Constant în Calea Șagului din Timișoara au loc incidente și accidente de circulație, traficul devenind din ce în ce mai aglomerat în ultimii ani. În plus, zona este în plină expansiune – se construiesc noi blocuri, noi sedii de firmă, noi platforme industriale, spre care urmează să se îndrepte din ce în ce mai mulți angajați.
De-a lungul timpului, Tion a prezentat numeroase accidente care au avut loc în Calea Șagului, în apropierea platformei industriale.
Chiar la finalul anului trecut, din nefericire, un bărbat a murit și alte două persoane au suferit politraumatisme în urma unui astfel de eveniment.
În toamna lui 2021, o altă mașină a ajuns în șanț, atunci fiind rănit un șofer nevinovat.
Să nu uităm nici de carambolul provocat în primăvară, când un bărbat a murit și alte trei persoane au fost rănite, tot în urma unui accident în aceeași zonă.
Problema nu este una nouă. Și în 2020 aveau loc astfel de accidente în lanț.
Însă printre aceste accidente soldate nu numai cu răniți, ci și cu morți, au loc constant tamponări. Zona este un adevărat pericol întrucât a devenit din ce în ce mai tranzitată.
În acest context, mai multe firme de pe platforma industrială din Calea Șagului au solicitat Primăriei Timișoara să intervină în zonă și să ia măsuri urgente pentru siguranța participanților la trafic.
Nu au făcut simple sesizări, ci au venit chiar și cu propuneri care să fie analizate de cei responsabili, precum:
- montarea unui sistem giratoriu, „chiar și din plastic, pentru costuri minime” în dreptul ieșirii parcului industrial
- introducerea unor separatoare de sens din beton de la Podul din Calea Șagului până la punctul de legătură cu Centura Sud
- montarea unor lumini led deasupra trecerilor de pietoni din dreptul parcului industrial, pentru că în zonă nu se vede nimic nici dimineața, nici seara, atunci când e ceață
- redesenarea marcajelor rutiere
- defrișarea și igienizarea lateralelor drumului european pe tot tronsonul de drum din Calea Șagului, precum și curățarea drumului
Din multitudinea de soluții observăm, de fapt, câte nereguli sunt în zonă și câte măsuri ar putea fi luate pentru creșterea nivelului de siguranță. De-a lungul timpului, din partea administrației au venit doar răspunsuri vagi, de tipul „vom analiza”, „ne vom ocupa”, „da, vom reintroduce semaforizarea”. Între timp au avut loc alte și alte accidente.
După noi sesizări adresate primăriei, contactat de Tion, viceprimarul Ruben Lațcău spune că este familiarizat cu situația și susține demersurile inițiate de operatorii economici.
„Da, au fost discuții cu operatorii economici care activează pe platforma Incontro și pe celelalte platforme care funcționează în Calea Șagului. În ultimii ani de zile a crescut foarte mult zona respectivă și sunt foarte multe PUZ-uri în dezvoltare. O cerere pe care au făcut-o operatorii economici din zonă, și pe care o susținem, este aceea de a amenaja două intersecții giratorii – una la Ovidiu Cotruș, alta la intrarea pe platforma Incontro”, explică viceprimarul.
Blocaje cadastrale
Chiar Ruben Lațcău este cel care zice că operatorii economici din zonă cer aceste amenajări de „ani de zile deja”. Motivul pentru care nu au fost făcute niciodată este pentru că nimeni nu a făcut o primă înscriere cadastrală a drumului.
„Noi am demarat deja această inițiativă și am început să studiem situația cadastrală și topografică. Din păcate, în momentul în care Primăria a primit în urmă cu aproximativ opt ani de la administrația drumurilor naționale (n.r.- CNAIR) șoseaua DN 59, până la sensul de la Parța, cei de la Drumurile Naționale aveau intabulată doar amprenta drumului, atât. Partea de acostament, șanțul de la marginea drumului și zona de siguranță nu au nicio intabulare. Nu au nici măcar prima geometrie și prima înregistrare cadastrală”, declară Lațcău.
Pentru ca aceste amenajări să fie făcute, este necesară aprobarea lor prin proiect. Însă, înainte de toate, trebuie rezolvată înregistrarea cadastrală.
„Am început să lucrăm la proiect, dar trebuie să facem întâi reglementarea cadastrală. Procesul acesta nu este atât de complicat – el a fost demarat și zonele acestea vor fi intabulate pentru prima dată. Problema puțin mai complicată este că de la Ovidiu Cotruș înspre Parța, pe partea stângă, avem o zonă în care limitele de UAT nu sunt încă clarificate și limita cu care apar la ANCPI la Giroc nu se suprapune întocmai cu parcelele care sunt în Giroc și cu limita acestora. Deci avem câteva zone în care geometria este incorectă și aceste lucruri trebuie clarificate înainte ca noi să facem această investiție.
