La început de decembrie, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara, pe șantierul noului drum de legătură dintre Timișoara și autostrada A1 stadiul lucrărilor este de circa 34%.
„Pentru realizarea noii căi de acces de aproximativ 10 km între DN 69 Timișoara – Arad și autostrada A1 se lucrează în continuare la umpluturi de pământ, strat de formă, strat de fundație din balast, diverse săpături, consolidare terasamente și la montarea de prefabricate respectiv cofrare, armare la podețe.
Sunt lucrări și în zona viitorului nod rutier din proximitatea DN 69 (Sânandrei), la pasajul care va lega drumul cu localitatea Cerneteaz și în apropiere de autostrada A1, km 509 (Pișchia). De asemenea, sunt lucrări pentru relocarea rețea de electricitate LEA 220 kV”, precizează DRDP Timișoara
Acest lucru înseamnă 150 de utilaje și autobasculante și în jur de 200 de persoane prezente constant pe șantier.
foto: DRDP Timișoara
S-a intrat pe șantier acum două luni
Traseul drumului de legătură are o lungime de 10 kilometri și începe cu circa 300 de metri înaintea intersecției existente dintre drumurile DJ 692 (Sânandrei) și DN 69, cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția nord-est spre autostrada A1. Proiectul cuprinde două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere.
Vă reamintim, contractul anterior, semnat cu firma Todini Costruzioni S.p.A, a fost reziliat în august 2023. Lucrările, începute pe finalul anului 2021, ar fi trebuit să dureze doar un an și jumătate. Cum italienii nu s-au ținut de treabă, în momentul rezilierii contractului stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%.
La licitația pentru noul contract – lansată în octombrie 2023 – au fost depuse mai multe oferte. La începutul acestui an, în luna februarie, reprezentanții DRDP Timișoara anunțau că cea mai bună dintre ele a fost depusă de asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., care s-ar fi ocupat de proiectarea și execuția lucrărilor restante pentru 260 de milioane de lei.
Primul rezultat al licitației a fost însă contestat la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) și a urmat altă acțiune în instanță, la Curtea de Apel București. În urma reevaluării ofertelor, a fost schimbată firma care se va ocupa de acest proiect, fiind desemnată ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A., cea care și contestase procedura din iarnă. Noua evaluare a rămas definitivă, în iulie 2024 fiind și semnat contractul, iar în august a fost emis ordinul de începere a lucrărilor și predat amplasamentul.
În octombrie au apărut și primele utilaje pe șantier, după ce a fost gata partea de expertiză. Termenul de finalizare este de un an, adică până în august 2025.
Citiți principiile noastre de moderare aici!