La nivelul întregii țări au fost controlate magazinele lanțului de supermarketuri Lidl.
În Timiș, verificările au vizat cinci unități, iar pentru neregulile constatate, comisarii de la OPC au aplicat nouă amenzi contravenționale, în valoare totală de 103.000 de lei, precum și un avertisment.
Potrivit comisarului-șef Alin Mihai Gubandru, OPC a dispus oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 2.000 de lei, și oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru trei unități de la raionul patiserie/panificație.
Alin Mihai Gubandru a declarat, miercuri, că au fost închise temporar, până la remedierea defecțiunilor, raioanele de panificație-patiserie de la următoarele magazine Lidl: Dumbrăvița, Lidl Buziașului și Calea Martirilor.
În cele cinci supermarketuri au fost găsite diverse nereguli, cum ar fi comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită, a unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte, a unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, precum și comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea „produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat.
foto: CJPC
Alte deficiențe constatate de către comisarii OPC Timiș la cele cinci magazine Lidl din Timiș controlate se referă la utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre, folosirea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse, existența unor insecte vii în spațiul de preparare și coacere, folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar.
De asemenea, comisarii au fost surprinși neplăcut să vadă utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide și rugină și a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheață, praf, impurități, resturi alimentare și păr.
Alte probleme constatate: comercializarea unor băuturi răcoritoare și a unor produse alimentare cu ambalajul deformat, deteriorate, folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pardoseală deteriorată, existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare și nerespectarea temperaturii de păstrare a produselor alimentare recomandată de producători.
„Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri.
Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț”, transmit reprezentanții Lidl România.
Trimite articolul
Xastia de la LIDL au uitat sa cotizeze unde trebuie sau cam toti uitat .Sa vezi acuma cum ies banii de la ceilalti care nu au fost controlati.
-
La carfur nu indrazesc sa controleze, in pandemie putea a stricat la legume si fructe si nu s-au mai autosesizat ca aveau masca. Acum este mai bine, produsele sunt doar mucegaite.
Wow frate. Fix la lidl era cel mai ok. Nasol ca au pus la vanzare produse stricate. Dar bai protectia consumatorilor, voi la profiuri sau carefoururi mergeti vrodata? Sa vedeti acolo cum creste mucegaiu pe fructe…
Interesant ca este prima data cand precizati numele magazinelor gasite cu nereguli. Sunteti in razboi cu Lidl?
Daca ii vorba de LIDL, publicati numele…dar de Antalia din Sagului cu gandacii?
La Kaufland am atras atentia sefului de magazin ca vand fructe in caserola cu mucegai. Raspunsul a fost: “sunt la reducere”. Cam asta e nivelul.
” Produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte”. Hmmmm, pai nu asta va fi viitorul, nu ni se repeta ca va trebui sa consumam insecte pentru ” salvarea planetei “? Astia ii amendeaza ca se supun noilor ordine, sau inca nu a ajuns informatia si la ei?
Asa e!!! Numele restaurantelor cu viermi pe carne nu le spun, acum li s-a pus pata pe Lidl care sunt cat de cat mai ok. E adevarat ca au mai scazut si ei standardul, dar fata de altii…
Da de Profi nu ziceti nimic?
Ca au numai angajati incompetenti si legume stricate, mancare stricata, mizerie in magazine…
Pozele sunt de toată jena.
Astfel de produse, ambalaje deformate, legume și fructe care au sunt stricate vezi în absolut toate magazinele de profil din țară .
Cineva spunea bine, probabil au uitat sa cotizeze unde trebuie.
Nu strica totuși sa mai facem controale. Anul asta Lidl, la anul Profi etc. creste încet standardul.
E de apreciat aceste controale dar mai mergeți și la satele care sunt la distanta mare de Timisoara sa vedeti acolo nereguli.De ka marfa mucegăita,frigidere foarte murdare,marfa care ar trebui ținută la rece și multe altele.Acolo de ce nu mergeti?
La fel ma întreb și eu..de Profi nu spuneți nimic? Acolo doar trimit bilețelul cu ce sa le pui în plasuta de cadouri și nu controlează nimic. Iar magazinele Profi sunt chiar infecte….