Modernizarea bd. Cetății este al doilea șantier mare din oraș început de administrația Fritz, după Calea Bogdăneștilor. Începerea lucrărilor a fost anunțată încă de la sfârșitul săptămânii trecute, cu restricții de trafic. STPT a scos tramvaiele de pe linia 4 și 7 și le-a înlocuit cu autobuze, iar drumarii au început să decoperteze o bandă de circulație și au început să spargă asfaltul pe un trotuar. Pietonii, după cum se vede în imagini, merg pe unde apucă, chiar și printre utilaje.
AICI vedeți restricțiile de circulație impuse!
Contractul pentru „Reabilitare linii de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 4, bulevardul Cetății” a fost semnat încă din luna septembrie a anului trecut. Șase luni ar fi trebuit să se lucreze la proiectul tehnic, iar execuția propriu-zisă a lucrărilor ține 30 de luni.
Se va lucra inclusiv pe linia de tramvai de pe Cetății, de la intersecția cu Calea Bogdăneștilor până la cea cu Calea Torontalului, plus bucla de întoarcere.
„În cadrul lucrărilor, se va moderniza întregul ansamblu rutier şi liniile de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane de pe bulevardul Cetăţii, se vor amenaja trotuare, piste pentru biciclete şi zone verzi, va fi modernizată stația de subredresare. Obiectivele sunt reducerea emisiilor de poluanţi și a prafului, scăderea nivelului de zgomot şi creşterea confortului şi siguranţei circulaţiei”, a informat PMT.
Linia nouă cale dublă de tramvai se va întinde pe 1,57 km, carosabilul va fi reabilitat la câte două benzi pe sens – 25.800,94 mp, trotuarele vor fi reabilitate pe o suprafață de 12.291,45 mp, pistele de biciclete vor fi amenajate pe ambele sensuri – 3.590,62 mp, spațiul verde va fi amenajat pe 20.530,79 mp și vor fi amenajate zece stații de tramvai.
„Traseul liniei de tramvai existente va rămâne același, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent”, arată aceeași sursă.
Lucrările sunt executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme – Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți) – și costă 83,7 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 17 milioane de euro.
Ordinul de începere a fost dat în 21 septembrie 2020, iar durata contractului este de 36 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție. Teoretic, șantierul ar trebui să fie gata în doi ani și jumătate. Reprezentanții primăriei vor să obțină fonduri europene, astfel că proiectul a fost depus spre finanțare prin POR 2014-2020 și se află pe lista de rezervă.
Și pe Calea Bogdăneștilor, primul șantier mare deschis de administrația Fritz, se lucrează cam din luna aprilie. În acest caz, contractul de execuție a fost semnat în iulie 2020. Pe Bogdăneștilor lucrează asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România. Durata contractului este de 31 de luni, iar lucrările costă 116 milioane de lei, din care aproape 90 sunt bani europeni.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
X“Santier al administratiei fritz” ?? fiind vorba de un contract semnat in septembrie 2020., adica pe vremea “grelelor mosteniri”.
-
nu inteleg problema ta, acum e administratia friz, si acum a inceput santierul. nu zice nimeni nimic de proiect, e strict de santier.
-
mai taci da-te dreq de pupincurist!
-
2 ani jumate? Dar ce face acolo? Metro?
-
Nu, se cosmetizeaza iarasi parcul central… 😂😂😂
-
-
-
-
Hey Idiot…Poli nu mai e …a fost cea mai proasta echipa.
2) Robu nu a avut proiecte, tot ce a facut Robu in cei 8 ani, a fost sa termine proiectele lu Ciuhandu.-
Cind ai pomenit cuvintul idiot probabil te admirai in oglinda din baie.Iar voi – pupincuristii fritzului- ar trebui sa va bucurati daca acesta va putea termina proiectele lui Ciuhandu si ale orbului.
-
-
Pai cand e de scos in evidenta inactivitatea lui Fritz de ani de zile e la primarie (de cand a aparut in peisajul timisorean, dupa calculele matematicienilor liberali) si n-a facut nimic, nu? Daca contractul e din septembrie 2020 Fritz deja il pregatea, din umbra 😉
-
Ce treaba are Robu ?
