„În ciuda solicitărilor beneficiarului – #CNAIR – DRDP Timișoara – de a se asigura o mobilizare mai mare și o programare mai eficientă a lucrărilor pe șantierul centurii de sud a Timișoarei, antreprenorul Tirrena Scavi continuă cu un ritm scăzut al lucrărilor și numai pe anumite secțiuni ale traseului. Stadiul fizic al lucrării este de 54,5%”, transmit reprezentanții DRDP Timișoara.
Lucrările din luna august au presupus: decopertare de strat vegetal în zona Urseni, umpluturi pentru fundație în zonele Freidorf și Urseni – Rudicica, strat de formă, fundație de balast și fundație de piatră spartă în zona localității Moșnița Nouă, lucrări la structurile pasajelor și podurilor (zonele Chișoda, Moșnița Nouă și Ghiroda), precum și la rampe de acces în zona Ghiroda.
Lucrările pe șantierul Centurii Timișoara Sud au demarat, teoretic, în 25 martie 2020, când a fost semnat ordinul de începere. Într-un an și trei luni de șantier s-au făcut doar 27,4% din lucrări, iar reprezentanții CNAIR au recunoscut că acestea sunt întârziate din cauza „slabei mobilizări a constructorului”.
Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni, iar reprezentanții DRDP anunță că termenul final este acum ultima lună a anului 2022.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, centura de sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
Și Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu s-a declarat nemulțumit de stadiul și evoluția lucrărilor și chiar a luat în calcul anularea contractului cu constructorul la un moment dat. Tirrena Scavi Spa a primit din partea CNAIR certificat negativ, ceea ce înseamnă, conform noii legi a achizițiilor publice, o bulină neagră pentru alte participări la licitații din punct de vedere a obligațiilor contractuale pe care le asumă la realizarea proiectului.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xde la inceput italienii au lucrat in ritm de melc si tot de la inceput drdp timisoara i-au laudat de parca lucrau in ritm record. se vede de la o posta ca la drdp o tin tot in pizza si pasta…
MULTUMIM PSD SI TOV GRINDEANU !
Numai sa nu se prăbușească podurile peste noi…aviz celor responsabili cu verificare calității lucrărilor..nu iscăliți că primarul pe două pizza!combinația de firme italiene cu angajați locali nu-mi inspira încredere…
Multumim Grindeanu, se pare ca nu-i intereseaza parerea ministrului transportului.
Macar bucata mosnita ghiroda sa fie gata anu asta pt ca e asfaltata si doar podurile trebuie facute.
La ritmul cum se lucreaza sant slabe sanse.
Pana nu il ardeti la buzunar, sa platesca pentru fiecare zi de intarziere , toto asa o sa o tina pana in 2050 Niste iresponsabili care se fac ac lucreaza , desigur ca si valoarea lucrarii( materiale+manopera ) a crescut datorita crizei , dar daca se lucra in asa fel in cat sa se respecte termenele nu se ajungea aici ! Sat fara caini, asta a ajuns din pacate Timisul !