Pot începe, propriu-zis, lucrările de finalizare a drumului de legătură dintre autostrada A1 și DN 69. A fost finalizată partea de expertizare a șantierului preluat de la primul constructor, iar acum se fac pregătirile pentru reintrarea utilajelor aici.
„Constructorul desemnat pentru finalizarea lucrărilor la drumul de legătură A1 – DN 69 a încheiat expertizarea tehnică și a demarat etapele pregătitoare pentru execuția lucrărilor permanente: curățarea și evacuarea materialului necorespunzător de pe platforma drumului, lucrările pregătitoare pentru relocarea umpluturilor în zona podețelor, amenajarea platformelor de depozitare inclusiv aprovizionarea cu balast și prefabricate pentru podețe, relocare rețele de fibră optică de pe traseu, lucrări specifice înființării organizării de șantier (birourile antreprenorului, laboratorul antreprenorului, cântarul, atelierul mecanic, platforma pentru amplasarea stației de produs mixturi asfaltice, inclusiv pentru padocuri)”, anunță Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.
Noul contract, semnat în iulie
Vă reamintim, contractul anterior, semnat cu firma Todini Costruzioni S.p.A, a fost reziliat în august 2023. Lucrările, începute pe finalul anului 2021, ar fi trebuit să dureze doar un an și jumătate. Cum italienii nu s-au ținut de treabă, în momentul rezilierii contractului stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%.
La licitația pentru noul contract – lansată în octombrie 2023 – au fost depuse mai multe oferte. La începutul acestui an, în luna februarie, reprezentanții DRDP Timișoara anunțau că cea mai bună dintre ele a fost depusă de asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., care s-ar fi ocupat de proiectarea și execuția lucrărilor restante pentru 260 de milioane de lei.
Primul rezultat al licitației a fost însă contestat la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) și a urmat altă acțiune în instanță, la Curtea de Apel București. În urma reevaluării ofertelor, a fost schimbată firma care se va ocupa de acest proiect, fiind desemnată ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A., cea care și contestase procedura din iarnă. Noua evaluare a rămas definitivă, în iulie 2024 fiind și semnat contractul, iar în august a fost emis ordinul de începere a lucrărilor și predat amplasamentul. Termenul de finalizare este de un an, adică până în august 2025.
Traseul drumului de legătură are o lungime de 10 kilometri și începe cu circa 300 de metri înaintea intersecției existente dintre drumurile DJ 692 (Sânandrei) și DN 69, cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția nord-est spre autostrada A1. Proiectul cuprinde două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere.
Trimite articolul
XAsta va fi un proiect extrem de important. Dati-i bataie cu implementarea.
O SA-L TERMINE ACEST PROIECT LA SFANTU ASTEAPTĂ