„Pentru mine, Solventul, deși știu toată istoria legată de acest nume, de căderea combinatului și de toate promisiunile neîndeplinite, înseamnă viitor. Primul pod construit după Revoluție, o construcție îndrăzneață, din punct de vedere tehnic și al soluțiilor de mobilitate, cu linii de tramvai, trasee pietonale și piste de biciclete, o legătura între cartierele Ronaț-Blașcovici cu cartierele Iosefin și Șagului și închiderea completă a unui inel de circulație care va elibera orașul de trafic greu. La Solventul sunt două proiecte de importanță strategică pentru oraș și ambele au evoluat. Podul, pentru care în prezent sunt evaluate oferte de proiectare, și pasajul, care urmează să obțină zilele acestea autorizația de construire și de începere a lucrărilor”, a transmis primarul Dominic Fritz, care a publicat și câteva fotografii (randări – n.r.) din proiectul modificat.
Contractul de proiectare și execuție pentru Solventul a fost semnat în urmă cu aproximativ 11 luni, mai exact în septembrie 2020, chiar înainte de alegerile locale. Durata pentru proiectare era de doar șase luni, dar iată că mai e puțin și se împlinește un an. Reprezentanții primăriei anunțau încă din această primăvară că e nevoie de modificări în proiect.
„Trotuarul și pista din pasaj erau foarte înguste. Am cerut să se reducă din banda doi, se face la trei metri și atunci câștigăm 50 de centimetri și pe o parte și pe alta”, explica viceprimarul Ruben Lațcău în luna mai.
Între timp s-au făcut și modificările din proiect. Potrivit aceleiași surse, pistele de bicicletele și trotuarele au acum o lățime de 2,5 metri: 1 metru pentru pietoni și 1,5 metri pentru bicicliști. S-a făcut asta prin micșorarea benzilor de circulație, de la 3,5 metri fiecare la o bandă de 3 metri și una de 3,5 metri, lângă zidurile viitorului pasaj.
De asemenea, a fost aliniată rampa pasajului cu viitorul proiect bd. Solventul, care va fi realizat pe platforma fostului combinat, mai spun cei din PMT, iar proiectul a fost racordat cu proiectele viitoare de pe str. Gării, Calea Bogdăneștilor și bd. Solventul. Potrivit celor din primărie, aceste racorduri nu erau prevăzute în caietul de sarcini.
Piste de biciclete și prin pasaj
O altă modificare făcută a fost și mărirea dimensiunii girației, pentru ca linia de tramvai să fie amplasată în exterior. Au fost incluse în proiect și continuarea liniei de tramvai pe str. Gării și asigurarea racordării cu bd. Solventul.
O noutate, spune Bogdan Marta, consilierul personal al primarului Dominic Fritz, este că „în interiorul pasajului vor exista piste de biciclete de 1 metru pe ambele sensuri (proiectul inițial nu prevedea piste)”.
De lucrări se ocupă asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), care s-a angajat că face lucrarea cu 111,6 milioane de lei.
Pasajul va trebui să fie gata în 26 de luni. Va fi amenajat pe sub zece linii de cale ferată și va lega Calea Bogdăneștilor de strada Gării. Va avea câte două benzi pe sens și o linie dublă de tramvai, precum și trotuare și piste de biciclete integrate în trotuare.
Potrivit documentației, pasajul va avea o lungime de 87,09 metri, vor fi modernizați 726 de metri de stradă, rampele vor avea 259 de metri, linia de tramvai dublă va avea 424 de metri, pistele de bicicliști se vor întinde pe 1.355 metri, trotuarele pe 1.877 de metri, iar spațiile verzi pe 5.534 mp. Va fi amenajat și un sens giratoriu, înspre Bega.
În prelungirea pasajului va fi amenajat un pod peste Bega, pentru care primăria a început deja să caute proiectant.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XNu mi se pare normal. La o oră de la postarea articolului nu-l înjură nimeni pe Fritz? Sau se pregătesc și postacii de serviciu pentru alegerile din PNL, și au rămas “Fără de cuvinte”? Ăia care nu-s din PNL aripa “legea sunt eu” pricep la ce mă refer.
