Noul terminal, construit cu fonduri europene, ar fi trebuit să fie deschis acum două săptămâni, dar reprezentanții aeroportului au făcut o gafă uriașă. După ce au anunțat vizita ministrului Drulă în 12 iulie, cei de la „Traian Vuia” au informat că aceasta nu va mai avea loc și că totul a fost o „eroare” a echipei de comunicare, care era angajată recent. De fapt, terminalul nu avea autorizația de securitate la incendiu și nu putea fi deschis.
„Ne cerem scuze pentru informația eronată, vom reveni către dumneavoastră în cel mai scurt timp posibil cu detalii despre data și programul vizitei de lucru”, transmitea AIT în 12 iulie.
Nu s-a mai revenit cu detalii, dar joi, cu patru minute înainte de ora 12, directorul Aeroportului Internațional „Traian Vuia” din Timișoara a trimis o captură foto după un așa numit comunicat de presă prin care a anunțat „darea în folosință a obiectivului de investiții «Construire Terminal Sosiri Curse Externe Pasageri»”. Momentul era programat pentru ora 12.30. Dorel Grădinaru și subalternii lui au sunat preferențial și o parte dintre jurnaliștii din Timișoara, să-i invite din scurt la eveniment, care, de fapt, nu a fost o „inaugurare”, a insistat acesta, așa că nu au fost chemate alte autorități. Primarul Dominic Fritz, de exemplu, a salutat investiția pe Facebook, unde specifică faptul că a văzut terminalul „deocamdată în fotografii”.
Construcția, gata din februarie
Reprezentanții aeroportului se laudă cu cel mai modern terminal de aeroport din România, inaugurat totuși la ora 13.40 cu o cursă Lufthansa din Munchen cu 80 de pasageri. Investiția de peste 30,3 de milioane de lei, din care 13,2 de la Uniunea Europeană, se întinde pe 4.383 metri pătrați și a fost finalizată încă din februarie, dar a stat cu lacătul pe ea până acum.
„Nu este meritul meu, este meritul echipei cu care am lucrat. (…) Au fost foarte multe probleme, dacă nu erau ei care să stea să-și bată capul, să se sacrifice uneori, nu cred că se realiza proiectul. Rămânea o chestie pornită și neterminată. (…) Ca să vă dau anumite relații tehnice ar însemna să stau și să vă ocup timpul destul de mult. Mult mai sintetic vă poate prezenta cel care, practic, și-a bătut capul cel mai mult. (…) Va fi o dare în folosință, va fi un mers al lucrurilor, nu este nimic festiv, va fi o primă cursă, vor fi primi pasageri care vor tranzita terminalul de sosiri. Este o construcție modernă, făcută după toate regulile meseriei”, le-a spus Grădinaru jurnaliștilor pe care i-a invitat la „darea în folosință”.
Directorul Dorel Grădinaru a fost numit interimar în cursul anului trecut, dar încă nu s-a organizat concurs pe post.
Contractul de finanțare a fost semnat încă din 18 decembrie 2018 și, potrivit reprezentanților AIT, Terminalul Sosiri Externe va acomoda în condiții funcționale optime un flux de 540 de pasageri concomitent, adică trei curse aeriene, și va permite o creștere viitoare a traficului aerian regional la aproximativ 3 milioane de pasageri pe an. Sunt 10 filtre de control la intrarea în țară ale Poliției de Frontieră și un sistem optimizat de control vamal, se laudă cei de la aeroport.
Potrivit directorului de investiții al AIT, Daniel Dinu, terminalul este gata din februarie, iar 14,7 milioane de lei din investiție vin din bugetul propriu al aeroportului.
Se face și un terminal de Plecări Externe
Potrivit ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, „durata de așteptare pentru intrarea în țară prin Aeroportul din Timișoara se va reduce la jumătate”. El a anunțat, pe Facebook, și semnarea unui contract pentru construcția unui terminal nou de Plecări Externe.
„Va avea o suprafață de 8.000 mp și va fi dotat cu 18 ghișee de check-in și 6 posturi pentru controlul Poliției de Frontieră. Tot în număr de 6 vor fi porțile automate pentru scanarea documentelor biometrice. Valoarea totală a acestui proiect este de 184,4 mil lei, iar termenul preconizat pentru finalizare este finalul anului 2023”, a transmis Drulă.
Proiectul de investiții „Construire Terminal Sosiri Curse Externe Pasageri” a fost, de altfel, primul proiect la nivel național aprobat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, axa prioritară 2.
Conform datelor oficiale, cel mai mare număr de pasageri s-a înregistrat în 2019 pe Aeroportul Internațional Timișoara: peste 1,6 milioane. În pandemie a fost dezastru, iar cele mai optimiste estimări pentru anul 2021 vorbesc despre un trafic la jumătatea celui de acum doi ani.
AIT operează în prezent 19 destinații pentru curse regulate și șase pentru curse de vacanță, adică cel mult 3.700 de pasageri în 24 de ore.
Trimite articolul
XFelicitari pentru investiție. Din păcate, chiar astăzi am așteptat 30 minute ridicarea bagajelor, in terminalul vechi, in condițiile in care aeronava era garată in fata terminalului ! Eficienta și organizare – ZERO ! Pai dacă in ritmul asta s-ar mișca angajații din aeroporturile care au curse la 3 minute, ar fi haos general.
-
nu uita ca treiesti in trombonica unde toti sunt niste prosti in frunte spritz si guvernul. dumnezeu sa va bata.
