Acum o lună, în 6 decembrie 2024, începea cea mai complexă lucrare de pe șantierul Pasajului Solventului, cea de împingere a chesonului pe sub liniile de cale ferată. Se estima că acesta va parcurge cei aproximativ 80 de metri, dinspre strada Gării spre Calea Bogdăneștilor, în vreo două-trei luni, deci cu o viteză de sub un metru pe zi, influențată la rândul ei de situațiile apărute.
Chesonul, „cutia” de beton cu o lungime de 70 de metri, lățime de 28 de metri și înălțime de 9 metri, care practic va reprezenta pasajul propriu-zis, a fost întâi împins în gol, pe o distanță de 10 – 15 m, după care a urmat străpungerea pământului pe sub cele 10 linii de cale ferată.
„Împingem chesonul, am străpuns pământul pe sub liniile de cale ferată – în 3 zile, avansul e de peste 5 metri. Pământul e excavat la capătul celălalt al chesonului cu utilaje”, a declarat Ruben Lațcău, care în acest weekend a fost în vizită pe șantier.
foto: Facebook/Ruben Lațcău
Despre Pasajul Solventul
Pasajul Solventul, cu o lungime de 87 de metri, va avea două benzi pe sens, la care se adaugă, separat, linii de tramvai, trotuare și piste de bicicletă. Ca parte a inelului IV de circulație, ar urma să preia, în mod special, din traficul de la Pasajul Jiul și să ajute la traversarea orașului dinspre nord spre sud și invers.
Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.
Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă. Licitația a fost câștigată de o asociere al cărei lider este Spic Internazionale, din Italia.
Lucrările au început de abia în ultima parte a anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul. La finalul anului 2023, când trecuseră cei doi ani prevăzuți pentru execuție, erau gata în proporție de 45%. În primăvară, când au fost reluate lucrările, se spunea că ar mai dura un an, până în aprilie 2025. Ultima dată, în decembrie 2024, viceprimarul Ruben Lațcău spunea că ar urma să se poată circula prin pasaj de „vara viitoare”.
Pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!