Noi am demarat aceste proceduri în primărie, dar va fi nevoie de acordul unei comisii la nivel de Consiliu Județean. Este nevoie de negocieri cu Girocul și cred că va dura luni de zile până când acest proces va fi încheiat”, adaugă viceprimarul.
O rezolvare, pe anul viitor
Când procesul va fi gata, va fi demarată și amenajarea sensurilor giratorii necesare în Calea Șagului.
„Fie la jumătatea acestui an, fie la începutul anului viitor, vom demara și procesul de amenajare. Amenajarea nu va include doar reabilitarea bulevardului și crearea acestor două sensuri giratorii, ci conține și refacerea acostamentelor în întregime, refacerea intrărilor și iluminatul public, până la sensul cu Parța, tocmai ca să avem o intrare în Timișoara pe DN59 care să fie cumva modernă și demnă de orașul nostru”.
În ceea ce privește semaforul din apropierea centrului comercial din Calea Șagului, acesta ar urma să fie pus pe intermitent, cu aprobare din partea Poliției Rutiere. Situația va fi monitorizată timp de două-trei luni, iar dacă nu există niciun risc de accidente, va fi scos.
Trimite articolul
XLatzcau si circulatia rutiera… ca si Latzcau si solutiile pentru Colterm.
Daca nici macar de o semaforizare la Incontro/Metro nu e in stare, ce sa mai ceri? Parca vad un giratoriu facut ca si alea din Mosnita, sau ca ala dinspre Sag, facut inalt, sa nu vezi nimic peste el, ca cica atunci intra unii mai incet. Am vazut cum intra, la propriu intra in sensul giratoriu.
-
Doua lucruri sunt cele mai necesare.
Primul este montarea separatoarelor de sens, solide, din beton, asemenea celor de pe podul de la C. Sagului. Astfel se elimina intoarcerile prin loc nepermis si derapajele pe sens contrar, care sunt sursa accidentelor cele mai grave.
Iar al doilea este construirea drumurilor laterale de incarcare/descarcare. Acele drumuri laterale ce deservesc rivaranii (platformele industriale). In acest mod se va face o separare a fluxurilor si prin aceasta se va limita intersectarea lor, implicit aglomeratia si blocajele.
Mai sunt si alte lucruri de mare impact in fluidizarea traficului, cum ar fi o tracere suspendata (pod) la intersectia cu str. Ovidiu Cotrus/Calea Chisodei (la Casa Mercedes), dar deja e utopie.
Si inca ceva, necesara este fluidizarea traficului, prin modificarea geometriei drumului si realizarea de investitii (poduri, intersectii bine gandite, etc) si nu gatuirea lui prin restrictii, uneori absurde si populiste.
Dar pentru asta e nevoie de viziune, iar pana acum la astia de la primarie (oricare au fost sau sunt) am vazut doar vedenii.
DA !
Mai exact ce au făcut firmele alea? Nimic! Tot din banii noștrii vor rezolvarea! Trecerea aia trebuie desființată oricum! Nu își are rostul in câmp! Dacă chiar le trebuie sa facă pasarelă peste șosea din banii lor!
Adevarat, zilnic circul ce masina in zona, dar foarte putini respecta limitarile de viteza din zona.
Si ma mira ca useristul Latcau se implica in cava…
Viceprimarul nu stie ca Parta nu se invecineaza cu Timisoara?
E bună inițiativa și pertinente soluțiile propuse.
cea mai mare realizare ar fi daca s-ar realiza un drum paralel cu cel european care sa duca in sensul de la auchan astfel sa nu mai fi nevoit sa faci stanga pe un drum cu doua benzi. cand iesi din metro traversezi drum cu patru benzi in loc sa te deplasezi pe un drum lateral pana in sensul de la auchan.doar in ro poti sa vezi viraje stanga pe drumuri cu doua benzi pe sens
PUNETI SEMAFOARELE LA METRO NU SE MAI POATE INTRA PE OLATFORMA DIMINEATA STAI 20 MINUTE !
E CEA MAI INFECTA INTRARE IN TIMISOARA !!
Mizeria troneaza pe acea artera,in trafic haos iar alesii nostrii doar promisiuni si vorbe frumoase.. Probabil ca acestia nu frecventeaza acea zona ca sa vada situatia.Normal ca este mai bine in birou!!
Domnul Latcau sau alt USR-isti nu au auzit de masina pentru spalat asfaltul?Nu trebuie decat un jet de apa …sau poate doua jeturi la cat de jegoasa este. Nu puteti face doua trei sensuri macar din PLASTIC ?!?!?!?!??!
INEMPETENTILOR! VA BATEI9 JOC DE ACEST ORAS…. CANDVA MINUNAT !