„În zona în care locuiesc din cartierul Mehala, există destul de multe șantiere… ceva de înțeles, fiind o zonă în dezvoltare. Ceea ce nu putem înțelege (noi, cetățenii din zonă) este cum unele firme de construcții pot să lucreze ca la carte (să execute un branșament într-o zi, iar după doar două zile să fie totul readus la starea inițială: lucrarea încheiată, șanțul umplut cu piatră și tasat, apoi asfaltat, drumul la nivel și reparat durabil – da, chiar există asemenea exemple în zona mea!), în timp ce alte firme pur și simplu își bat joc, tărăgănând lucrările timp de luni de zile, iar apoi plecând și lăsând în urmă lor efectiv dezastru”, ne-a scris cititorul Tion.
Acesta a venit cu exemple concrete:
„Un șanț săpat de Delgaz Grid la începutul lunii mai 2020, lângă Intrarea Coțarilor și în Piața de legume, pentru extinderea magistralei de gaz de pe Grigore Alexandrescu. Deci vorbim despre o groapă cu suprafața (inițială) mai mică de 5 mp, apărută acum mai mult de doi ani.
Așa arată intersecția acum:
Respectivii au executat în aproape toată zona foraj orizontal, dar aici au ales să sape un șanț în drumul care fusese asfaltat relativ recent (teoretic strada încă avea interdicție de spargere). Nu l-au mai adus la starea inițială nici în ziua de astăzi, forțându-ne pe toți locatarii din zonă să trecem prin aceste cratere în fiecare zi din ultimii doi ani și aproape patru luni, și punând în pericol traficul”, mai spune timișoreanul.
În cei doi ani, ar fi fost transmise multiple sesizări atât către compania Delgaz, cât și către Primăria Timișoara și Poliția Locală.
Cititorul spune că cei de la Poliția Locală Timișoara au fost singurii care au acționat imediat, au venit la fața locului a doua zi, au constatat deficiențele, i-au ținut la curent cu demersurile (telefonic și în scris), însă conform procedurii au trimis problema semnalată mai departe, spre rezolvare, către Primăria Timișoara. Aici, lucrurile s-au împotmolit din nou.
„Răspunsurile din partea Primăriei la cele cinci sesizări ale noastre sunt ori inexistente (2020), ori încurajatoare, dar fără vreun efect real în teren.
Martie 2021: «Sesizarea dumneavoastră a fost transmisă către Drumuri Municipale SA în vederea remedierii zonei degradate».
Aprilie 2021: «A fost contactată societatea care a executat lucrări tehnico-edilitare rețele gaze naturale pe strada Grigore Alexandrescu pentru a lua măsuri urgente de refacere corespunzătoare a domeniului public afectat în urma acestor lucrări, iar în caz de neconformare vom lua măsuri de sancționare contravențională conform prevederilor legale».
Iunie 2022: «Sesizarea a fost transmisă executantului lucrărilor de reparații străzi pentru a lua măsuri de remediere».
Aceasta este ultima sesizare. La verificarea statusului acesteia, obțin următorul rezultat:
Deci răspunsul primit este minunat, sesizarea este «Rezolvată», însă situația pe teren după mai mult de doi ani este cea care se poate vedea în poze. Evident, craterele sunt acum deja mult mai mari decât la început, din cauză că orice groapă lăsată neasfaltată se lărgește încontinuu sub efectul traficului și a fenomenelor meteorologice (mai ales îngheț-dezgheț)”, relatează cititorul Tion.
Cititorul Tion spune că locuitorii din zonă s-au împăcat cu ideea că locuiesc la marginea orașului, însă situația li se pare incorectă.
„Da, știm că locuim la marginea orașului… Da, știm că locuim în România… Nu ne așteptăm să se spargă și să se repare în aceeași zi sau măcar săptămână. Nu ne mai așteptăm nici măcar să cosească cineva buruienile și ambrozia de pe domeniul public… O facem noi dacă putem […]
Nu ne mai așteptăm nici să beneficiem de servicii de salubritate stradală… Strângem noi gunoaiele și măturăm din când în când, fiindcă ultima dată când a trecut prin zonă o mașină de măturat a fost în 2018.
Dar plătim impozite cu toții, iar străzile din această zonă sunt și ele incluse atât în programul Brantner de curățenie „zilnică” a străzilor, cât și în programul de întreținere a spațiilor verzi. Deci primăria plătește pentru aceste servicii neprestate.
Și da, suntem atât de naivi încât încă mai credem că în mileniul III se pot asfalta chiar și în România 20 de metri pătrați de stradă în mai puțin de un deceniu… Adică mai puțin de un metru cub de asfalt, întins pe drum și compactat. Nimic foarte spectaculos…”, ne-a mai transmis timișoreanul în numele mai multor locatari din cartierul Mehala.
