Conform ultimelor actualizări de pe teren transmise de DRDP Timișoara, pe șantierul Centurii Timișoara Sud s-a lucrat în ultima perioadă la viitoarele pasaje din zona Freidorf, DN 59 spre Șag, Chișoda și Giroc, dar și la terasamente și la consolidări de teren.
„Principalele lucrări de pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud din ultima perioadă au fost la suprastructuri – viitoarele pasaje din zona Freidorf, DN 59 spre Șag, Chișoda și Giroc; lucrări la terasamente – umpluturi de pământ și așternerea de strat de balast, pe sectorul Moșnița Veche – Ghiroda, consolidări de teren în zona rampelor pasajelor de la Șag și Chișoda, precum și drumuri vicinale; relocarea de rețele – medie tensiune, apă și canalizare, irigații, telecomunicații”, transmit cei de la DRDP Timișoara.
Lucrările pe șantierul Centurii Timișoara Sud au demarat, teoretic, în 25 martie 2020, când a fost semnat ordinul de începere. Într-un an și trei luni de șantier s-au făcut doar 27,4% din lucrări, iar reprezentanții CNAIR au recunoscut că acestea sunt întârziate din cauza „slabei mobilizări a constructorului”. Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni, iar reprezentanții DRDP anunță că termenul final este acum ultima lună a anului 2022.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro. După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, centura de sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
Probleme urgente ar fi în zona de intersecție a viitoarei centuri cu drumul Moșnița Nouă, care provoacă blocaje. Și Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu s-a declarat nemulțumit de stadiul și evoluția lucrărilor.
foto: DRDP Timișoara
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XCe altii fac intr-o luna, romanii fac poate in 20 de ani.
Pai dl ministru al transporturilor ce zice de progresul acesta?
Ca era vorba ca-i viziteaza in fiecare saptamana…
Nu e preocupat deloc?
E foarte greu sa faci o sosea simpla la campie. In timp ce altii fac autostrazi prin munti …..
Așa-i când vrei să iasă una ca la carte, respectiv cu minimum trei benzi pe sens și exclusiv pe piloni și prin tuneluri!
Parca trebuia sa fie gata prin toamna lui 2021, daca bine tin minte. Insa, da, cu pandemia de covideala s-a dat totul peste cap. De aceea o lucrare care intr-o tara civilizata ar fi durat intre 3 si 6 luni la noi va dura intre 3 si 6 ani. Sa traiti bine … ?
Exita o Explicatie pentru intarzieri ?
Poate mai clara decat , slaba mobilizare a constructorilor.
Sunt curios cate zile de munca efectiva sunt necesare pentru finalizarea lucrarilor.
Banui ca este un motiv cumulat, slaba mobilizarea a constructorilor selectati de oamenii care noi ii votam.
Poate oamenii votati nu mai stiu de ce sunt acolo.
I-am ales sa aibe un loc de munca pentru care sunt platiti, pe langa celelalte beneficii de care au parte, in vederea ca se ocupa de anumite probleme in interesul populatiei.
Sa aleaga constructori capabili, sa le monitorizeze progresul si sa ii penalizeze atunci cand nu se tin de termene.
Am suspiciunea ca nici reprezentantii nostri nu isi fac treaba asa cum trebuie, si se mobilizeaza destul de greu in indeplinirea sarcinilor.