V-ați BĂTUT joc de numele lui Traian Vuia, HOȚILOR, care ati jefuit acest edificiu aflat în serviciul public. Ne-ați adus la un nivel de MEDIOCRITATE de neacceptat cu aceste hoții și numiri politice de jefuitori sadea, mai rai ca și toti cotropitorii străini dea lungul istoriei. RUȘINE PSD – IDOLU, dar și PNL-Popoviciu & co. Că USRistii sunt atit de paraleli, că le e și frică să pună mînă sa facă ceva…
hai pluseristii la pozaaaa. E meritul vostru, mobra si ministrii transporturilor de la peeseedee n au facut nimic, asumati va meritele, va invata fritz are experienta cum se receptioneaza niste tramvaie fara a l invita si pe robu, ca ploua si i era sa nu l aibe pe constiinta daca racea cumva.
modern ar fi fost daca coborai prin tunel direct din avion
UN AEROPORT MEDIOCRU CU UN PROGRAM DE ZBORURI -ATERIZARI DUPA ORA 22;30 SI DECOLARI INAINTE DE 8 DIMINEATA. Daca nu ar fi prezent Wizzair ar diparea interesul complet. Cursele RyanAir sunt la avarie. In afara de zborul la Bucuresti NU EXISTA O ALTA DESTINATIE IN ROMANIA. Se face gargara de Constanta, nu mai are aeroport! Vrei sa mergi la Iasi, nu exista legatura. La fratii nostri la Chisineau nimic. Trebuie sa iei zbor de Bucuresti iar apoi in alta parte. Macar nu mai publicati vesti din acestea care enerveaza!
-
Stefane nu aeroportul este mediocru ci cei care calatoresc cu Wizz si alte companii lowcost. Vrei un zbor spre Roma cu 15 euro atunci mergi noaptea cand taxele de operare pe aeroporturi sunt cele mai mici! Vrei pomeni Stefane calatoresti dupa miezul noptii, acesta este orarul pentru cei saraci
-
Serios??? Ti se pare ieftin sa platesti 130 de euro pt doua ore de zbor cu low cost?.Taromul te jupoaie pentru un zbor de 45 de minute! Low costurile aterizeaza la Bratislava, Budapesta, Cracovia etc insa nu aterizeaza la ora 0!!!..mai mult la ora aterizarii nu exista mijloc de transport in comun sa acopere cei 9 km .
-
Gradinaru, subalternii si politrucicii au sunat preferențial o parte dintre jurnaliștii din Timișoara, să-i invite din scurt la eveniment. Tipic romaneste, politica de ciobani. Cat despre terminal este o porcarie, proiectantul si beneficiarul nu au dorit facilitati de imbarcare/debarcare direct in/din avion prin tunel. Etajul terminalului este pur de decor
Construiti cu zel si spor, dotati cu tehnologie – ca elementul uman, pauza. La munca pe bune – nu vor pilele sa se bage, ca de tras si impins isi gasesc mai bine platit in strainatate. Aici le e pe plac doar daca adauga ceva “bonusuri” – mai pica ceva, o mai lalaie, mai folosesc chestii de la servici in scop personal, se mai trec in condica moderna, dar ei umbla lela, ori fac comert de creme, parfumuri si zdranganele in timpul programului, sa isi rotunjeasca veniturile. Daca se poate ceva trafic de influenta, iara – caz bun pt a se inghesui pile pe posturile de calificare scazuta, incepand de la curatenie chiar. La posturi de decizie, acolo nu ai loc nici in veacul viitor fara pila serioasa + spaga, ca e proba de examen si interviu – garduri. Adica nu le poti sari/trece pe ambele fara antrenament serios, cum se ocoleste birocratia si ajungi pe post dotat, dupa caz, cu nestiinta completa, partiala sau teoretica si atat. Nu prea am vazut cu stiinta teoretica si practica, ce sa.mai zic de calitati umane de baza – cinste, gandire strategica, empatie, bun motivator pentru ceilalti, intuitie etc. Daca aterizezi pe la concursuri dinastea fiind neica nimeni, iti explica chiar intervievatorii ca nu e cazul sa mai faci cheltuiala cu prezentarea degeaba. Mai sunt si sadici, care stiu ca postul e dat, insa iti sufla vant in pupa si se amuza ca vei pica drept in nas.
Bun, deci, cand si unde ati vazut voi angajari la aeroport transparente si publice?!
Se mai mira lumea de cum se misca…
Lasa ca pasesti afara si te asteapta rechinii cu transportul sau inchiriere masini. Cine stie, cunoaste.
Iar legaturile sunt vai mama lor, da. Le cam decid corporatiile, pe unde au nevoie sa isi plimbe amaratii lor la low cost, in ce orase europene, cel mai mult. Dinalea, azi pleci, maine vii inapoi, de aia zic amarati. Bine, nu toate sunt asa, sageata, insa predomina, pt ca isi mananca de sub unghii, sa nu uitam ca principalul scop.pt care au locatii in Ro este ca sa faca economii la sange, cu care isi rasfata altfel angajatii din tara de bastina.
Am avut treaba la aeroport si am vazut cum arata noul terminal sosiri . BATAIE DE JOC parerea mea .Cumnatu a rupt rotile la carut iar bilele acelea de ciment se misca era sa distrug una cu o valiza . Asa in principiu nu e rau dar facut si dat in folosinta neterminat sau finisat tipic pentru comunosti care ne conduc .Rusine …
Cochet, curatel, aerisit. E un pas mare in fata. Bravo AIT. Continuati cu terminalul plecari si centrul intermodal.