal au fost schimbate. De asemenea, linia de tramvai este aproape integral montată și asfaltată. Aceasta va fi separată de partea carosabilă prin două aliniamente de arbori.
„Asta înseamnă un ritm mai bun de lucru pe segmentele rămase, în special pe partea de drum pe care circulă acum mașinile.
Pe partea dreaptă, cum se merge spre AEM, s-a turnat o parte din asfaltul pentru carosabil, fiind în plan să redeschidem aproape integral această bucată de drum la finalul verii, în luna august.
De asemenea, trotuarul vechi și pista anterioară, care era doar o bandă trasă pe asfalt, au fost înlocuite cu unele noi. Pietonii și bicicliștii au deja o parte din trotuar și pistă utilizabile”, spune primarul Dominic Fritz.
Pe Calea Stan Vidrighin, din Zona Industrială Buziaș, lucrările vizează schimbarea liniei cale dublă de tramvai – pe o lungime de 1,81 km, reabilitarea celor patru benzi de circulație auto și a pistelor de biciclete, precum și amenajarea de spații verzi. Tot aici vor fi și zece stații noi de tramvai.
Valoarea investiției se ridică la aproape 17 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată din bugetul local. Termenul de execuție este de 30 de luni, ceea ce înseamnă că reabilitarea ar trebui să fie gata în septembrie 2024.
De lucrări se ocupă firma Porr Construct, care colaborează cu: Porr Bau GmbH – CSV Infratech SRL – Swarco Traffic România – Vimato – Wiebe România – Electroechipament Industrial SRL – Sane – Longhersin.
Despre modernizarea Căii Stan Vidrighin se discută încă de pe vremea administrației Ciuhandu. Primul studiu de fezabilitate a fost aprobat de consiliul local în decembrie 2009. Calea Stan Vidrighin a revenit în atenția celor din primărie în ultimii ani, iar în februarie 2020 aleșii locali au fost puși să revoce vechiul SF și să aprobe altul nou.
foto: Facebook/Dominic Fritz
Pe aceeași temă:
FOTO. Reabilitarea liniei de tramvai pe Calea Stan Vidrighin, aproape gata. Lucrările sunt în grafic
Trimite articolul
XExpresia potrivită este “ritm de nelucru” întucât în majoritatea covârșitoare a timpului pe șantier se întâmplă nimic. Termenul de execuție este de cca trei ori mai lung decât s-ar fi cuvenit, consecința fiind costuri suplimentare pentru cei care activează în zona afectată precum și pentru cei care folosesc/ar folosi această stradă. Situația este mai precară decât ceea ce se întâmpla pe vremea regimului comunist. Față de anterioarele administrații pre și postdecembriste ne-am găsit din lac în puț.