Rampele clandestine se numără printre cele mai mari probleme ale orașului. Nu doar că sunt un pericol pentru oameni, dar costă orașul milioane de lei anual.
„Anul 2021 trebuie să fie anul curățeniei în Timișoara. În primărie am început curățenia în finanțele instituției, însă eforturile noastre se concentrează și pe curățenia din oraș. Una dintre cele mai mari probleme ale orașului o reprezintă rampele clandestine de gunoi. Pe lângă faptul că sunt un pericol pentru timișoreni, ele costă orașul milioane de lei pe an”, a declarat primarul Timișoarei.
Acțiunea de curățenie a Timișoarei, în special a cartierului Kuncz, a început pe 8 martie. Într-o lună au fost strânse 616 tone de gunoaie din rampele clandestine. Și în zona Ovidiu Balea au fost ridicate 90 de tone de deșeuri. De pe strada Taborului s-au colectat 22 de tone, iar de pe strada Nouă, 25 de tone.
„Primăria a demarat operațiunea de curățenie în cartierul Kuncz în 8 martie, iar până în 13 aprilie au fost ridicate peste 616 tone de gunoaie din rampele clandestine. În ultimele 7 zile au mai fost ridicate 85 tone, deșeuri abandonate pe domeniul public din cartierul Kuncz, zona Bisericii Ortodoxe / str. Zefirului. Rampe clandestine au mai fost identificate și eliminate și în zona Ovidiu Balea, de unde s-au ridicat aproape 90 de tone de deșeuri, de pe strada Taborului – 22 de tone și de pe str. Nouă – 25 de tone. Astfel, în mai puțin de o lună și jumătate, au fost ridicate din Timișoara peste 830 de tone de gunoaie depozitate în rampe clandestine, operațiunile costând peste 300.000 de lei din banii timișorenilor”, spun reprezentanții Primăriei Municipiului Timișoara.
Pentru a renunța la acest obicei de a arunca gunoiul pe domeniul public, Fritz cere intensificarea controalelor făcute de Poliția Locală, dar și de către inspectorii Gărzii de Mediu. Vor fi folosite și camere de supraveghere.
„Am cerut Poliției Locale să intensifice controalele pentru prinderea și sancționarea cu amenda maximă permisă de lege a celor care aruncă aceste deșeuri în locuri neamenajate. În perioada următoare se vor desfășura controale și împreună cu inspectorii Gărzii de Mediu”, a explicat Dominic Fritz.
Vor fi verificate și șantierele din oraș, care sunt în jur de 1.500 pe an, pentru a vedea modul în care elimină deșeurile din construcții. Echipele mixte de control vor fi formate din inspectori de la Direcția de Mediu și Disciplina în construcții. În acest an au fost aplicate opt amenzi, în valoare de 18.500 de lei. Alte zeci de firme care lucrează în șantiere au fost somate să respecte regulile. În caz contrar, vor fi amendate.
„De asemenea, se află în pregătire și un proiect de HCL prin care va fi condiționată eliberarea certificatului de atestare a edificării construcției, care se eliberează la finalul unui șantier, de dovezile că deșeurile au fost ridicate de un operator autorizat”, mai spun reprezentanții PMT.
Puncte de colectare a deșeurilor
Pentru timișorenii care fac diverse amenajări în apartamente există patru puncte de colectare a deșeurilor, puse la dispoziție de primărie și Retim, unde pot fi duse gratuit: deșeurile vegetale: 3 mc/persoană/lună; deșeuri voluminoase de uz casnic: 5 mc/persoană/lună; deșeuri rezultate din construcții și demolări: 1mc/persoană/lună. Adresele punctelor de colectare: Calea Torontalului nr. 94, Calea Moșniței nr. 2-4, str. A Imbroane nr. 70, Calea Chișodei, str. Mile Cărpenișan nr 3.
Primăria spune că va extinde contractul cu Retim și că aceste centre vor fi regândite, unii timișoreni sesizând faptul că nu sunt primite toate deșeurile rezultate din amenajări interioare.
„Îi rog pe timișorenii care fac amenajări interioare să ducă deșeurile la cele patru puncte de colectare și să nu mai apeleze la persoane care își fac reclamă pe site-urile de anunțuri, pentru că ajung să fie abandonate apoi pe domeniul public”, conchide primarul.
editor: Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xau cumparat excavatorul din imagine cu cei 300.000 de lei? adica aproximativ 60.000 de euro. nu cred ca au cheltuit atatia bani doar pentru salariile a cativa oameni care au strans gunoiul plus combustibilul utilajelor care s-au folosit.
-
Da, la prima vedere ar parea ca cheltuielile s-ar reduce doar la a plati oamenii, dar mai e vorba si de tarifele pe care le percep cei care preiau gunoaiele. Mai greu sa vezi oameni care sa primeasca gunoiul – mai ales cel ce nu poate fi reciclat – cu mainile deschise, pe gratis.