Intenția Primăriei Timișoara este, de fapt, de a înființa benzi speciale de preselecție pentru mijloacele de transport în comun, în mai multe intersecții de pe bulevardul Take Ionescu. Pe acest segment de drum circulă mai multe linii de autobuz și troleibuz: L11, L17, E4, E4B, M27, M30, M35, M11 și S13. Acestea au un total de 265 de ture și aproximativ 8.000 de călători/zi.
Intersecțiile vizate sunt: bulevardul Take Ionescu – P-ța I.I. C. Brătianu; bulevardul Take Ionescu – strada A. Popovici; B-dul Take Ionescu – strada N. Filipescu, bulevardul Take Ionescu – strada D. Gusti și bulevardul Take Ionescu – P-ța Badea Cârțan.
„Acum, mașinile și mijloacele de transport în comun se înghesuie pe aceleași benzi, iar la orele de vârf, autobuzele reușesc să treacă de intersecții abia după două-trei reprize de roșu la semafor. Vom înființa aceste benzi speciale de preselecție și vom avea semafoare cu prioritate, ceea ce înseamnă că autobuzele vor ocoli coloana și vor pleca de la semafor cu câteva secunde înaintea mașinilor, care își vor păstra cele două benzi. Bulevardul Take Ionescu, o arteră radială care asigură și conexiunea cu autostrada A1, cu Aeroportul Internațional ‘Traian Vuia’ și cu zona metropolitană, are nevoie de două benzi de circulație pe sens, iar acest proiect nu va aduce schimbări din acest punct de vedere. Vom avea însă și un plus major în ceea ce privește circulația mijloacelor de transport în comun. Avem avizul Comisiei de Circulație și îl așteptăm pe cel de la Poliția Rutieră, după care vom începe amenajarea, în această toamnă”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Vor fi desființate 50 de locuri de parcare
Pentru a putea fi pus în aplicare proiectul de amenajare a benzilor speciale de preselecție pentru mijloacele de transport în comun, trecerea de pietoni de la intersecția cu str. Popovici va fi mutată, dar vor fi desființate și 50 de locuri de parcare: 32 pe latura nordică, între str. Popovici și Punctele Cardinale; 16 pe latura nordică, între str. Filipescu și str. Popovici; și 2 pe latura sudică, pentru mutarea trecerii de pietoni.
Potrivit reprezentanților primăriei, benzile speciale de preselecție și prioritatea la semafor vor asigura o călătorie mai rapidă și mai eficientă cu autobuzul și vor reduce atât aglomerația, cât și poluarea. Tocmai de aceea, ar putea fi realizate intervenții asemănătoare și în alte părți ale orașului.
„Analizăm și alte zone în care se poate interveni, astfel încât mașinile să își păstreze benzile, iar autobuzele să nu mai rămână blocate în coloane. Avem deja în lucru proiectul Magistrala Verde, cu benzi dedicate transportului în comun pe Calea Șagului. Din păcate, pe alte bulevarde foarte aglomerate nu avem suficient spațiu pentru benzi dedicate, dar putem amenaja culoare pentru mijloacele de transport în comun și putem asigura semaforizare prioritară”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Trimite articolul
XFrumos, desfintati parcarile si infintati benzi separate pt mijloacele de transport in comumn. Asta-i prioritar benzi pt mijloacele de transport in comun, ca parcari avem de nu le stim de numar. Latcau, ia-te de mana cu neamtul si plecati de la conducere. Sper ca adevaratii Timisoreni sa se trezeasca in 2024 la alegeri
-
Corect! Actuala administrație locală a impus numeroase constrângeri (limitări ale vitezei, supraînălțări șamd) traficului rutier.
-
Ce groaznic, nu mai putem circula cu 70-80-90 km/h prin oraș . Și nu mai putem călca vreo 2,3 pietoni pe sezon din cauza limitatoarelor de viteză. Ce țară, domnule…
-
o imbecilitate, solutia este cea de a utiliza legal radarele fixe ca in orice alt stat normal. Neamtul ar trebui sa stie ca in Germania e plin de radare fixe. Robu a avut initiativa si sunt dej instalate trebuie doar masura legislativa de care este responsabil. avem imagini video cu accidentul soldat cu morti din pasaj.
-
Da, noroc cu Robu că altfel se ducea de râpă orașul ăsta, nu?
-
-
-
Timișoreni nu mai sunt de mult, așa ca orașul e al mașinilor și al nesimțirii în trafic. Ca dacă mai erau timișoreni nu ieșea boul de robu de 2 ori primar să facă din oraș autostrada.
