Lucrările de lărgire și reabilitare a străzii Mareșal Constantin Prezan „merg înainte”, anunță viceprimarul Timișoarei. Este aproape gata partea pentru rețelele de utilități, doar pe tronsonul dintre Calea Martirilor și Bd. Sudului, unde a fost pus deja primul strat de asfalt. Tot acolo a fost descoperită recent o problemă la trotuare. Așa cum viceprimarul ne spunea zilele trecute, pe partea cu Parcul Pădurice nu era prevăzut deloc trotuar, iar cel amenajat în urmă cu ceva timp se oprea direct într-un stâlp. A fost rezolvată problema prin mutarea stâlpului, dar edilul acuză multe alte erori de proiectare.
„Mai așteptăm până la sfârșitul lunii intervenții punctuale pe rețele de la Aquatim și Colterm în intersecția cu Calea Martirilor, respectiv Versului. După cum știți, proiectul acesta a fost marcat de la început de probleme grave. Sfârșitul anului trecut, când am preluat administrația, ne-a prins cu acest proiect într-o stare de blocaj. Din noiembrie am început clarificarea acestora și rezolvarea lor treptată”, explică Lațcău, pe Facebook.
Problemele enumerate de viceprimar:
- „Proiectul ignora faptul că între Martirilor și Versului există o magistrală principală de termoficare. După analize asupra istoricului de avarii și discuții cu Colterm, am făcut ajustări ale amplasamentului care să permită intervenții pe magistrală cu minimum de spargeri.
- Rețeaua de electricitate pentru iluminatul public era absentă din devizul lucrărilor.
- Prefabricatele pentru canalul pluvial de pe stradă erau din plastic, fiind de fapt prefabricate pentru spații verzi și nu pentru șosele.
- Canalele tehnice de pe trotuare au fost greșit proiectate – canalul tehnic se suprapunea cu rețelele edilitare de sub trotuar.
- Stâlpii de iluminat public au fost amplasați în mijlocul trotuarului în dreptul parcului – constructorul a refăcut fundațiile pentru stâlpi și a început să-i mute de pe poziții.
- De la Martirilor la Uranus nu era nici o zebră, pe o distanță de 500 de metri.
- Pe porțiunea dintre Versului și Martirilor trotuarul este lipit de bloc. Facem și aici o dispoziție pentru a introduce streșinile în canalul pluvial, nici acest lucru nu a fost inclus în proiectul inițial”.
Edilul crede că aceleași probleme de spațiu vor fi găsite și pe tronsonul dintre Uranus și Versului, dar este prea târziu pentru schimbarea totală a proiectului. Mai mult, el spune că str. Mareșal Constantin Prezan nu avea nevoie de patru benzi, fiind într-o zonă rezidențială.
„Cu siguranță vom mai găsi probleme și probabil în final acest proiect va avea multe elemente care nu ne vor mulțumi. Acest lucru este rezultatul direct al unei decizii neinspirate, aceea de a extinde la patru benzi un drum printr-un cartier rezidențial, într-un loc în care profilul stradal permite cu greu asta.
Deciziile pompieristice, luate în campanie sau în setea după «proiecte», au impact pe termen lung. Acest bulevard avea într-adevăr nevoie de reabilitare capitală, dar nevoia nu era de o bandă suplimentară, ci de un spațiu urban modern și de calitate. Prezan este un proiect gândit superficial la care ne străduim acum să salvăm ce se mai poate salva și le mulțumesc Direcției Tehnice și constructorului pentru asta. Învățăm cu toții de aici o lecție pentru viitor”, mai precizează Ruben Lațcău.
Înainte de începerea șantierului, fostul primar spunea că șoseaua va fi amenajată la patru benzi, dar va funcționa doar cu două, celelalte două urmând a fi folosite pentru parcări.
„Acest proiect va defini totul. Strada va fi amenajată la un ecart corespunzător a patru benzi de trafic, dar nu va funcționa cu 4 benzi, pentru că traficul nu necesită asta, ci va fi amenajată astfel încât pe o parte și pe alta să fie locuri de parcare civilizate, să nu mai fie nevoie să urce nimeni cu mașina pe trotuare, așa cum se întâmplă. Se vor crea două sensuri giratorii noi și se va lărgi sensul giratoriu de la AEM, acel sens mare și foarte complex, extrem de important pentru traficul din Timișoara, cu două benzi”, spunea Nicolae Robu în ianuarie 2018.
