Ministrul Transporturilor se află din nou în vizită la Timișoara. Acesta a abordat mai multe subiecte de interes pentru Timișoara și regiunea de vest. Despre șoseaua Timișoara-Moravița spune că s-au depășit majoritatea obstacolelor și că proiectul va intra în linie dreaptă.
„Vă spuneam că există câteva probleme care trebuie depășite astfel încât proiectul să intre pe făgașul normal, să putem face licitația pentru execuție. S-au depășit majoritatea obstacolelor. În următoarele două săptămâni se va finaliza acordul bilateral între România și Serbia, astfel încât cu ocazia vizitei pe care o voi avea la finalul lunii martie-începutul lunii aprilie, la Belgrad, să semnez acordul bilateral cu omologul sârb. Odată cu semnarea acordului bilateral, putem intra în linie dreaptă pentru realizarea acestui proiect. […] Sunt mai mult decât optimist că odată cu semnarea acestui acord va fi o autostradă, nu un drum expres”, a declarat Sorin Grindeanu.
Vă reamintim, pentru Autostrada Timișoara-Moravița au fost 11 variante de traseu, dintre care a fost aleasă una – o rută care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare și continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc. De acolo, traseul continuă pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia. Câștigătorul licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate, Search Corporation SRL – Egis Romania SA, are 32 de luni la dispoziție, începând din august 2019, pentru întocmirea acestuia.
(CNAIR) și Ministerul Transporturilor au convenit în data de 20 august 2019 încheierea contractului de finanțare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timișoara- Moravița” în vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Valoarea totală a proiectului este de peste 14,5 milioane de lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune -10.544.270,83 lei, 15% contribuția proprie -1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Modernizarea Gării de Nord din Timișoara
Ministrul Transporturilor a spus că în urmă cu două săptămâni, când a fost în Timișoara, s-a întâlnit cu primarul Dominic Fritz și cu viceprimarul Ruben Lațcău pentru a discuta referitor la modernizarea Gării de Nord, un proiect esențial, mai ales în contextul TM2023.
„Proiectul și tot ceea ce e făcut pentru CFR trebuie să primească ordinul de construcție cât mai repede. Referitor la Gara de Nord – mi-aș dori ca Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023 să aibă o gară modernă. Mi-aș dori ca termenele să fie unele mai scurte. Este nevoie și de o viziune locală asupra proiectelor de acest tip, dar acea viziune ar trebui să vină mai repede”, este de părere Sorin Grindeanu.
Ministrul a mai atras atenția și asupra faptului că dacă nu se ajunge la un punct de vedere comun, susținut de autoritățile locale, șansele ca proiectele să se desfășoare într-un ritm accelerat „sunt mici”.
foto: Tion
UPDATE. Reprezentanții PMT: „Nu există niciun impediment pentru ca lucrările de modernizare a Gării de Nord să înceapă”
În replică vizavi de cele spuse de Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, care este de părere că administrația tergiversează lucrările de modernizare a Gării de Nord, reprezentanții Primăriei Timișoara spun că nu există niciun impediment pentru începerea acestora.
„Autorizația de construire necesară începerii lucrărilor de modernizare a Gării de Nord din Timișoara a fost eliberată încă din data de 6 decembrie a anului trecut. Cererea pentru eliberarea acestei autorizații a fost depusă în 9 septembrie, aceasta fiind rezolvată, deci, în mai puțin de 3 luni. CFR a cerut, însă, ieri, modificarea soluției pentru modernizarea acestui obiectiv, fiind astfel necesară eliberarea unei alte autorizații de construire. Acest lucru nu este un moft al Primăriei Timișoara, ci o cerință legală.
Schimbarea soluției va fi analizată săptămâna viitoare, în regim de urgență, în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism.
Din punctul de vedere al Primăriei Municipiului Timișoara, în acest moment nu există niciun impediment pentru ca lucrările de modernizare a Gării de Nord să înceapă. Ne pare rău dacă domnul ministru a fost greșit informat”, transmit cei de la PMT.
