În primăvara acestui an, la finalul lunii martie, reprezentanții Primăriei Timișoara (PMT) anunțau că proiectul de reabilitare a liniei de tramvai și a tramei stradale de pe Calea Stan Vidrighin are autorizație de construire, iar comisia de circulație eliberase deja avizul pentru restricționarea circulației pe bulevard. A urmat predarea amplasamentului șantierului, în luna aprilie.
„În 6 luni, reabilitarea tramei stradale de pe Calea Stan Vidrighin, aflată în Zona Industrială Buziașului, a ajuns la un stadiu fizic de 60%, iar linia dublă de tramvai din axul bulevardului a fost realizată în procent de 32%. Acest lucru înseamnă atât montarea șinelor pe armături, cât și turnarea fundației și efectuare de reglaje preliminare”, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.
Investiția vizează schimbarea liniei cale dublă de tramvai – pe o lungime de 1,81 km, reabilitarea celor patru benzi de circulație auto și a pistelor de biciclete, precum și amenajarea de spații verzi. Vor și și zece stații de tramvai noi.
Proiectul de reabilitare este corelat cu cel desfășurat de Aquatim, care prevede modernizarea a 65 de km de rețea de apă și canalizare. Joi, 6 octombrie, echipele Aquatim vor pune în operare tronsonul de rețea care a fost reabilitat, conform reprezentanților PMT.
„Eliminăm avariile din rețeaua de apă care tocmai a fost schimbată și refacem infrastructura din această zonă industrială, pentru ca noile tramvaie să poată circula și aici.
Zona Buziașului a fost neglijată la capitolul investiții în infrastructură, chiar dacă este una dintre cele mai frecventate zone din oraș, unde zeci de mii de timișoreni merg la muncă. Vrem ca această investiție să stimuleze zona și să reducă poluarea produsă de vehicule”, spune primarul Dominic Fritz.
Valoarea investiției este de aproximativ 83 de milioane de lei, cu TVA inclus, echivalentul a aproape 17 milioane de euro. Termenul de execuție este de 30 de luni. De lucrări se ocupă firma Porr Construct, care colaborează cu: Porr Bau GmbH – CSV Infratech SRL – Swarco Traffic România – Vimato – Wiebe România – Electroechipament Industrial SRL – Sane – Longhersin.
Despre modernizarea Căii Stan Vidrighin se discută încă de pe vremea administrației Ciuhandu. Primul studiu de fezabilitate a fost aprobat de consiliul local în decembrie 2009. Calea Stan Vidrighin a revenit în atenția celor din primărie în ultimii ani, iar în februarie 2020 aleșii locali au fost puși să revoce vechiul SF și să aprobe altul nou.
foto: Primăria Municipiului Timișoara
Pe aceeași temă:
Două mari proiecte pe Calea Stan Vidrighin. Traficul va fi restricționat luni bune
Trimite articolul
XCe lucrări , că trec în fiecare zi de cel puțin 5 ori și ce să vezi , nu sunt nici măcar fantomele muncitorilor , că în tot orașul de exemplu , tot ii spart și nu se lucrează niciunde , de exemplu pe torontalului ati blocat 2 benzi pentru 10 borduri , dar de 3 luni nu poate să se împiedice nimeni de bordura aia sa o pună , ce sa mai spun fântână cu pești din centru , se lucrează intens la ea, felicitări domnul fritz
Cine mai stie ce sa creada.De Ponta se spunea ca minte cand respira. Dar ma intreb de Fritz si a lui ce trebuie spus??? Oare cât timp vor mai fi protejați acești impostori din usr?
-
Ce sa spunem? Sa vina vopsitu’.
(P) rincipii de moderare. bravo amalia, tot asa ca viata-i grea.