De șantierul Mareșal Constantin Prezan se ocupă societatea Strabag, care lucrează cu subcontractanții Tubular Tehno Sistem și Cons Electrificarea Instal. Lucrările costă 41,7 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 8,4 milioane de euro. Investiția se face cu bani din bugetul local și de la bugetul de stat, de unde vin 18 milioane de lei, iar durata contractului este de 16 luni. Termenul de finalizare este 2022, dar reprezentanții primăriei spun că planul este să fie finalizate anul acesta.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XRuben Latcau, nu este cumva infractorul care a condus fara permis un autoturism? Mai mult decat atat, Ruben Latcau nu este aceeasi persoana cu acel individ care a repetat un an de studii la facultate? Ma intreb ce competente il pun pe el in postura de a aprecia daca un proiect de infrastructura este bun sau prost? Parerea mea despre el e clara…a voastra?
-
Vine de la Continental, acolo se permit astfel de ciurucuri repetente, precum se permit si la primaria lui Fritz, cel care deleaga tot. Dar daca a fost ales de bobor, boborul e de vina.
-
Noi ne scarpinam dand de unii destepti care comenteaza de facultati, competente si abilitati, dar care pun virgula intre subiect si predicat ca tampitii cu 3 clase.
Poate face totusi treaba, chiar daca a avut permisul suspendat. Daca nu, la galere cu el!
-
Combate mesajul, (daca ai cu ce si daca nu esti de acord cu el), nu omul.
-
Frate, daca pana si unul ca Ruben asta a descoperit atatea erori de proiectare, nu vreau sa ma gandesc ce parare ar avea despre toata tarasenia asta un profesionist adevarat. Asa ca mai bine taci. Poza cu stalpul in mijlocul trotuarului nu a fost ideea lui Ruben. Si la ce temperaturi vor avea locatarii din blocurile de peste drum de penny si pana la intersectia cu Martirilor, nu stiu daca s-a gandit cineva. Sa folosesti plastic la infrastructura de trafic intens … scuze, poate merge la componentele tale de itist chinezesti. Deci pararea mea despre tine e clara. Cat despre Ruben, inca ma mai gandesc.
-
Nu dezinforma usr-istule! Ruben a ramas repetent nu o data, ci de 2 ori si nu la orice facultate, ci la una de 2 bani din Oradea.
-
Ce a zis el ca a fost greșit în proiect e adevarat. Tu poți adauga ceva constructiv la discutie sau doar ești pus sa repeți obsesiv aceleași vorbe, doar doar te va baga cineva în seama? Nu cred ca cineva poate fi atât de cretin ca și tine, pe gratis, trebuie ca mai primești ceva bani pe fiecare postare, lingău robulian ce esti
-
“Prezan este un proiect gândit superficial la care ne străduim acum să salvăm ce se mai poate salva și le mulțumesc Direcției Tehnice și constructorului pentru asta. Învățăm cu toții de aici o lecție pentru viitor”, mai precizează Ruben Lațcău.
ITst-ul e o persoana ce lucreaza in IT. Ma intreb ce competente il pun pe el in postura de a aprecia politica.
-
nu ai nevoie de studii sa mergi in politica. vezi vanghelie, daca nu stii de el, cauta pe goagal.
-
-
Nu stiu cine e Latcanu asta dar cam are dreptate in ce-o zis aici.
-
Robule tu esti ???? ha ha ha. intr-adevar, e greu sa iti dai seama cand strada e latita atat de mult incat se taie absolut toti copacii si trotuarele abia incap lipite de blocuri, sub geamurile oamenilor
-
Doamne it-ist, tu asa scrii zici ca esti ceva c*rva dea lui robu, sau chiar el in persoana. Oricine vede ca largirea bulevardului prezan la patru benzi e o porcarie notorie. Dar daca esti obisnuit sa manci zeama din organul de partid si in loc de creier ai fecale, atunci da, e o porcarie. A propos, iti recomand un examen proctologic. Se cam lasa cu damage si fisuri dupa atata primit
-
Pai nu cred ca este foarte greu sa iti dai seama ca un stalp in mijlocul trotoarului este ceva anormal sau ca Prefabricatele pentru canalul pluvial de pe stradă erau din plastic, fiind de fapt prefabricate pentru spații verzi și nu pentru șosele.Proiectul a fost facut dupa ureche,este clar.Despre Ruben Latcau nu vorbesc ca nu-l cunosc.
-
Parerea mea clara este ca tu esti idiot. Ce ma intereseaza pe mine cate clase are ala?!. Einstein a fost corigent la 4 materii ! ( nu ma astept sa te prinzi de ironie, idiot fiind nu ai cum). Problemele de proiectare enumerate sunt grave si orice om cu cel putin 2 neuroni le poate intelege. Idiotii ca tine iarasi nu pot.