-
O ora de la postarea articolului insamna 20:40. De atunci a mai trecut insa deja peste una jumate. Redactorii sunt si ei oameni, au si ei vieti. Moderatorul la fel. Asadar, injuraturile acelea exista deja dar vor fi publicate abia maine.
-
DoNimic nu merita nici macar sa il injuri.
-
Mare dreptate ai.Dar o sa gaseasca motive sa il mai injure.Nu se dau ei batuti asa usor.Eu am pariat ca Dominic va face treaba buna si sint convins ca in 4 ani se va vedea asta.
-
Noi, oamenii de rand, neafiliati politic putem sa zicem ceva de rau de firtz si usr sau nu? Fix ca psd si pnl este si usr. Cum faci o observatie, imediat esti pnlist. Imediat esti inamicul lui fat frumos. O mizerie, niste gunoaie competente doar in ale sifonatului. Asta am votat, asta avem…
-
Ai dreptul sa critici, dar ai obligatia morala sa te informezi din surse credibile inainte sa critici. Fritz deranjeaza multe interese in oras si este atacat pentru orice. Fritz are un mandat de 4 ani, la sfarsit tragem linie si facem evaluare pe fapte nu pe propaganda si atacuri ieftine sustinute din spate de “mafia” romaneasca.
-
Cred ca este viceversa. Robu era cu faptele, Fritz este cel cupropaganda. Si tu, bineinteles.
-
-
-
Intr-adevar Fritz ar trebui injurat pentru ca a taraganat proiectul lui Robu timp de 1 an pentru largirea pistelor de biciclete pe care vor circula mult prea putini. De asemenea riscul de accidente sub pasaj va creste datorita micsorarii benzilor auto. Asa scarba provoaca acest Fritz dupa atatea promisiuni neonorate incat nici sa-l injuri nu mai merita.
-
Nici o grija, cetatenii de serviciu sunt la datorie, doar ca articolul a aparut tarziu si persoana care face moderarea comentariilor nu a mai lucrat la ora aceea. Mai vreo doua ceasuri (dupa 8…9) si vor aparea cu tot repertoriul cunoscut:
– Ca noul primar nu face nimic, si sa facem referendum sa-l dam jos
– Ca daca ar fi castigat Robu alegerile pasajul ar fi fost gata inca de acum 5 ani
– Ca pretul e imens si cu banii astia se putea face metrou pana la Bocsig
– Ca mai bine s-ar fi folosit banii la pus panselute in jardiniere, de 4 ori pe an
– Ca pe strada lui/ei nu s-a mai maturat de nu stiu cand
– Ca de ce se dau bani pe pasaje cand mai bine faceam un spital sau o cresa pe sub liniile de tren
– Ca mai bine se facea podul Jiul, ca pe aici oricum nu va trece nimeni, si, de fapt, trenul nu are ce cauta in oras, ar trebui mutata gara undeva la 20km dupa aeroport
– Ca o banda de 3,5m mai merge, dar de 3m latime e stupid, mai bine o faceau cum a facut-o Robu la Popa Sapca, de 3m latime
– Ca firmele care realizeaza constructia sunt proprietatea lui Fritz in cardasie cu soros si Bill Gates, si ultracinstitii lui Robu au fost impiedicate sa participe la licitatie.
Cred ca am acoperit principalele teme clasice, dar sunt convins ca tovarasii mai vin si cu alte ghidusii.-
Cam toate punctele enumerate de dvs sunt valide, se vede ca stiti bine acolo la usr ce este de facut. Insa daca faceti ce trebuie nu va iese parandaratul. Asa ca preferati hipsterelei pseudo-artistice, festivaluri, evenimente de orice fel numai sa va puteti atribui asociatiile si fundatiilor bugete cat mai generoase. Oricum se pare ca usr a adoptat mai nou pozitia asta prin care ataca orice parere si o atribuie pnl-ului, fapt care nu face decat sa demonstreze, Dane, George, sau cum te-o mai chema postac userist, ca nu aveti cum sa purtati o discutie civilizata si ca nu aveti argumente.
