Conform ultimelor actualizări de pe teren transmise de DRDP Timișoara, Centura Timișoara Sud se aproprie încet-încet de 50% din lucrări finalizate. Nu au mai fost segmente asfaltate de la începutul anului.
„În cursul lunii februarie, antreprenorul de pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud (VOTS) s-a axat pe realizarea structurii viitorului pasaj din zona Freidorf, unde este kilometrul 0 al centurii. Pe primul kilometru al acestui sector se va amenaja un sens giratoriu între VOTS, str. Paul Morand și un acces la unitățile economice din zona industrială, precum și un pasaj peste drumul județean dintre Timișoara și Sânmihaiu Român. Alte lucrări executate pe șantier în ultima perioadă: relocări de rețele de medie tensiune în zona Rudicica – Moșnița Nouă, relocare de rețele de telecomunicații, precum și rețele de apă și canal, lucrări la terasamente, umpluturi de pământ la viitorul nod rutier cu DN – 6 Calea Lugojului”, transmit reprezentanții DRDP Timișoara.
Lucrările pe șantierul Centurii Timișoara Sud au demarat, teoretic, în 25 martie 2020, când a fost semnat ordinul de începere. Într-un an și trei luni de șantier s-au făcut doar 27,4% din lucrări, iar reprezentanții CNAIR au recunoscut că acestea sunt întârziate din cauza „slabei mobilizări a constructorului”. Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni, iar reprezentanții DRDP anunță că termenul final este acum ultima lună a anului 2022.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro. După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, centura de sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
Probleme urgente ar fi în zona de intersecție a viitoarei centuri cu drumul Moșnița Nouă, care provoacă blocaje. Și Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu s-a declarat nemulțumit de stadiul și evoluția lucrărilor.
foto: DRDP Timișoara
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XNu-i vreo eroare? Centură de două benzi, când acolo-i nevoie de minimum trei benzi pe sens?
AZI JUCAU CARTI MUNCITORII LA FLONTA CRED CA INTENTIONAT NU TERMINA .