În ceea ce privește lucrările de la Gara de Nord, vă reamintim că acestea n-au putut începe până la finalul anului 2021 pentru că nu exista autorizația de construire. Studiu de fezabilitate exista, iar proiectul tehnic a fost gata în luna mai. Tot din mai s-a așteptat după autorizația de construire care a fost emisă de primărie în decembrie.
Pe aceeași temă:
Undă verde șantierului de la Gara de Nord Timișoara. Primăria a emis autorizația de construire
Trimite articolul
XProiectul garii de nord este o bataie de joc arhitecturala la adresa Timisoarei si a timisorenilor, Dul Grindeanu v-a rugam nu face-ti asa ceva in Timisoara , un chich excrecabil, o sa ramana o rusine peste Timisoara multi ani de acuma in colo, lasa-ti o mizerie in urma mandatului dvoastra asupra acestui oras
-
Gabi ai cam multe cratime.
-
va* faceti* kitsch* incolo*
Foarte complicat de realizat o autostrada la campie. De aceea dupa catva ani de discutii inca avem discutii
-
Poate ne lumineaza Grindeanu si de ce ar fi nevoie de autostrada Timisoara-Moravita, fara Bors – Timisoara? Ca sa dea ocol sarbii care vin din Budapesta de la Szeged sa bage o plesca la Timisoara? Gargara de vineri…
Daca era dl. Grindeanu ministrul transporturilor de 10 ani, cu siguranta ca aveam si o autostrada care traversa Romania prin subteran pentru a nu avea impact asupra mediului !
Si un tunel sub Marea Neagra de la Constanta la Istanbul….
Ritmicitatea vizitelor d lui Grindeanu la Timisoara se apropie de cea a vizitelor d lui Iohannis la Sibiu
N-ar fi bai , dar pana la urma ce a rezolvat ?
Ptr autostrada inteleg ca inca nu s-a demarat licitatia, iar Gara de Nord ar fi super de n-ar fi rau
Pana una – alta m-as multumi si cu un spalat al jegului din gara de nord si imprejurimi, ceea ce vad ca e extrem de greu
-
Cum, nu ati inteles? S-a intrat in linie dreapta. E o expresie folosita de anestezistii care monitorizeaza semnele vitale ale pacientului in timpul operatiei…
Comic vestit al guvernului iar isi petrece vichendul plimbandu-se.
asta a mai fost ministrul Transporturilor acum cativa ani si tot la stadiul de discutii si intalniri era
Da de ce nu au ales trase ul prin sud sa aiba si rol de centura dupa model Arad?
Ne garantează Sorin că s-au dat și primit toate șpăgile pt o linie dreaptă.
Dar s a asteptat dupa nuste autorizatii asa de mult ? Si un om.obisnuit se descurca mai bine .
Atunci , lkcitatie de executie e facuta ? Sau mai dureaza vreo 3 ani ?
La gara de Nord e nevoie de o reconstrucție. Actuala arhitectură este foarte inestetica in opinia mea. Avem un exemplu pozitiv la vecinii din Arad. Prin urmare nu cred sa ne prindă anul 2023 cu o gară decenta . Pe lângă gara e nevoie si de reabilitarea liniilor de cale ferată.
„Autorizația de construire necesară începerii lucrărilor de modernizare a Gării de Nord din Timișoara a fost eliberată încă din data de 6 decembrie a anului trecut. Cererea pentru eliberarea acestei autorizații a fost depusă în 9 septembrie, aceasta fiind rezolvată, deci, în mai puțin de 3 luni.
Poi termenul legal pentru eliberarea autorizatie este de 30 de zile, dar administratia incompetanta Firtz se lauda ca a eliberat in mai putin de 3 luni 🙂 Mai 3 luni si o sa se laude adminstratia Fritz ca avem 25 de grade in apartamente, ca acum avem doar 15.