-
Corect ce zice Dan. Dar si dumneavoastră aveți dreptate, partea cu peandaratul nu o stie Fritz, ar trebui sa invete de la robu sau dumneavoastră ca doar de aia l-ati tucat in fundulet pe robu 8 ani, sa aveti si voi partea voastra. Nu voi continua sa va demontez argumentele, tot nu voi avea succes, va spala bine pe creier in partidul PeNaL. Si nu, nu sunt usr ist 😏
-
Nu esti usrist, esti postac usrist, ca-i plin de ei.
-
Nu Andrei, nu sunt nici postac, dar ma bucur ca trompetele PeNaLe ca si tine, sunt pe faza sa il injure pe Fritz cu orice ocazie, imi da ocazia sa ma minunez cati cretini a angajat robuletele… 😂😂😂
-
Robu a angajat postaci? Doamne mare-i gradina ta, si multi manipulatori si mincinosi ai in ea. Mars, ai limbajul tipic al postacului usrist.
-
-
1. Am un singur nume, nu mai multe.
2. Ceea ce scriu sunt parerile mele personale, bune, rele, dar 100% ale mele, nu-mi spune nimeni ce sa scriu.
3. Scriu pentru ca-mi pasa de Timisoara si oricine isi bate joc de ea si de locuitorii ei e dusmanul meu.
4. Nu tin cu nici un partid, ci cu oamenii. Pentru judet l-am sustinut pe Nica, pentru Timisoara pe Fritz. Asa ca “ai mei” au castigat, nu sunt “un frustrat”.
3. Desi nu sunt automat pentru un partid anume, ca om care a prins comunismul si post-comunismul in toata splendoarea lui, voi fi intotdeauna suspicios cu tot ce face PSD-ul si derivatele sale: Pro Romania, ALDE, AUR, etc. Iar Robu e de fapt ALDE.-
Daca-ti pasa de Timisoara si nu vezi ce se intampla acum si ce s-a intamplat in ultimii 8 ani, atunci ori nu intelegi ori te prefaci ca nu intelegi.
-
-
-
-
Salut, George.
Dacă nu au apărut ”postacii de serviciu”, cum îi numești, nu mai bine te bucurai în liniște, decât să-i instigi să posteze?! 😉
“O noutate, spune Bogdan Marta, consilierul personal al primarului Dominic Fritz, este că „în interiorul pasajului vor exista piste de biciclete de 1 metru pe ambele sensuri (proiectul inițial nu prevedea piste)”.
Pai si unde pista masii se duceau pistele de biciclete si biciclistii cand ajungeau la pasaj??? isi luau bibicleta in spinare si o carau pe trotuar sau o luau pe sosea?
Cum adica nu erau prevazute piste in proiect cand Lae se lauda cu 3 benzi pe sens, trotuare si piste de biciclete la inceputul proiectului?
Normativele pentru drumuri prevad 3,5m pe banda de circulatie, 7m pe o banda dubla, iar voi o ingustati ca la Jiul la 6m, iar pe un trotuar de 1m nici macar nu pot merge 2 persoane una langa alta. Sa mai treaca alta din sens opus sau careva cu un carucior ce sa mai spun.
E un proiect inceput DE LA 0 cu bani din bugetul local, nu e nicio constrangere ca sa fie facute benzile de circulatie si trotuarele atat de inguste! De ce naiba nu sunteti in stare sa faceti macar un proiect ca lumea incompetentilot? Cat naiba costa in plus la tot proiectul metrul ala taiat de la benzile de circulatie si o banda de biciclisti si trotuare duble ca latime?
