Probele cu tramvaiul au fost efectuate de PORR Construct – antreprenorul de pe șantier –, în prezența echipelor Primăriei Municipiului Timișoara și Societății de Transport Public Timișoara. Probele au fost efectuate de la un capăt la altul al bulevardului, inclusiv în bucla de la AEM, atât cu o garnitură normală, cât și cu tramvaiul-plug. Nu au fost identificate probleme privind liniile cale și liniile aeriene.
„Circulația tramvaielor pe toată linia 4, de pe Cetății, de asemenea modernizat complet, până pe Vidrighin și retur, va fi reluată odată cu recepția investiției. Modernizarea bulevardului Stan Vidrighin, investiție majoră a Primăriei Timișoara în infrastructura de transport public și rutieră, se află în ultima etapă”, precizează reprezentanții primăriei.
Mai exact, constructorul mai are de executat mici lucrări la infrastructură, montarea mobilierului stradal, amenajarea spațiului verde cu 922 de arbori care vor fi plantați în aliniament stradal. Pentru că arborii nu au putut fi plantați la temperaturile ridicate din ultima perioadă, se estimează că investiția va putea fi recepționată pe final de septembrie – început de octombrie.
Anterior, în iulie, reprezentanții primăriei anunțau că șantierul va fi gata pe la mijlocul lunii august.
Ce au presupus lucrările
Proiectul de pe Vidrighin a presupus modernizarea liniei duble de tramvai pentru ca noile tramvaie să poată circula pe aici. La finalul investiției, spațiul verde va avea aproape 3.000 mp, cu arbori plantați în aliniament stradal, iar de-a lungul benzilor de circulație modernizate vor fi piste de biciclete și trotuare generoase.
„Șantierul a fost deschis în anul 2022, iar proiectul a inclus și lucrări majore de înlocuire a rețelelor subterane de electricitate, semaforizare, gaze, telecomunicații. Investiția a fost corelată cu un proiect de înlocuire a rețelei magistrale de apă – canal implementat de Aquatim”, țin să precizeze reprezentanții primăriei.
Pe bulevardul din sud-estul orașului lucrează cunoscuta firmă PORR Construct, împreună cu altele opt: Porr Bau GmbH – CSV Infratech SRL – Swarco Traffic România – Vimato – Wiebe România – Electroechipament Industrial SRL – Sane – Longhersin. Contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în martie 2021, cu un termen de 36 de luni. Lucrările propriu-zise au început în aprilie 2022.
Valoarea totală a investiției este de 101,2 milioane de lei (20,2 milioane de euro), TVA inclus, din care cofinanțare europeană de 67,5 milioane de lei, TVA inclus, prin Programul Regional Vest (PRV) 2021-2027.
Trimite articolul
XCONTEAZA CA E APROAPE GATA
Au trecut mai bine de 3 luni de la alegerile locale din 2024. Ce se mai aude de “lupta” administratiei usr impotriva mafiei imobiliare rrome ?
-
Peste 3,5 – 4 ani se reia.
-
Nu înțeleg de are sula cu prefectura. Dar,mă rog…
-
toata cinstea si palaria JOS in fata robului, care va veni la inaugurare insotit de unul din safi, ciuca sau ciolac.
Este proiectul meeeeeeeu!
intr-o tara in care normalitatea exista in viata de zi cu zi aceste ” câteva mici intervenții de făcut” erau terminate inainte de 9 sept astfel incat odata cu inceperea anului scolar sa circule tramvaile ce pot contribui si la decongestionarea circulatiei. Doar in Romania lucrarile de pe mai putin de 2 km a unui artere de realizeaza in apropape 3 ani! Romania lucrului ‘bine’ facut
-
Într-o țară normală exista pistă de biciclete în loc să fie 2 benzi pe carosabil. Eu zic să fii mulțumit/ă.
-
dap, mie-mi place cum sunt pistele de biciclisti in Budapesta, ia vezi, seamana ce avem noi? si au si benzi dedicate transportului in comun, si doua-trei benzi pe sens pentru auto, si trotuare decente…
-
si au si 4 linii de metrou… si nu le puca rangul daca folosesc mijloacele de transport in comun…😂🤣😂🤪
-
-
Nu e nicio pistă de biciclete. Veți vedea.