-
@itist,nu cumva tu ești prostănacul care a făcut proiectul ala aiurea? Sau de ce crezi ca Ruben nu are competenta sa îl judece? Ai văzut câte greșeli sunt, orice om cu putina minte (totuși mai mult decât ai tu) ar putea vedea erorile. Dar ținând cont ca ești doar un robulian jalnic, te înțelegem. Cauta alt cur de pupat
-
Saracul de tine, frustrat ce esti.Daaaa mare infractor, a condus o zi fara permis.Wow, a repetat un an la facultate???Sa-l impuscam, zic…multi dobitoci comenteaza aici.Lae, tu esti??Vezi ca ai meci, te-a convocat doamna aia pe care ai bagat-o in poarta in campanie.
-
ai si citit articolul sau ai venit doar sa latri ?
probeleme descrise par destul de serioase, heirupism de calibrul lui rObu … indiferent de cine e Ruben Latcau,ai omis sa citesti articolul cu totul ? -
Eu nu-l cunosc.
Daca a condus fara permis, nu e bine.
Ca a repetat un an, nu cred ca ar trebui sa fie o problema.
Inceputul e bun, de ce sa nu-l lasam sa vedem ce poate? -
Părerea noastră: a punctat foarte corect ce anume nu este în regulă la acest proiect, sunt chestii de bun simț, nu cred că ai nevoie de competențe avansate să le observi. Mă întreb ce competențe a avut Robu când a lansat acest proiect cu atâtea ”bug”-uri? Sau ăsta e prețul ”dezvoltării în forță” – și fără cap.
Părerea despre tine: ești superficial. -
Mergi și vezi la fata locului, după aia mai comentează, proiectul nu are nicio legătura cu studiile d-lui Lascau, dacă proiectul e prost făcut, tot prost făcut ramine și dacă d-ul își făcea doctoratul la Harvard.
-
Daca nu conducea fara permis sau nu repeta un an, tot nu avea competente, insa are echipa. Orice proiect are nevoie de o echipa in care competentele sunt impartite. Daca echipa nu-si face treaba sau spune prostii, o incaseaza el – asta e jobul de lider. Orice director/lider etc are nevoie de specialisti in domeniu care au aceste competente,exact ca si Robu sau orice alt primar. Mai lasa gargara.
-
Cam expirate obiectiile tale. M-am cam plictisit sa le aud de sute de ori repetate. Asteptam ceva nou sau mai sapati, poate descoperiti ca a facut in pat cand era la gradinita.
-
Dar creier sa gandesti nu ai? Cand vezi ca lipseste trotuarul, ca stalpii sunt pusi in mijlocul trotuarului sau pistei pentru biciclete consideri ca e un proiet bun?! Mai lasa denigrarea si atacul la persoana si incepe sa gandesti pentru tine. Proiectul e sun orice critica din punct de vedere al solutiei si al proiectarii. Inca o victima a “dezvoltarii in forta”.
ba da stalpul ala nu se putea muta 30 cm mai incolo sa dat gaura chiar in buza bordurii daca e pista de biciclete dai cu ghidonul in el, chiar asa fara creier is inginerii astia care stau pe santier
Sa vina Robu in forta ! El punea jos blocul care incurca proiectul mai punea drujba pe un pom mai in forta taia un cablu si gata era largirea buevardului . Se puteau ingramadii mandrii posesori de cazane .
Asa se intampla cand lucrezi cu firme de proiectare din afara Timisoarei, firmele locale sunt date afara din lucrari…
Ne simtim binecuvintati sa ii avem in fruntea urbei pe acesti “iluminati” .Multumim din inima votantilor usr.
Aoleeeo, cum adica decizii neinspirate?? Cum adica decizii pompieristice?? Vrei sa spui ca pnlistii sunt incompetenti si fac treaba proasta??
Pai vezi ca sunteti aliati cu ei! Asta inseamna ca acuma faceti la fel de prost si voi! Ca doar cine se aseamana se aduna!
Cum sa traiesti/locuiesti in Soarelui, Girocului, Giroc, si alte asemena margini de mahala? Rexomand locuitorilor din Timisoara propriuzisa sa isi ia cu ei mancare, apa si sparay paralizant cand viziteaza departarile de dupa judetean. Locuitul in zonele amintite e incompatibil cu stattul(daca exista asa ceva) de orasean si timisorean. Daca Soarelui e cartier atunci Fabrik, Elisabetin sau Cetate ce sunt? Hai cu hate-ul!!!
-
Elisabetin si Fabrik? daca ai chef sa iei bataie, faci o vizita pe acolo…baietii de cartier, majoritatea mai colorati, de-abia asteapta motiv sa iti arda cateva, fara motiv. Au fost candva cartiere frumoase, dar acum doar cine nu are bani de ceva mai bun, ramane in Fabrk si Elisabetin.
Si uite asa mai trecura nspe luni ca sa putem circula normal spre Calea Buziasului , fritiche ;i cu rubi fala banatului dar de fapt oltenisoara ii chiar merita , fusă cândva un oras gie fală pana a fi contaminat de gugi si cotropit de sudisti.
