În plus, și orarul mijloacelor de transport în comun este afectat. Potrivit primarului Dominic Fritz, în oraș sunt deschise șantiere pentru 100 de kilometri de rețele de apă, canal și termoficare, opt kilometri de reparații și patru lucrări mari de infrastructură.
De altfel, în luna februarie, când a prezentat proiectul bugetului local, edilul spunea că anul acesta va fi unul al șantierelor.
Lucrările se fac atât cu fonduri europene cât și cu bani de la bugetul local. În unele cazuri, se înlocuiesc țevi de apă vechi de 50 de ani, cum se întâmplă pe bulevardul Coposu.
„Vestea bună e că o partea a șantierelor le închidem săptămâna asta și săptămâna viitoare. E vorba de lucrările de reparații pe care le facem cu Societatea Drumuri Municipale (SDM), o investiție în valoare de aproximativ 1,2 milioane de euro. Lucrările au început în iulie și sunt intervenții de prevenire a degradării infrastructurii, dar și lucrări care vor crește calitatea deplasării pentru pietoni, bicicliști sau șoferi: marcaje pentru siguranța rutieră, piste pentru bicicliști pe Gheorghe Lazăr și am început prin aceste intervenții și ridicarea la nivel a gurilor de canal. Vor fi mai fi necesare finisajele după ce grosul reparațiilor sunt executate.
Înlocuirea de conducte e o altă poveste. Aici avem două proiecte: cel de schimbare a 30 km de rețea de termoficare, pentru a opri hemoragia pierderilor de apă caldă și reabilitarea a 65 de kilometri de rețea de apă potabilă și canalizare, făcută de Aquatim în cadrul unui proiect european de 30 milioane de euro”, a precizat primarul Dominic Fritz.
Discuții cu Aquatim
Acesta s-a întâlnit cu Ilie Vlaicu, directorul Aquatim S.A., pentru a discuta despre soluții de grăbire a lucrărilor. Fritz a primit asigurări că întârzierile vor fi recuperate și acele conducte lipsă, necesare pentru șantierele deja deschise, au sosit.
Societățile contractate de Aquatim să înlocuiască țevile de apă și canalizare, la fel ca toate firmele din țară, s-au confruntat cu întârzieri din cauză că războiul din Ucraina a dus la o criză a materialului feros.
„Fiind lucrări complexe și de durată, pe Torontalului de exemplu s-a finalizat chiar joi una din intervenții. Însă aceea nu este singura pe care o au în proiect. Tot acolo se va interveni în viitor pentru a schimba magistrala de apă, pe cealaltă parte a drumului.
Retehnologizăm 30 km de rețea de termoficare, pentru a reduce pierderile și veșnicele avarii în urma cărora se tot sparg și carosabilul și trotuarele. Este un proiect de 32 de milioane de euro, după actualizarea prețurilor impusă de criza războiului din Ucraina. Estimăm că va fi gata la începutul anului viitor”, a precizat Dominic Fritz.
Alte proiecte majore
Primarul Timișoarei a mai spus că proiectele majore de pe Cetății, Bogdăneștilor și de pe Stan Vidrighin, cu reabilitarea liniilor de tramvai, a carosabilului, trotuarelor și a rețelelor edilitare dar și cu amenajarea de spații verzi și piste de biciclete, vor fi gata anul viitor și în 2024.
„În paralel, lucrăm la pasajul subteran în zona Solventul. Sunt zone în care vor circula peste 20 de tramvaie noi și 44 de autobuze electrice. Sunt proiecte de peste 175 de milioane de euro. O mai spun o dată: toate acestea sunt lucrări vitale pentru oraș. Recuperăm din timpul pierdut și sunt hotărât să ducem la capăt toate proiectele care fac din Timișoara orașul modern și european pe care îl dorim”, a mai adăugat Fritz.
foto: Facebook/Dominic Fritz
Pe aceeași temă:
Șantierul Aquatim de pe bd. Coposu, închis cu întârziere, după începerea școlii – Tion
POLL. Trafic de coșmar în Timișoara. Primăria anunță noi restricții de circulație – Tion
Trimite articolul
XNu mai prinde el un mandat ca să vadă ceva gata!
-
Daca se face, de ce se face. Daca nu se face de ce nu se face.
Timisoara de la Revolutie pana acum nu a avut atatea artere principale in lucru si asta spune ceva. Ca omul vrea confort si se gandeste doar la el, la romani e normal de aia suntem aici.
Cat de ritmul in care se lucreaza in Romania, nu cred ca ne mai mira ceva, mai ales ca:
Centura Timisoarei, facuta de CNAIR, unde constructorul este tot pasuit cu toate ca nu va termina nici la al doilea termen, autostrazile sunt alt exemplu clar de in cat timp se face ceva.
Din cauza razboiului din Ucraina nu sint tevi pe santiere ? Ucraina e singura tara de pe planeta care face tevi ? Dar apropo, din industria romaneasca de profil mai exista ceva, sau politicienii nostti, fiind slugile celor din vest , au distrus totul la ordin ca sa devenim tara consumatoare ?
se promite închiderea santierelor, nu terminarea lucrărilor !
Lenesii aia de muncitori au sarit toti in groapa sa dea la lopata numai ca faceau astia poze, altfel: unu lucreaza, restul stau pe Facebook!
-
eu as zice sa mergi sa le arati cum se face treaba.
sau esti unul dintre cei de pe santiere care stau pe facebook?
Doamne fereste iar pe Torontalului, nu se mai termina calvarul.
-
Probabil se extinde și capacitatea rețelei. Au vrut unii cartiere noi pe acolo, să suporte și lucrările.
Bani sunt, europeni majoritatea, dar vin cu intarziere. Angajam o firma cu tspe subcontractori. Unii sapa doar in luna iulie de ex. dar sapa degeaba ca nu avem tevile…..La alte firme directorul e in concediu, nu se iau decizii, la fel si angajatii….Si ne prinde toamna……
ce, ma? PROMITI? nu mai bine inchizi dracului santierele sau o patesti?
“Recuperam din timpul pierdut” ne spune Fritz. Aici are dreptate, are de recuperat 2 ani in care n-a facut nimic demn de lauda.
Fiecare an a fost un an al santierelor in Timisoara, insa incepeti 100 si abia vezi cate 2-3 oameni care efectiv lucreaza cand si cand la acestea. Daca ati avea cap, nici nu s-ar simti in oras ca sunt santiere! Dar asta inseamna sa aveti idee de ceea ce inseamna administrarea si nu sa fiti pusi acolo doar ca sunteti niste marionete bine gestionabile care omorati incet orasul. Nu stiu cum puteti dormi noaptea si cum va puteti uita in ochii familiei cand va intoarceti acasa. Sau chiar sunteti atat de prosti si de orbi incat nici nu va dati seama de cat de inapti sunteti. Atat cei de la actuala conducere cat si cei de dinainte.
Daca toate lucrarile vor avea calitatea de pe Saguna atunci este clar.Cum primarul asa si calitatea lucrarilor.Si apropo unde sant cele 44 de autobuze electrice cu care se lauda Lascau si Ghinea??.Pardon am uitat razboiul din Ucraina este de vina ca nu circula inca