Desfiinteaza parcari! Locatarii care locuiesc pe Take Ionescu unde vor parca? Nu se ofera nici o alternativa pentru ei. Deci, respectul pentru cetatenii pe care teoretic ii reprezinta este ZERO!!!
-
trebuie sa iti asigure loc de parcare primaria? te priveste unde parchezi daca ai masina…mergi si o lasi in parcare privata sa o vinzi si circuli cu RATT
-
Locatarii care locuiesc pe Take Ionescu unde vor parca?
Raspuns: chiar pe bloc, ca si asa nu-s mansardate 😉-
Eu merg pe jos la lucru, sau cu bicicleta, sau cu tramvaiul. Cand ploua mai iau masina. Mai da si tu jos clisa pe asfalt si misca-te.
-
O nu, ce-o să ne facem cu locatarii de pe Taka Ionescu, va trebui să-și ducă tigăile la remat…
Prietene e simplu, ai unde ține o mașină o ții, n-ai unde, mergi cu bus sau biță sau pe jos că și-așa Take e la 10 minute de centru.
-
-
Vezi ca la isho este parcare etajata.
Foarte bine. In orice oras civilizat transportul in comun trebuie sa aiba prioritate. Intr-un autobuz asteapta 50 de oameni dupa câteva conserve din trafic
Ooo, ce misto !!!…si in acelasi timp 50 de masini MH, DJ, OT, HD AR, mai nou CJ si IF vor parca la intrarea in oras….
-
Au uitat de GJ (IF sunt ca B – adică leasing, bănui că și CJ, că doar nu o să vină amatorii de UNTOLD la Timișoara!). Da’ stai liniștit, mai sunt zone verzi undă să parcheze bizonii (aici intră și TM!!!)
“putem amenaja culoare pentru mijloacele de transport în comun și putem asigura semaforizare prioritară”
sunt convins ca puteti!😂🤣😂🤪 urmatorul pas e sa faceti 10 linii de metrou. atat ca am inteles ca va ia o luna sa asfaltati 150m si sa “amenajati” “piste” de biciclisti pe bucatica aia. si dup-aia o sa faceti niste mega parcari subterane in centrul orasului, or sa vina aia din bratislava sa vada cum trebuiau sa faca si ei de fapt😂🤣😂🤪
#revolutia bunei guvernari!
#au fost alesi!
#🤪
Bravo, măsură de bun-simț. Orașul este pentru oameni, nu pentru mașini. Avem tramvaie noi, autobuze noi, tot mai multe piste pentru biciclete, mai lăsați mașinile acasă.
-
Gresit, orasul este pentru oameni cu masini. pentru oameni sunt satele, muta-te la sat daca nu iti place la oras, nu te tine nimeni cu forta aici.
-
Zi mi un oras mare din Europa care prioritizeaza masina in defavoarea transportului in comun
-
Gresit. Orasul nu este doar pentru oameni cu masini. Daca nu va convine puteti sa va mutati. Nu va tine nimeni cu forta in oras.
-
Sa va fie rusine incompetentilor ! Rusofili parliti care numai au bagat in burtile lor tot ce era mai bun ca apoi sa transforme in ce vedem acum.
Pe Bogdanesti se putea face la fel daca tot avem autobuze electrice. De ce mai era nevoie de tramvaie care oricum nu vor circula multi ani de aici inainte. Bucla de intoarcere nu mai exista si de pasaj sa nu mai vorbim ca nu se misca nimic acolo de luni de zile. Si oricum vor trebui legate intr-un final de linia de la gara, deci alt proiect si alti ani buni pentru executie. Celebrele linii inierbate vor ramane doar un spatiu plin de balarii si ambrozie. In schimb nici un loc de parcare pe tot traseul. Un proiect complet aiurea si foarte multi bani ingropati intr-o investitie fara rost.
Ce stie Fritz in afara de sa desfiinteze si sa inchida? pentru ce culoar? autobuzele au prioritate cand ies din statie…
-
Și la semafoare sau pe banda pe care circulă plutesc peste mașini, nu ?
benzile pentru autobuzele pe care le astepti jumatate de ora o sa fie ocupate tot de masini. primaria a mai facut asa un experiment cu multi ani inainte si s-a vazut ca nu este viabil.
urmeaza ca o banda dintre cele 2 ramase pe sens sa fie transformate in benzi pentru biciclete. bicicleta o sa devina obligatorie in orasul de țîșpe minute.