„Cel mai mare proiect de investiție pe care îl face Timișoara în ultimii 30 de ani”, după cum numește viceprimarul Ruben Lațcău lucrările de la Pasajul Solventul, înaintează. Chesonul, cutia care practic va reprezenta pasajul propriu-zis, este aproape gata.
Din decembrie va fi împins pe sub liniile de cale ferată dinspre strada Gării spre Calea Bogdăneștilor.
„Ne pregătim pentru ultima turnare pentru realizarea chesonului. Avem deja pompele pregătite, se va turna probabil toată ziua și undeva la noapte, pe la 3-4, va fi finalizată turnarea. Cu asta vom pune capăt acestui proces de constituire a chesonului.
În următoarea lună vor urma partea de pretensionare, de fixare a rosturilor și undeva în prima săptămână din luna decembrie vom începe efectiv împingerea. Acest tunel mare, pe care îl vedeți în spatele meu, va fi împins, translatat pe lungimea sa, în așa fel încât partea din față să ajungă pe Bulevardul Bogdăneștilor.
Practic, vom trece pe sub zece linii de cale ferată. În acest timp, trenurile vor putea să circule în continuare”, a declarat viceprimarul.
Miercuri, acesta a făcut o vizită pe șantierul aflat în desfășurare.
video: cititor Tion
Istoricul investiției
Pasajul Solventul va avea două benzi pe sens, la care se adaugă, separat, linii de tramvai, trotuare și piste de bicicletă. Ca parte a inelului IV de circulație, ar urma să preia, în mod special, din traficul de la Pasajul Jiul și să ajute la traversarea orașului dinspre nord spre sud și invers. Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.
Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă. Licitația cu o singură ofertă fusese câștigată de asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).
Lucrările au început de abia spre finalul anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul. La finalul anului 2023, când trecuseră cei doi ani prevăzuți pentru execuție, erau gata în proporție de 45%. Turnarea chesonului a început în iunie.
foto: Tion
Alte investiții publice importante în zonă
Pasajul Solventul se va continua, bineînțeles, cu podul cu același nume al fostului complex industrial. Această investiție continuă, în prezent, cu exproprierile. Altfel, mai există și alte investiții care vor porni chiar din aceeași zonă.
„Suntem în proces de finalizare a exproprierilor pentru podul de la Solventul. Săptămâna viitoare, cel mai probabil, vom intra în proprietate, adică vom fi înscriși în cartea funciară la ANCPI. Deci, ne așteptăm ca undeva până la Crăciun să obținem și acolo autorizația de construire și să fie depus pentru finanțare europeană.
Un alt proiect mare pe care îl avem, Radiala de Vest, care și el va fi depus pentru finanțare europeană anul viitor, pornește din acest punct, din acest sens giratoriu, acest punct de întâlnire dintre strada Gării și Inelul IV. Va merge în zona de vest a orașului până în Centura de Vest.
Practic, în dreapta mea vom avea un drum de 1,7 kilometri cu un nou pasaj peste calea ferată. Astfel, această zonă, care astăzi este o zonă industrială semi-abandonată, va deveni practic una alimentată cu infrastructură rutieră. Ne așteptăm să vedem, de asemenea, o transformare pe toate aceste platforme industriale, care în timp să recapete viață”, a mai declarat Lațcău.
Trimite articolul
XCel mai mare proiect in Timisoara, a fost, efectuarea zonei piretonale a centrului, incepand din piata Unirii – piata Libertatii si piata Victoriei,prin inlocuirea, ifrastructurii subterana si structura de suprafata.