„Săptămâna aceasta, pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud s-au montat cele cinci grinzi la al doilea pasaj, de data aceasta în zona localității Moșnița Nouă, în apropiere de DJ 592. Este un pasaj peste un canal al ANIF, primele elemente de suprastructură fiind amplasate în urmă cu două săptămâni, în zona Freidorf. La final de octombrie, stadiul lucrării este de peste 42%”, transmit cei de la DRDP Timișoara.
Alte lucrări executate până la finalul lunii octombrie au fost: terasamente pentru viitorul sens giratoriu de la conexiunea centurii cu DN 59 spre Moravița, așternerea primului strat de asfalt la al doilea sector din apropiere de localitatea Chișoda, umpluturi de pământ, decofrări, turnări de elevații și șanțuri trapezoidale, reprofilări de taluz, lucrări la pasaje și podețe.
Lucrările pe șantierul Centurii Timișoara Sud au demarat, teoretic, în 25 martie 2020, când a fost semnat ordinul de începere. Într-un an și trei luni de șantier s-au făcut doar 27,4% din lucrări, iar reprezentanții CNAIR au recunoscut că acestea sunt întârziate din cauza „slabei mobilizări a constructorului”. Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni, iar reprezentanții DRDP anunță că termenul final este în ultima lună a anului 2022.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, Centura de Sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
XMAI 3 ANI SI ATI TERMINAT !
-
Vad ca ești optimist.