Un act normativ care nu figura pe ordinea de zi, dar a fost inclus ca proiect suplimentar a stârnit dezbateri în plenul CJ Timiș de marți, care s-a desfășurat în format online. Este vorba despre „Proiect de hotărâre nr. 116/15.05.2023 privind aprobarea documentației tehnico-economice faza Proiect tehnic revizuit, a Devizului general și a indicatorilor tehnico-economici pentru investiția de pe Tronsonul 1 (km 2+725 – 5+800) al DJ 691 din cadrul proiectului „Modernizare DJ 691: Lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km 12+975)” Cod SMIS 111992”.
Delia Franțiu, consilier superior la Direcția de dezvoltare sustenabilă și investiții din cadrul CJT și managerul proiectului de modernizare a DJ 691, a precizat că proiectul tehnic revizuit a fost predat luni instituției. Franțiu a mai spus că fiecare bandă va avea 2,75 metri, fiind realizat și un sistem de scurgere a apelor pluviale.
„Această hotărâre este necesară pentru ca noi să putem lansa achiziția prin procedură de licitație deschisă va dura destul de mult și ne grăbim să finalizăm cât mai repede”, a afirmat Delia Franțiu.
Consilierul județean Petre Mihăieș de la USR s-a declarat dezamăgit de modul în care decurg lucrurile.
„Ni s-a spus că din 10 mai vom trece la procedura de licitație. Iată că suntem în 16 și dezbatem un proiect de hotărâre ca să putem ajunge la acea procedură de licitație. Nu e niciun secret, orice zi de întârziere ne costă mult din bugetul nostru pentru că va trebui să plătim lucrările după 1 ianuarie 2024 și de aceea sunt dezamăgit”, a declarat Mihăieș.
Acesta a observat și o greșeală în referat făcută de proiectant: Consiliul Județean Timișoara și a cerut remedierea erorii.
„Am mai afirmat în diverse ședințe ale Consiliului Județean: sunt optimist că pe tronsonul 2, unde lucrează firma Strabag, are o cadență bună și sunt optimist că se va face treaba acolo. Mărturisesc că am dureri de cap și nu pentru că aș fi bolnav, ci din cauza multor întrebări care mi se adresează de către cetățeni care folosesc această infrastructură. Durerile mele de cap derivă din faptul că pe tronsonul 1, ceea ce înseamnă trei kilometri și 75 de metri, nu este o distanță de la Pământ la Lună, care traversează comuna Dumbrăvița, vom avea mari probleme în ceea ce privește finanțarea. Nu m-aș gândi neapărat că suntem, cei care vor lucra, scuzați-mi cuvântul, atât de fraieri ca până anul viitor la finalul lui iunie să nu reușim să facem lucrarea că nu construim piramidele din Egipt și nici nu facem o stație spațială complexă și costisitoare. Este un drum la șes cu excepția unor dislocări de infrastructură de gaz și electricitate. Nicio zi nu trebuie să mai întârziem cu această licitație”, a spus consilierul județean Petre Mihăieș de la USR.
Colegul său de partid, Vlad Șendroiu, a afirmat că în urma acestui proiect unele tronsoane din Dumbrăvița rămân fără trotuare, dar a fost contrazis de managerul de proiect Delia Franțiu. Aceasta a spus că se vor executa lucrări la nivelul trotuarelor, dar se vor reface.
Față de proiectul inițial, în care trebuiau relocați 208 stâlpi de troleibuz existenți, s-a adoptat o soluție tehnică simplificată care prevede demontarea a circa 70 de stâlpi existenți și remontarea a aproximativ 50 stâlpi noi, cu menținerea funcționalității liniei de troleibuz.
Alexandru Proteasa, vicepreședintele liberal al CJT, a afirmat că proiectantul a predat cu o mică întârziere proiectul tehnic revizuit. Este vorba despre firma DORAGI CONSULTING SRL.
Consilierul județean Alexandru Iovescu de la PSD a vrut să afle dacă proiectul tehnic al DJ 691 a fost avizat de autoritatea contractantă, Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest.
„Urmează ca ADR Vest să dea avizul într-o fază ulterioară, dar ei, de principiu, au văzut deja proiectul tehnic și au făcut toate remarcile referitoare la acest proiect”, a explicat Delia Franțiu.
În cele din urmă, consilierii județeni au votat documentația revizuită, graba fiind dată de faptul că administrația județeană trebuie să lanseze cât mai curând licitația.
Reprezentanții administrației județene estimează că execuția va fi contractată în luna august sau septembrie 2023, iar perioada de execuție a lucrărilor va fi de șase luni de la emiterea Ordinului de începere a lucrărilor.
Valoarea investiției pe tronsonul 1 al DJ 691 stabilită în urma proiectării se ridică la 29.309.707,83 lei (cu TVA), din care: – 26.217.952,14 lei (cu TVA) – eligibil și 3.091.755,69 lei (cu TVA) – neeligibil.
foto: Tion
Pe aceeași temă:
Mai mulți bani pentru DJ 691 din fonduri europene. Proiectul va beneficia de încă 40 mil lei
Mai puțini stâlpi de troleibuz relocați în Dumbrăvița pentru extinderea la patru benzi a DJ 691
Trimite articolul
X“Aici nu e Dubai, nici gradina cu maimute”.
-
Din pacate:
Nu au aviz ADR Vest.
Sunt in intarziere mare.
Si cine stie ce alte probleme mai sunt.
Dar Nica a inceput campania de a castiga primaria TM, frumos domnule dar vezi ca nu esti in stare sa termini niste acte si aprobari !
Voi nu sunteti in stare nici sa construiti un stalp drept de 2 metri inaltime, deci nu va grabiti ca ”asta e un drum la ses”. Nici in 10 ani n-o sa-l finalizati, ratatilor! Nu sunteti in stare sa faceti nimic cap-coada, absolut nimic.
-
Am trecut azi. Se misca de la autostrada spre giarmata. Și pe la amethyst
au renuntat la canalizare si au trecut la santuri pe marginea drumului :)))) ca la sat