Ceva nu e bine la cifre. Spatiu verde ca suprafata aproape cat benzile de circulatie?? De unde atata spatiu verde?? Trotuarele jumatate din suprafata carosabilului?? Adica la fiecare 2 benzi mai vine 1 trotuar cat 1 banda???? Pista de bicicleta aproape cat 1/4 din trotuar? Adica la fiecare pista de latime 1 m ar mai trebui sa fie aproape inca 4 m latime trotuarul???
Ceva nu da deloc bine!
De cei 2, 5 ani nici nu mai are rost sa vorbim! Spui robu si gata!
-
Linii inierbate.
-
Doresc mai multa iarba verde, mai multi copaci, cat mai putin beton, asfalt, garduri etc.Fritz a fost votat pentru mai multa verdeata in oras, spatiul dintre sine trebuie lasat cu pamant si iarba nu betonat
-
SE pare ca ai citit pe sarite: “Traseul liniei de tramvai existente va rămâne același, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată”.
-
-
Probabil, în perspectiva vitezei maxime de 30 km/h din localități!
Problema-i că-n marile orașe prezentate pe Youtube nu vezi macadam între șinele care-au mai rămas, nici bitum cu proprietăți cancerigene în zonele pietonale, inclusiv la trecerile de pietoni!
se puteau anunta riveranii cu o zi doua inainte…. daca e cineva plecat in concediu 6 luni nu foloseste automobilul ramas blicat in garaj
-
cand zici concediu 6 luni, ai vrea de fapt sa zici “olteni plecati acasa cu trenul ca nu au mai avut bani de dizal”?
a fost anuntat de mult timp.
-
in tm se mutau olteni si acum 45 de ani oaie cu cabina ce esti! ti-a luat ma-ta tastatura si n-ai ce face cu ea boule?
-
spui Robu si tragi apa, auzi ca 2 ani jumate, vai mm de tara
Pe cele mai multe santiere se decoperteaza energic asfaltul, apoi dispar utilajele si se lucreaza pe ici, pe colo la utilitati, linii de tramvai etc pt ca la final, dupa x ani, sa se asfalteze cand e aproape gata lucrarea. De ce nu se poate lasa stratul existent de asfalt pana cand se ajunge in etapa finala cand si se asterne noul strat?!? Pana atunci, e nevoie sa se circule prin gropi si nori de praf. Chiar nu e nici un cap limpede in primaria asta care se impuna niste masuri de bun-simt? Si astia noi se pare ca sunt la fel de obtuzi.
-
Altul caruia ii e lene sa citeasca : “„În cadrul lucrărilor, se va moderniza întregul ansamblu rutier şi liniile de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane de pe bulevardul Cetăţii”. Cam ti-ai inchipuit tu ca schimba canalizare, conductele de apa si incalzire fara sa sparga asfaltul?
Daca nu era Robu sa faca proiectul asta Fritz s-ar fi putut lauda cu sosetele pe care nu le are.
-
amice, la o simpla cautare pe google, poti vedea si cate din proiectele lui Robu sunt defapt mostenite … daca tot vrei sa mergi in directia asta
Din cate a facut Robu in 2 mandate, iti dau un copy/paste din postarea lui Ciuhandu, cu ce a lasat el mostenire.
“37 de proiecte cu finanțare europeană, între care: reabilitarea centrului istoric, pasajul Michelangelo, reabilitarea malurilor canalului Bega, extindere rețele troleibuz Dumbrăvița și Ghiroda,reabilitarea/modernizarea/echiparea maternității de pe str. Odobescu, reabilitarea/modernizarea/dezvoltarea și echiparea liceelor C.D. Loga, Nikolaus Lenau și Calderon, și multe altele. Valoarea totală a proiectelor primite pe tavă de Nicolae Robu de la administrația Ciuhandu a fost de peste 170.000.000 euro”
Ca sa stii si tu, cand mai treci prin oras, cine este autorul proiectelor si care este sursa de bani pentru aceste proiecte.