Reprezentanții Poliției Locale Timișoara, interpelați pe marginea acestui subiect, au spus că agenții se pot deplasa la fața locului pentru constatarea problemelor, dar aspectele sunt transmise ulterior către direcțiile de specialitate din primărie.
„În cazul în care ne sunt semnalate astfel de situații de neaducere la starea inițială a zonelor în care au fost efectuate lucrări tehnico-edilitare pe domeniul public, polițiștii locali se pot deplasa la fața locului pentru constatare, după care aspectele sunt transmise spre competentă soluționare direcțiilor de specialitate din cadrul Primăriei Timișoara care pot lua, potrivit HCL 18/2020, măsuri de sancționare în cazul executanților”, au spus cei de la Poliția Locală Timișoara.
Cei de la Delgaz Grid au transmis că firma executantă a făcut o verificare în teren, urmând ca porțiunile de drum care cad în sarcina companiei să fie refăcute cât mai curând.
„Delgaz Grid a solicitat firmei executante să facă o evaluare la fața locului a situației sesizate. În măsura în care există porțiuni de carosabil afectate, care sunt în responsabilitatea companiei noastre, acestea vor fi refăcute cât mai repede posibil.
Precizăm că refacerea carosabilului pe porțiunea de traversare a conductei de distribuție a gazelor naturale fost făcută corespunzător la vremea respectivă și recepționată ca atare de administratorului drumului. Totodată, refacerea carosabilului din zonele adiacente traseului de traversare a conductei de gaze naturale nu este responsabilitatea companiei noastre”, au spus reprezentanții Delgaz Grid.
Reprezentanții Primăriei Timișoara transmit că strada a fost inclusă în programul de reparații din luna septembrie.
„Strada respectivă se află în atenția Primăriei Municipiului Timișoara. Cunoaștem situația și a fost inclusă în programul de reparații din luna septembrie, urmând ca, cel mai probabil, săptămâna viitoare echipele SDM să o repare”, au declarat cei de la PMT.
Trimite articolul
XȘpriț va da vina pe administrația anterioară! Ce sa faci daca pe strada aia nu trece parada lui de gay… nu sa a rezolva repede! Per altă parte tot orașul e un mare șanț! A distrus străzile în toate ieșirile din oraș (Buziașului, Lugojului, Torontalului, etc)
-
Pai in mai 2020 chiar era zeRobu la butoane, istețule! Abia în ianuarie 2021 a fost investit fritz. Deci aproape că poți să zici că un an e de vină zeRobu, un an fritz.
#revolutiabuneiguvernari in toata splendoarea ei
haha toate sesizarile mele apar rezolvate, defapt din 15 doar una s-a rezolvat, restul s-au rezolvat romaneste: “S-a rezolvat, nu se poate”
La fel am patit si eu, Pe strada Orsova au spart cei de la Colterm, iar cei de la primarie, punctuali, mi-au spus ca au trimis catre Colterm sa remedieze… dar sunt prea ocupati sa culeaga scamele de pe Amza se pare…
ce frumos a crescut mititica…
iar plangaciosii ce nu au facut nimic la viata lor. Bai dementilor. Robu a lasat strazi de pamant in oras. nu fost in stare in 8 ani sa miste ceva in oras. Spuneti mersi ca Fritz s-a pus pe treaba si se misca treburile . DA, din pacate nu poate asfalta toate strazile deodata .
-
Dar tu ce ai făcut “la viața ta”?
Oamenii ăia măcar mătură drumul și strâng gunoaiele, deși plătesc fix pentru asta către nesimțiții lui Robu de la Trabantner.
Lasă dumele că nu poate asfalta primăria în 2 ani o groapă! Sunt vreo 500 de străzi în oraș, da? SDM înghite milioane de euro anual.
Ar ajunge minim o dată pe an pe FIECARE stradă din tot orașul dacă ar avea măcar o singură echipă dedicată micilor reparații, plombărilor și lucrărilor de întreținere cu mastic în fisuri ca să nu se facă gropi (SDM: întreținere? ce e aia?). Și asta cu ritm de lucru românesc de plombat 3 gropi pe 2 străduțe în fiecare zi și gata, să nu ne obosim.
Delgaz și Axo au lucrat românește în toată zona. Au lucrat încet și au reparat și mai încet și foarte prost. Nici măcar pe arterele mari nu au făcut mai ok că dacă intri in sensul de la profi pe banda 1 cum vi de pe closca riști să îți strici mașina în șanțu ăla mic unde au pus ei o țeavă de gaz că nu au bătătorit și sa lăsat