Pasajul Solventul va conecta cartierele Timișoarei, prin rețeaua de transport public, pietonal și piste de biciclete. De asemenea, va decongestiona traficul rutier în zona de vest a orașului. Pasajul va fi racordat cu strada Gării și Calea Bogdăneștilor.
„Este un proiect la care am dat ordinul de începere în decembrie anul trecut. Acum s-au făcut lucrări pe partea de utilități. Este un proiect de 111 milioane de lei, care deocamdată este finanțat sută la sută din bugetul local și am pus anul acesta bani de o parte să putem merge cu forță plină în această vară. Bineînțeles că sperăm la o finanțare de la Guvern prin Programul „Anghel Saligny”, dar noi oricum mergem mai departe cu acest proiect, care este unul strategic pentru infrastructura din Timișoara. Probabil anul acesta vom avea toate avizele pentru Podul Solventul, care va lega pasajul de cartierul Dâmbovița și va trece peste Bega. În curând sper să lansăm licitația spre o nouă radială vest, care va lega strada Gării și pasajul de Centura Vest, la care mă bucur că se lucrează acum și există o înțelegere cu CNAIR că o parte din costurile pentru această nouă radială să fie suportate de CNAIR. Dacă totul merge bine, la sfârșitul anului viitor vom putea deschide acest pasaj”, a declarat, marți, primarul Dominic Fritz, aflat în vizită pe șantier.
Pasajul Solventul va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și va fi construit în continuarea străzii Bogdăneștilor, aflată acum în șantier pentru modernizare. Pasajul va avea o lungime totală de 87,10 metri, va avea linii de tramvai, trotuare și piste de biciclete și va trece pe sub zece linii de cale ferată.
De construirea Pasajului Solventul se ocupă asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași)
Mattia Pizzorno, manager proiect la firma italiană Spic, sucursala Timișoara, a precizat că toate rețelele au fost relocate și că la pasaj se va lucra cu o tehnologie specială de împingere sub calea ferată. Tehnologia a mai fost fost utilizată de firma italiană la Bacău.
De asemenea, Pizzorno a mai spus că au fost realizate studii geologice și geotehnice suplimentare, iar pe durata lucrărilor traficul feroviar nu va fi afectat.
„Suntem în grafic cu programul de execuție, am lucrat și sâmbătă și duminica. Acum, echipa e în concediu pentru că echipa a lucrat 45 de zile fără pauză, pe caniculă. 12% din lucrare este executată”, a spus Mattia Pizzorno.
În cadrul proiectului, vor fi refăcute și extinse rețelele de utilități, de alimentare cu apă, canalizare, rețea electrică pentru iluminat public și susținerea liniei de contact pentru tramvai și vor fi amenajați 5.534 mp de spații verzi.
foto: Tion
Pe aceeași temă:
În sfârșit pot începe lucrările la Pasajul Solventul. Primăria Timișoara a predat amplasamentul
Trimite articolul
XAm numărat 4 (patru) oameni pe șantier! Ar trebui să fie ce puțin de zece ori mai multi ca să fie cât de cât o speranță că se termină in 5 ani…
IN 2023 VOR FI GATA LUCRARILE LA PASAJU SOLVENTUL
-
STADIUL ACTUAL E 2 % NICI IN 2027 NU E GATA !SAU FACUT 2 SANTURI DE 10 METRI SI AU MUTAT O TEAVA 3 METRI LA STINGA IN REST NIMIC
-
Cu ce vine conextrust de la bacău
Dacă asta e graficul, e grafic ardelenesc, nu se grăbesc.
-
În Ardeal is Clujul si Oradea. Da o fugă pe acolo…Lucrări mai lente ca in Banat nu stiu unde găsești. Aici e principiul ca o lucrare bună e musai lungă, sa vada vecinii ce harnic esti.
Plin de articole cu ce s-a planificat, cu ce se va face. Cand vedem cu ceva ce s-a facut ? Daca se poate in timpul vietii noastre
-
Ai dreptate , totul este planificat pentru a fi gata într-un viitor incert.
Eu cred că în timpul vieții noastre se va finaliza un proiect de ansamblu cu ce se va face într-un viitor incert…
“Pas cu pas” spre “România lucrului bine făcut” ?
Cred că mai degrabă
” Ghinion !”
Care centura?!nu se lucrează absolut nimic!
-
Centuristele sunt cam la jumatate, restul au plecat la mamaia.
Nu sunteți în stare să fluidizați acest trafic Nord-Sud, chiar nu găsiți niște străzi să le faceți cu sens unic, totul vine și se duce pe Sever Bocu….