Incendiul a fost anunțat în dispeceratul ISU Banat miercuri, în jurul orei 16:30, de personalul de serviciu, care a observat că iese fum din zona ultimului tramvai ajuns la Timișoara, zilele trecute.
UPDATE. Incendiul a fost lichidat. A pornit, cel mai probabil, de la instalația electrică
Personalul a reacționat rapid, apelând numărul de urgență 112. Echipele ISU Banat au intervenit prompt. Pompierii timișoreni au reușit să lichideze incendiul, izbucnit în zona burdufului tramvaiului Bozankaya. Focul a fost lichidat și, cel mai probabil, a pornit de la instalația electrică a mijlocului de transport. Acesta era parcat.
„În urma apelului 112, am fost informați despre producerea unui incendiu la un tramvai model nou, aflat în depoul din Timișoara de pe bulevardul Dâmbovița. S-a dispus alertarea Detașamentelor 1 și 2 din Timișoara, care au intervenit cu un ofițer și 10 subofițeri. Au fost trimise două autospeciale de stingere, o autoscară de lucru la înălțime și un container de stingere cu pulberi – P3000.
La sosirea la locul intervenției, după efectuarea recunoașterii, s-au constatat degajări mari de fum în zona în care era parcat tramvaiul. Incendiul a fost localizat în zona burdufului, la instalația electrică. Nu s-au înregistrat victime în urma acestui eveniment. Incendiul a fost lichidat. În continuare se efectuează cercetări pentru stabilirea cauzei probabile” transmit reprezentanții ISU Banat.
UPDATE 2. Tramvaiul era nou-nouț, nu era recepționat și nici plătit. A fost anunțat producătorul
Tramvaiul care a luat foc a fost adus la Timișoara în urmă cu câteva zile. Mai mult, el nu a fost recepționat sau plătit.
Alarma a fost dată de personalul de serviciu care a observat fumul din zona în care era parcat mijlocul de transport în comun.
„Este bine că nu sunt victime omenești și că focul nu s-a extins la alte mijloace de transport sau la depou. În momentul de față, facem o estimare a pagubelor materiale. Am luat legătura în regim de urgență cu producătorul din Turcia, care a fost informat despre cele întâmplate și i-am solicitat să ne informeze în regim de urgență care sunt următorii pași pentru remedierea situației. Tramvaiul nu este recepționat și nici nu a fost plătit”, transmit reprezentanții STPT.
Trimite articolul
XL:ucru Turcesc..
-
Asa e. Cum e turcul si pistolul.
-
Turcu e turc,dar chistolu e nemtesc…Simmens!
-
Buna treaba, parca nici 2 luni nu au de cand merg..
Bine ca nu a ajuns focul la bateria gigantica care trebuie sa tina zeci de km ca asa a considerat fostul primar…
Ma intreb, tramvaiele astea au si baterii? Ca daca da, si se mai si aprind chiar si de noi noute, e grav!
Tramvaiul turk are si instalatie electrica? Inaintea erei turcesti tramvaiele erau trase de cai si se aprindeau din cauza lu caii fumatori.
Alea de la Arad nu erau bune ca sant cu nemtii si nu … iau foc !!
-
Alo..aia nu au participat la licitatie
-
Da, pentru că zeRobu a avut grijă să facă cerințe aberante, poate chiar special croite: tramvai cu baterii, autonomie de 30km, etc. Producătorii serioși (aici vorbesc despre firme precum Siemens, nu tramvaie de la Arad care deraiază, se rupe de la mijloc, fac zgomot în mers, etc) fac modele consacrate, nu aveau așa ceva pentru că… la ce i-ar trebui unui tramvai o asemenea autonomie pe baterie? Și nici nu aveau de gând să investească în cercetare, proiectare, testare doar pentru zeRobu. Turcii au făcut probabil o cârpeală cu multe baterii, componente prost dimensionate, cârpeală pe care nu au testat-o, plus calitatea lor obișnuită (turcii produc mai bine decât China sau țările ex sovietice, dar departe de standardele moderne). Ăsta este rezultatul.
-
*se rup
-
-
De ce nu cumparati tramvaie facute la Astra Arad ? Ce interese sunt in joc ? Aruncati banii aiurea.
-
Ai văzut tramvaiele din Arad….ce finisaje “premium” prezintă ….sau cât sunt de “ silențioase” ….dacă ar fi fost performante și fiabile de ce nu au câștigat licitația la STP Timisoara? … sau măcar sa fi participat …. Mai nou…. toată lumea se pricepe ….și la tramvaie:)))
-
Se pare ca si tu te pricepi.
-
Fiind romani, toti ne pricepem la toate. Mai are cineva vreo speranta ca licitatiile alea pentru sume imense nu sunt “afectate”…?!
-
Domnule “fritzulica”….va multumesc pentru reply…m-ati pus la punct:)))
-
Cum ar zice turcul: “teşekkürler salak”!
-
-
-
în caz că nu știai, e pe baza de licitație. cea mai bună oferta câștigă. asa zice legea
-
Cele de la Arad nu sunt bune.Habar nu aveti ca a circulat unul in Tms un AN de zileacar va da o bere partidul ca postati tampenii ?
-
Da, alea de la Arad nu sunt bune. Nu iau foc bateriile !
Eu cred ca preventiv la toate tramvaiele astea supersonice turcesti o sa le scoata bateriile si asa vor circula. Fara baterii. Eventual lasa acolo cateva baterii, sa aibe in caz de avarie si gata.
Scapam astfel si de mentenanta la baterii, care precis ca nu e putina la pret.
-
Nu este primul, acum cateva luni a mai ars unul in toiul noptii in fata podului de la Badea Cartan, de el nu s-a zis nimic.
Important e că au baterii să meargă până la Arad cu ele, să moară Astra Vagoane de ciudă că nu a câștigat licitația măsluită de Vopsit. DNA mai există?
Asta sa ii mulțumiți la fudulul de Robu! A vrut tramvaie făcute pe comanda, lungi cum nimeni nu a vrut! Care acuma constatăm că nu pot circula pe sine și după ce că stau pe loc mai iau și foc!
Bravo Robu și celor care l-au votat!
Deci focul a pornit de la baterie.
Să vedeți distracție cu aceste baterii când o să fie temperaturi de 40 de grade.
O să se ajungă să fie demontate bateriile pentru a evita cazuri și mai grave.
Ne-a trebuit autonomie pe baterie, mă rog, unora dintre noi, cei care și-au încasat “comisionul”.
de ce trebuie tramvaie electrice cand toate sinele din oras sunt deja electrificate nu inteleg…
eram “conspirationist” cand am spus de ani de zile ca fix aste se va intampla, nu?
Cele turcesti sunt nemtesti,adica Simmens.
-
Da, da…. Nu am vazut ca ar scrie pe ele Siemen, ci am vazut bazabanga, sau cum se cheama firma turcaletului.
Asta este la fel ca si pe timpuri la noi, ca Oltcit este Citroen.
Turci au vrut sa puna piciorul cu tramvaiele lor in UE, “cele mai tari”. Cele mai lungi, cele mai iuti, cele mai autonome.
Au gasit prostul care sa le omologheze intr-un oras european din UE. Insa eu cred ca acuma cu asa reclama, poate sa le vanda la Polul Nord ca acolo sunt necesare.
Robu, ca doctor in stiinte, savant de renume mondial, s-a oferit – asa caritativ – sa ii ajute si hopa, ca acuma avem gramada de fiare in oras si nu avem ce face cu ele.
Daca le pune elice poate sa le plimbe pe fundul Begaului.