„Închidem Inelul 4 de circulație. Astăzi au început forajele pentru studiul geotehnic, pentru viitorul Pod de la Solventul, proiect de importanță strategică pentru Primăria Municipiului Timișoara. Pentru realizarea studiului geotehnic a sosit o echipă de la Geologic Site pentru prelevarea de probe. Vor fi extrase probe de la adâncimi de 3 metri și 25 de metri, de pe ambele malurile ale canalului Bega. Studiul geotehnic este esențial pentru o fundamentare precisă a oricărei construcții, în special când vorbim de proiecte de mare infrastructură”, transmit reprezentanții municipalității.
Specialiștii din instituția de pe C.D. Loga ne mai informează că „toate construcțiile din oraș implică un studiu geotehnic, dar de mai mici dimensiuni”.
„Având în vedere dimensiunile lucrării, pentru viitorul pod Solventul și inelul patru vest, a venit un echipament mecanizat, special pentru forare la adâncime. În vederea închiderii Inelului 4 Vest, urmează să fie realizat un pachet de proiecte mari de infrastructură în municipiul Timișoara, care include Pasajul Inferior Solventul și Podul Solventul. Ele au rolul de a conecta zona de sud-est cu cea de nord-vest a orașului”, mai spune Serviciul Comunicare din cadrul PMT.
Abia se face studiul de fezabilitate
De la „închidem Inelul 4 de circulație” până la „urmează să fie realizat un pachet de proiecte de infrastructură” e cale lungă. Noua administrație pare că încă învață câți pași sunt de făcut până la tăierea unei panglici. De altfel, Podul Solventul este abia la faza de SF și PT, ceea ce înseamnă că se vor mai face multe studii geotehnice în oraș pentru diverse investiții până să fie construit sau până să fie închis Inelul IV de circulație. Tot pentru Inelul IV se lucrează de șase ani la bucata ce leagă str. Măcin de Constructorilor.
Primăria Timișoara a semnat în septembrie 2021 contractul de proiectare pentru „C9b Inelul IV Vest: conexiunea str. Gării – bd. Dâmbovița”, cu o asociere condusă de firma FIP Consulting din București, care va lucra cu încă șase societăți: Urban Proiect Grup, Novensa, Vireo Enviroconsult și Walhalla Invest Prodcomimpex. Valoarea acestuia este de 1,1 milioane de lei, echivalentul a aproape 250.000 de euro.
Liderul de asociere se ocupă și de strategia de smart city a Primăriei Reșița și a întocmit Planul de Mobilitate urbană din Brăila. La Timișoara va pregăti documentația pentru noile investiții în 210 zile de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor, adică în șapte luni. Dacă SF nu va fi aprobat în plen, atunci contractul va fi desființat, iar primăria nu va plăti nimic.
„La finalul lucrării, conexiunea str. Gării – bd. Dâmbovița va include patru benzi de circulație rutieră, două linii de tramvai, pistă de biciclete pe ambele sensuri (cu lățime de min. 1,5 m, delimitate de carosabil), trotuar pe ambele sensuri (cu lățime de min. 2 m), zonă verde, 700 de metri de drum nou construit, pod peste Bega și 200 de metri extindere a bd. Dâmbovița”, mai anunță primăria.
La Pasajul Solventul aparent se lucrează
Pasajul Solventul, la care teoretic se lucrează deja, va lega intersecția străzii Dunărea cu Calea Bogdăneștilor de strada Gării, iar de acolo este nevoie de o stradă care să facă legătura cu Bd. Dâmbovița, inclusiv de un nou pod peste Bega. Noua șosea va avea aproximativ 900 de metri, din care aproape 200 m lărgire drum existent, patru benzi, linie de tramvai pe mijloc și va merge din str. Gării spre intersecția Bd. Dâmbovița cu str. Ion Barac.
Despre Pasajul Solventul, cea mai mare lucrare de infrastructură a orașului, nu s-au comunicat prea multe din partea Primăriei Timișoara. S-a așteptat foarte mult după autorizația de construire, emisă tot de primărie, iar ultima comunicare pe acest subiect a fost făcută de primarul Dominic Fritz pe Facebook, care s-a fotografiat cu un turn de hârtii ca să anunțe că a semnat documentația pentru AC. Edilul-șef spunea atunci că „săptămâna viitoare constructorul va putea începe acțiunile de pregătire a șantierului, urmând ca în acest an să se lucreze, într-o primă fază, la relocarea utilităților”. Iar acum viceprimarul Ruben Lațcău ne anunță că „la subpasajul Solventul s-a dat ordinul de începere al lucrărilor”.
Documentația aflată acum în lucru va spune și cât ar putea să coste noua șosea de la Pasajul Solventul, cu tot cu podul peste Bega, până la Bd. Dâmbovița. În urmă cu cinci ani, aceasta se regăsea pe o listă de proiecte pregătite de primărie pentru finanțare de la UE, fiind estimată la 66 de milioane de lei, cu doi ani termen de execuție. Viitoarea stradă este inclusă și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Timișoara, care spune că Inelul IV Vest trebuie închis cu Pasajul Solventul (C9a, inclusiv C10 – linie nouă de tramvai Solventul – Gara de Nord) și cu proiectul C9b, adică legătura cu Bd. Dâmbovița.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XRoxana iarasi confunda jobul de ziarist cu pagina proprie de facebook, unde ar trebui sa isi prezinte opiniile personale
SPOR!
-
spor la ce…manca-ti-as bai laba trista de postac useereeeee?
Podul Jiul este de mii de ori mai important decat Stadionul Lego!
Dar cineva cu comision a intervenit pe langa primar sa se faca stadionul
Iar DNA se uita in orice alta parte….
-
Ceasa @ dormi linistit cand zici ceva debitezi doar abureli. Aici nu este vorba de podul Jiul care de fapt este un viaduct! Suntem in Ronat unde trebuie construite pasajul si podul de la Solventul
Cine face podul asta va fi primar toata viata.
În 10 ani încep lucrările.Sunt optimist.
Vouă la TION v-a cam plăcut administrația Robu să înțeleg, nebunilor.
Propaganda Robu continua 🤣
Anul 2025, ne pare rau ca trebuie sa amanam inceperea lucrarilor efectiva pentru pasaj. Anul 2030 – traficul feroviar timisoarean a fost dat peste cap dupa ce prima sectiune din pasaj s-a surpat si 5 linii de cale ferata nu pot fi utilizate din cauza distrugerii terasamentului pe o portiune de 20 de metri. 2033 – Proiectul Solventul avanseaza, s-au mai sapat 5 metri. 2035 proiectul stacteaza din 2033 din cauza lipsei de fonduri, practic este o gaura neagra ce inghite bani. 2040 o noua speranta se arata la orizont pentru Pasajul Solventu, noua administratie isi doreste ca pana in 2044 acest proiect sa fie dat in folosinta. 2045 primarul a fost arestat pentru luare de minita in ceea ce priveste licitatia pentru acest pasaj. 2100 Ce bine ca nu s-a contruit acel pasaj acum oamenii se deplaseaza cu biciclete care au propulsie….
Dupa ce faci svaiter orice buget cu avre intri in contact(primarie, colterm), normal ca te apuci de foraje, deja ai experienta in gauri.