La fonduri europene, dupa cele enumerate mai sus, Robu a cam dat fail, s-a potihnit cu proiectele noi finantate din fonduri europene, pentru ca nu a fost in stare sa finanteze proiecte noi cu bani de afara, doar din bugetul local, adica bani din contributile noastre
Nu a facut nimic mai mult decat sa largeasa si sa asfalteze cateva bulevarde … frumos, pentru 2 mandate … mari realizari, aaa si a mai facut concurenta neloiala austriecilor de la Schweighofer la numarul de arbori maturi defrisati, cateva zeci de mii daca nu ma insel
Mai adaugam cateva reabilitari de alei prin parcuri si largiri de pasaje si poduri existente ? … minunat, ma gandesc ca au fost complicate aceste proiecte si greu de facut in 8 ani de zile, scobim aici putin, largim acolo putin …
Si pe urma apari tu si comentezi, ce proiecte grandioase a mostenit Fritz …reasfaltari pe 4-5 strazi,din fonduri proprii, evident …
Sunt curios, pe Cetatii exista iluminat public in proiect ? .. ca pe Lidia si Sudului am inteles ca nu erau prevazute
Un proiect mare lasat mostenire avem ? A promis parcari multi level, a promis stadion, a promis enspe mii de proiecte mari finantate din fonduri europene … unde este macar unul ?
-
Cine da cu pumnul mai tare in masa, chiar daca debiteaza, are de regula dreptate in randul cetatenilor, asta pare sa fie calea romaneasca. Pentru multe din proiectele incepute de Robu din finantare proprie, actuala administratie a cautat finantare de la UE sau Bucuresti. Este o diferenta enorma de mentalitate. Sa nu mai spun cat de mult s-a dezvoltat Oradea in 8 ani. In timp ce Robu se lauda cu largirea a 2 pasaje (lucrari incepute cu al doilea mandat), in Oradea s-au cosntruit cel putin 3 pasaje noi, de la 0, din care un pasaj in 6 luni de zile. De ce credeti a avut aceleasi promisiuni in 3 campanii electorale diferite? Pentru ca nu a fost in stare sa-si duca promisiunile pana la capat in mandatele anterioare. Unii au si memorie scurta.
-
vorbesti mult si nu zici nimic defapt, tipic pupatorilor in funduri. cu cat esti platit, sau faci asta doar pentru aroma maronie cu care te alegi din pupatul asta de căcăstori germane?
-
Ție îți place numa’ ăla de Bocsig… Tipic pentru agramații din PNL.
-
ei nu argumente, George, doar injura si jignesc, ptr ca atata au in cap
nu vei vedea vre-un comentariu cu subiect si predicat din partea postacilor
duduie tionul si facebookul lui Fritz de mesaje ca “asta nu e proiectul tau, nazistule”
Multi nici nu merita oboseala de a le raspunde
@esti prost, stai jos! – tu vorebesti putin, prost si fara rost, in afara de a jigni ai ceva in vocabular ?
-
-
-
Administratia Fritz are realizari doar pe tion.
sunteti siguri că e vorba de administrația fritz? daca citesti atent… e un fel de inerție acolo. ca la aia cu tramvaiul cu citez din fritz “are baterie de 60 kilometri”
-
pe ce lume traiesti? sigur e administratia fritz la conducerea primariei. nu zice nimic de cine a facut proiectul.
inertia e o treaba din fizica, cred ca te referi la altceva.
felicitări dlui robu. cu bune cu rele… e mult peste sfrijitul de fritz cand vine vorba de realizări pt oraș
-
Robu, cel care si-a pus numele pe fantanile renovate de Ciuhandu? Denota foarte multa onoare si caracter. Proiectul din articol a fost facut de administratia Robu, dar lucrarile efective au inceput in perioada administratiei Fritz. Inca ceva? Stii ce a facut Robu in primii ani de mandat? A terminat proiectele incepute de Ciuhandu. Si faptul ca Robu a largit si renovat cateva strazi, nu se poate vorbi decat de ceva normal, nicidecum realizari, mai ales pentru un oras ca Timisoara.