Sunteti la fel de incapabili si incompetenti ca fotbalistul Lae si imi pare rau ca v-am votat…
-
asa de tare mi-as dori sa fi tu primar si sa iti bag la fel de mult rahat pe gat, cat ai bagat tu.
-
Conform codului rutier, daca nu ai pista de biciclete esti obligat sa te deplasezi pe carosabil, nu pe trotuar (doar daca te dai jos de pe biicicleta si o impangi)
ȘI CENTURA SUD TREBUIA SA FIE GATA ÎN 2 ANI ȘI E DOAR LA 27 %
Arhitectural, cred ca se putea crea o separație intre circulația pietonilor si cea a bicicliștilor, prin realizarea unor trotuare in consola, deasupra pistelor de biciclete, posibil astfel sa se evite eventualele incidente intre cele doua categorii de participanți la trafic.
Hai sa il vedem facut!
Din pacate trebuia sa avem vreo 10 pasaje sub si supraterane facute in ultimii ani. Bugetul timisoarei a tot crescut, au fost bani, in schimb robu nu a facut nimic!
-
Robu…a marit salariile in primarie.
Nu a fost usor!
Bine ca au venit unii care se gândesc și la toti oamenii cand se face un proiect. Dacă rămânea robu iar aveam 6 benzi pentru masini, iar pentru restul trotuare tehnice pe care să se calce in picioare pietonii și biciclistii.
Mergi cu bicicleta ca sa faci miscare, ca e sanatos, ca nu poluezi, dar cu toate astea voi vreti neaparat in fumul autoturismelor, cand putin mai sus e un pod… De c esa nu mergi in zone mai putin circulate, sa eviti multi boi aflati la volan?
-
Sau poate mergi cu bicicleta ca să mergi din punctul A în punctul B. La fel ca și cu mașina.
Nici nu înțeleg ce naiba încerci să insinuezi, să treacă bicicliștii peste liniile de tren sau cum?
Da, intr-adevar cele 3 proiecte nu aveau aceeasi finalizare pe strada Garii. Cei care au studiat randarile au putut constata acest lucru.
Acum zice care dintre ei au gandit si conceput o singura solutie la intersectia de pe strada Garii unde tramvaiele venindinspre gara o vor putea lua fie catre pasaj in dreapta (Ronat), fie in stanga catre Dambovita si apoi peste noul pod. Daca aceste aspecte sunt gandite de la inceput, nu te lovesti ulterior de tot felul de alte probleme.
Ramane de vazut daca intr-adevar s-au gandit la toate aspectele sau doar ne trombonesc…
Numiti un singur mare proiect major produs de acest partid USR.
Ati votat niste inapti ce se promovau injurand cu “mwe ceilalti”. Mwe ati votat… Mwe proiecte veti avea rezistentilor.
-
Va trebui ca si Fritz sa-si ia inima in dinti si sa se ocupe de dezvoltarea orasului. As fi multumit daca in primul mandat s-ar focusa pe executia rapida a proiectelor mostenite gen. Solventul, Cetății, Alexandrescu. Pe Robu nu l-au iertat/uitat timișorenii pentru disconfortul si lalaielile in executie. Apropo, Solventul a fost “gandit” in epoca Ciuhandu, Robu l-a “aruncat” înainte de ultimele alegeri, după 8 ani de mandat – nu l-a mai crezut nimeni că-l face in termene rezonabile.
Dragilor,nu va mai certați;proiectul a fost finalizat in suantrepriza de o echipa timișoreană ! S-au respectat toate reperele temei de proiectare ! Cu stima ,Stoian !
Daca o sa se faca ca si centura de sud atunci va trece nu numai mandatul lui Duminica , inca multe si multe alte manadate , apoi fiecare o sa vina cu proiesctul lui .Proiectele in executie si neterminate vor fi lasate balta si vor incepe altele si tot asa ! Macar un oras curat si nepoluat putem sa avem domnilor vremelnici conducatori? !!!!