Atatea nereguli dar nu trageti pe nimeni la raspundere…
Vrem sa vedem pe cei vinvati cum sunt pedepsiti.
-
Paine si circ! Cui ii pasa de rezolvarea problemelor atata timp cat vinovatul e biciuit public?
Da, sunt cam inghesuite 4 benzi acolo dar argumentul ca e rezidentiala nu tine pentru ca la fel sunt si Mures si Musicescu. Daca faci naveta din Sagului acestea sunt alternativele la Rebreanu iar sa mergi mai inspre centru e si mai crunt. Cartier construit pe vremea comunistilor si proiect superficial gandit marca Robu au dat rezultatul acesta. Dar de facut trebuia facut ceva pe strazile respective si mai ales in zona.
Si proiectul asta l-a facut tot N.Robu personal???Asta e,nu prea se pricepea,dar criticii sunt de o mare,ba chiar uriasa competenta !!!
-
dupa 6 luni de mandat, in luna mai cand se putea lucra inclusiv iarna deoarece nu prea a nins, nu au fost temperaturi scazute, rubenache ne-penalul a decis ca e proiect prost. dar cată celeritate, bine ca nu a mers dupa 3 ani cand taiau panglica sa vada ca nu e ok. sa merga, sa vada dar dupa jumate de an sa constate greseli majore ce pot fi observate in avion,cam tarziu avand in vedere anvergura proiectului si faptul ca lidia e paralizata de un an… si a amintit ca sclavetii ce stau in zona au nevoie sa mai si circule…( si eu stau in zona, noroc ca lucrez de acasa)
daca tot lucreaza in zona, ar trebui sa puna niste semafoare in jurul blocului in care locuieste robu sa stea la semafor si cand iasa din bloc.
acum nu mai e in “interes de serviciu” sa treaca pe rosu
pai nu vor fi 4 benzi. Se va parca la greu pe ambele parti ale bulevardului, deci se va circula tot pe doua
-
Nu se poate parca pe banda intai pentru ca sunt si locuri de parcare. Comentezi numai din principiu fara sa ai habar despre ce vorbesti. Oricum a doua banda nu era necesara si a distrus toata zona.
locuitorilor de pe strazile respective o sa le treaca masinile pe sub geam, plus au taiat toti copacii si au defintat practic spatiul verde ditre blocuri si strada si l-au inlocuit fie cu locuri de parcare fie cu a doua banda. Mai util poate era sa faca sensgiratoriu si banzi de iesire.
lol ce de comentarii interesante…
mai adaug si eu unul: “Lucrările costă 41,7 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 8,4 milioane de euro.”. caaaat?
USR a demonstrat deja ca a promovat numai sfertodocti si infractori in functiile publice din Timisoara. Ma intreb ce mai vrea sa demonstreze acuma? Citind comentariile la acest articol e clar ca si-au reactivat si guerilla digitala de partid, devenind un nou PSD. Le recomand membrilor si sustinatorilor USR sa nu isi devoaleze public simpatia politica pentru a nu risca sa primeasca vreun excrement de porumbel intre ochi. Referitor la “erorile” observate de infractorul Latcau la proiect…readuc aminte ca au trecut peste sase (6) luni de cand USR a preluat conducerea orasului si in continuare singurul lucru de care sunt capabili acesti useristi este sa se planga de greaua mostenire. Asa ca lasand la o parte glumele, acelora dintre dumneavoastra care va place sa credeti ca inca mai ganditi, vi se pare un lucru firesc? Daca da, atunci va doresc odihna placuta in continuare:) Din perspectiva mea USR este cea mai mare mizerie!
-
Tu ce ai facut in ultimele 6 luni? Ai citit macar o carte? Da, exista o grea mostenire, stiu ca e un termen uzat si care peobabil produce scarba multura ca si mie. Robu si gasca inainte de plecare si.au asigurat posturile fiind ocupate prin “concurs” cu un singur candidat si nu pot fi dati afara pt ca ii protejeaza legea absurda. Pe langa pozitii si au asigurat si contracte pe urmatorii ani cu clauze facute sa nu se poata rezilia contractele. Interese si iar interese.
Acest proiect ca oricare altul de pe domeniul public al orasului a fost avizat de cineva din primarie.
Sunt curios daca acea persoana sau persoane mai sunt angajate in cadrul primariei sau nu. Eu cred ca da. Trebuiau date afara de mult timp si chiar executate financiar pentru neatentia (bland spus) cu care au dat avizele…Au semnat cu ochii inchisi avizele.
-
Ai perfecta dreptate doar ca toate primariile trebuie sa respecte legea, lege care protejeaza incompetenta. Sunt f multr exemple de angajati dati afara si dupa repusi pe functie si cu despagubiri pt ca e legea proasta. La privat pleci si fara motiv.