Lucrările avansează bine, spune ministrul, ajungând la un procent de 12%.
„Acest lot de la Lugoj la Timișoara Est este cel mai avansat, îi felicit pe constructori. Pe lângă că se modernizează liniile de cale ferată pe dublu sens, se modernizează și gările de pe traseu. (…) E important ca finalul anului 2026, la finalul programului PNRR, să ne prindă cu investiția realizată”, a declarat Sorin Grindeanu, prezent la vizita pe șantier.
În cadrul proiectului de modernizare a căilor ferate cu dublu sens și a gărilor de pe traseul Arad – Caransebeș, se lucrează, la momentul actual, pe 52 de km din 54. La liniile 4 și 5 din Gara Lugoj, lucrările au avansat la 20%.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a amintit că, pe lângă tronsoanele Caransebeș – Arad, care leagă Lugojul cu vestul Europei, este important și tronsonul Caransebeș – Craiova, care este într-o formă de modernizare. Pe acel traseu sunt șase loturi puse la licitație, care nu vor fi finanțate prin PNRR, ci prin programul operațional de transporturi.
Ministrul a criticat situația actuală a gărilor din România spunând că „arată mai rău decât unele gări din Ucraina”.
*
Vă reamintim, proiectul de modernizarea a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad este împărțit în patru loturi, fiind „spart” în două proceduri de licitație.
Prima a fost lansată în octombrie 2020 și cuprinde ultimele două loturi. Astfel, pentru lotul Timișoara Est – Ronaț Triaj, contractul de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) a fost semnat în 4 noiembrie 2022, iar pentru lotul Ronaț Triaj – Arad, contractul de 2,1 miliarde de lei (fără TVA) a fost semnat câteva zile mai târziu, pe 17 noiembrie 2022. Ambele contracte au fost câștigate de o asociație de firme italiene condusă de WeBuild SpA.
Cea de-a doua licitație a fost lansată în iunie 2022. Pentru al doilea lot, Lugoj – Timișoara Est, contractul de 1,9 miliarde de lei (fără TVA) a fost semnat pe 28 noiembrie 2022, cu FCC Construccion S.A. Pentru primul lot, Caransebeș – Lugoj, a fost depusă contestație, iar după reevaluare, contractul a putut fi semnat de abia în decembrie 2023, cu asocierea RailWorks.
Contractele pentru fiecare dintre cele patru loturi prevăd o durată de 102 luni: șase pentru proiectare, 36 pentru execuție și 60 de garanție a lucrărilor.
Lucrările cuprind modernizarea șinelor, gărilor și halelor, podurilor, podețelor și trecerilor la nivel, facilități pentru persoanele cu dizabilități și modernizarea sistemului de telecomunicații, printre altele.
Trimite articolul
XMa îngrijorează celelalte 3 loturi, unde webuild se mișcă greu, im special pe Lugoj Caransebeș.
desi nu are nimic in comun cu reteaua feroviara mascariciul de Dobra fost presedinte CJT se plimba cu ministru transporturilor doar ca sa se vada la televizor. In ultima luna de mandat la consiliul Timis 2020 a scos doua utilaje pe santierul drumului Dumbravita-Giarmata -A1 sa se pozeze sub sloganul ”Atacam in forta…”. Rezultatul zero metri de drum realizati la 4 benzi
-
nu a putut depune nici juramantul pentru functia de primar fara sa-i fie OUG13 alaturi