-
se vede ca te-a lasat ma-ta afara doar in fata blocului! ce idiot esti! “mai ales pentru un oras ca beshinishoara! mai taci dreq de papagal!
-
Tovarasul Ilie Matei a mutat liniile de tramvai de la catedrala la opera pe actualul amplasament, a zugravit fatadele la cladirile din piata Operei, a dalat piata Operei in perioada 3 mai 1989 – 22 august 1989 … deci in patru luni.
Daca tot ii spart, nu schimbam si canalizare, teava de gaz, curent, apa, etc? Nu exista nimic la ce-i expira garantia in curand sau deja a si expirat? Sau asteptam dupa ce-i gata si spargem sa schimbam toate cele mentionate mai sus?
-
intreaba-l pe dr.plm.ing.chitarist. robu
-
Altul caruia ii e lene sa citeasca : “„În cadrul lucrărilor, se va moderniza întregul ansamblu rutier şi liniile de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane de pe bulevardul Cetăţii”. Cam cum ti-ai inchipuit tu ca schimba canalizarea, conductele de apa si incalzire fara sa sparga asfaltul?
Vai mama lor.
2.5 ani pentru o bucată de drum prin contract.
In realitate o sa fie 4 ani.
Asta da administrație.
-
stii ca termenul e scris in proiectul facut in timpul ne-administratiei robu.
-
Ne-am lamurit deja cu proiectele lui Robu. Cat a stat parcul central in santier, la privat s-au facut o parcare supraetajata, un parc de la 0 cu parcare sub acel parc si o cladire de birouri. Si cam toate proiectele lui Robu au fost la fel, intarzieri peste intarzieri, multe erori de proiectare. Sunt curios cum o sa fie proiectele incepute si duse la final de catre actuala administratie. Orase precum Oradea au aratat ca daca vrei cu adevarat, poti face lucruri marete in timp scurt.
:)))))))))…..al doilea santier al administrației fritz
-
daca nu ai fi fost analfabet functional, ai intelege ca nu e nimic gresit in formulare. nu zice nimeni ca e proiectul facut de fritz. santierul se intampla in timpul administratiei friz, indiferent de cine a facut proiectul.
-
lafel cum pasajul Michelangelo a fost santierul administratiei Robu :)))
lafel cum proiectul de reabilatare a malurilor begai a fost al administratiei Robu :))))ca sa iti raspund in aceeasi nota amuzanta
mai cititi si voi una alta inaite sa comentati ca niste curci fara cap
Poate inainte de a se fi apucat de Bv. Cetatii, aruncau un ochi si la Calea Bogdanestilor care de cativa ani sta nefinalizata
Poate ar trebui sa acorfe prioritate proiectelor incepute si nefinalizate inainte de deschiderea altora noi.
-
Altul care nu stie sa citeasca: “Modernizarea bd. Cetății este al doilea șantier mare din oraș început de administrația Fritz, după Calea Bogdăneștilor”. Ce vrei mai clar de atat, si inca din primul paragraf al articolului. Atla data foloseste-ti creierul, nu scula.
asta este cea mai tare ” linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată ” – abea astept sa apara – la fel s epoate si pe zona ronat, calea buziasului zona gara de este..sia asa mai departe alte portiuni..
ZOna VERDE!
2,5 ani+spor romanesc= 5-6 ani
Spălați va pe cap cu ambii primari,ca văd ca altceva decât sa o sugeti aici nu știți ,nu aruncați vina de la unu la altu ce plm chiar toți sunteți in partide???numa de va plageti ca aia nu ca aia așa dar voi personal ca și cetățeni ce faceți !??va zic eu nimic așteptai primăria sa va taie iarba in fata casei !!nu mai comentați de edili noștri ca adevarata problema suntem noi in societatea din ziua de azi, am dat vina pe părinți noștri ca comuniști și nu mai știu ce,dar noi ,noi ce cacat facem diferit ??comentam in on line da,scuze eu…caractere unu și unu
2.5 ani pentru o mizerie de drum? parca austrecii erau oameni seriosi? sau nu e destul lemn pe Cetatii si atunci nu “se merita”