Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că lucrările de modernizare ale Gării de Nord vor demara la mijlocul acestei luni.
„În sfârșit s-a primit aprobarea, nu e prea târziu niciodată, după şase-şapte luni, astfel încât undeva în jurul datei de 15-20 iunie se va preda amplasamentul şi vor începe lucrările. Mi-aș fi dorit să înceapă mult mai repede, dar înțeleg şi ritmul administraţiei din Timişoara, un ritm care e unul tânăr şi liber, aşa, ca să nu spun mai multe. Deci se va preda amplasamentul în jurul datei de 15-20 iunie și vor începe lucrările la gara din Timişoara”, a declarat, vineri, social-democratul Sorin Grindeanu.
Acesta a mai precizat că, prin PNRR, calea ferată dintre Caransebeș și Arad va fi modernizată.
„Cele patru tronsoane de la Caransebeș la Arad – patru licitaţii. Prima dintre ele este spre finalizare, probabil în cursul acestei luni se va semna şi contractul, celelalte două în lunile acestea de vară, vor fi încheiate şi semnate contractele de execuție. Foarte important, finanţarea pe acest tronson de cale ferată modernizată de la Caransebeș la Arad este asigurată prin PNRR. Licitaţiile sunt în diverse faze, dar în aceste luni de vară se vor încheia toate cele patru”, a mai spus ministrul Grindeanu.
Vă reamintim, despre reabilitarea Gării de Nord din Timișoara se vorbește de foarte mulți ani, fără ca între timp să se fi văzut vreun rezultat. CFR a scos la licitație în 2020 „reabilitarea fațadei, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1+acces tunel pietonal”.
În noiembrie 2020, a fost semnat contractul cu o asociere Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SR, la un preț de 20,9 milioane de lei, cu TVA, echivalentul a aproximativ 4,29 milioane de euro.
Lucrările au fost amânate, încă o dată, din cauza modificării soluției tehnice. În momentul de față, este nevoie de o nouă autorizație de construcție deoarece cea semnată de PMT în 2021 a expirat, ceea ce înseamnă că lucrările ar putea demara mai târziu decât a preconizat ministrul Transporturilor.
foto: Tion
Pe aceeași temă:
FOTO. Peisaj dezolant la Gara de Nord din Timișoara. Reabilitarea tot nu a pornit
Undă verde șantierului de la Gara de Nord Timișoara. Primăria a emis autorizația de construire
Trimite articolul
Xe clar, 3-5 ani nu se va mai putea merge cu trenul, santierele exista doar pentru a enerva lumea.
Cea mai urâtă, împuțită și infecta gara !
Incompetenta,lene, hoție!
Mozaicul cu “Souvenir de Syrie” e pentru imigranti?
Adică primăria a dat in 2021 autorizația , dar a expirat fiindcă s-au făcut modificări, finalizate anul asta. După Grindeanu, primăria e de vina ca e un an întârziere. O logica imbatabila, păcat ca nu am văzut și lucrarea lui de doctorat (in afara de coperți) mai descopeream ceva nou și acolo. Mai bine și-ar folosi energia sa miște aprobările / blocajele autostrăzilor, tuneluri, bucata lipsa dintre Cluj și Tg Mureș, etc…. Nu de alta , dar nu putem mișca technica militară peste munți (cumva chiar asta dorește partidul USL ?! )
Ar fi fost chiar pacat sa nu se foloseasca malaiul asta putin pentru a amenaja 4 peroane si un WC evazionist.Ce for face saracii cfr isti daca li se vor inchide pacanelele….?
Proiect grotesc, spaga face jocul, ziua cand arhitectilor din Timisoara au fost injunghiati, ingenunchiati, umiliti, ucisi, batjocoriti,…omorati
De tot rasul… La oras asa mare sa ai gara ca in Congo. 😅