Contractul de execuție a lucrărilor din Parcul Civic a fost semnat de Primăria Timișoara în luna noiembrie a anului 2019, licitația fiind câștigată de asocierea Elf Road SRL – D&Garden Design SRL, cu o ofertă de 5,6 milioane de lei cu tot cu TVA – peste 1 milion de euro.
Lucrările ar fi trebuit finalizate în șase luni, deci în vara lui 2020, dar a venit pandemia, așa că lucrările au fost oprite. În plus, liderul de asociere a intrat în insolvență.
În august 2021, valoarea contractului a crescut, după ce firma aflată în insolvență a cerut o suplimentare de 500.000 de lei pe care primarul Dominic Fritz a aprobat-o, explicând că nu mai vrea ca lucrările să se lungească.
Mai mult, în urmă cu patru luni, reprezentanții Gărzii de Mediu au efectuat controale în aproximativ zece parcuri din oraș, dar singurele probleme constatate au fost în Parcul Civic, aflat în șantier. Pentru aceste nereguli, Primăria Timișoara a încasat și o amendă, pe care însă a contestat-o, întrucât firma care se ocupa de amenajarea Parcului Civic trebuia să se ocupe și de întreținerea sa, astfel că municipalitatea nu putea avea două contracte distincte pentru întreținerea aceluiași parc.
Primarul Dominic Fritz a declarat pentru Tion că nu este mulțumit de modul în care a fost reabilitat Parcul Civic, iar lucrarea nu a fost recepționată.
„Din păcate, în Parcul Civic continuă încercările noastre de a finaliza lucrările cu această firmă, care este în insolvență și, din păcate, înainte să devin eu primar, a câștigat licitația. Facem tot posibilul să ținem un echilibru între a face parcul accesibil publicului și respectarea pârghiilor legale pe care le avem. Este o situație absolut strigătoare la cer și ne arată încă o dată că abordarea noastră de a schimba felul în care licităm lucrări la primărie este corectă”, a afirmat edilul.
Dominic Fritz ne-a mai spus că în cadrul licitațiilor organizate de municipalitate s-a schimbat criteriul de atribuire și nu va mai conta cel mai mic preț, cât raportul calitate-preț.
„Aceasta a fost o licitație cu prețul cel mai mic și a câștigat o firmă neserioasă, care a și intrat în insolvență. Am introdus pentru toate licitațiile și criterii de calitate în care firma trebuie să îndeplinească anumite condiții să participe la licitație – să nu mai mergem cu prețul cel mai mic – pentru că asta pe termen mediu și lung înseamnă, de fapt, un preț foarte mare”, ne-a mai spus primarul Timișoarei.
Proiectul inițial de reabilitare a Parcului Civic prevedea montarea de pavele pe alei, alei asfaltate, alei cu pavele tip frunză, alei și piațetă pavate cu lespezi de piatră, 82 de stâlpi de iluminat cu două corpuri, patru pergole, 115 bănci din lemn, cinci bănci din piatră, două bănci circulare și două rastele de biciclete.
A apărut și o fântână ornamentală cu diametrul de peste patru metri, într-o piațetă din vecinătatea Sălii 2 a Teatrului Național Timișoara.
De asemenea, au mai fost plantați arbori și arbuști, pini, tuia, magnolii și liliac, arborele de lalea, rhododendron, hortensii, lavandă, azalee și trandafiri.
Foto: Tion
UPDATE. Poziția reprezentanților firmei care se ocupă de lucrările din Parcul Civic
„DREPTUL LA REPLICA SI RECTIFICARE a stirii publicate de Inform Media Press SRL, in data de 18.10.2022, intitulata: „Primaria Timisoara schimba regulile pentru licitatii dupa reabilitarea problematica a Parcului Civic ”.
In conformitate cu prevederile art. 30 alin.(6) din Constitutia Romaniei, „ Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine”.
Avand in vedere ca interesele legitime ale ELF ROAD SRL au fost lezate, aducandu-se atingere propriei imagini, prin prezentarea declaratiei date de dl. Primar Dominic Fritz, care contine acuzatii la adresa subscrisei, in calitate de executant al Parcului Civic, care sunt NEADEVARATE, dorim sa raspundem punctual, la aceste acuzatii, respectiv:
1. Referitor la durata mai mare de executie, decat cea initiala, precizam ca aceasta prelungire se datoreaza „ nemultumirilor beneficiarului fata de propriul proiect”, care au generat nu mai putin de 8 Dispozitii de Santier, care au modificat Proiectul Tehnic de 8 ori.
2. Oprirea lucrarilor pe perioada Pandemiei a constat intr-o perioada de cca. 3 luni din toata aceasta perioada, fiind o masura impusa la nivel national si nu a fost o optiune benefica pentru noi. Mai mult de atat, ELF ROAD SRL a intrat in procedura de insolventa inainte de semnarea acestui contract, iar intrarea in insolventa nu a influentat in niciun mod prelungirea termenului de executie a acestui contract.
Referitor la intarzierea in executie, precizam ca aceste intarzieri s-au datorat si faptului ca au fost emise 7 Ordine de Sistare si 7 Ordine de reincepere a lucrarilor. Lucrarile au fost sistate din cauza faptului ca lucrarile executate de noi s-au suprapus cu lucrarile executate de Colterm, in acelasi perimetru zonal, distrugandu-ne si o parte din lucrarile executate, pe care am fost obligati sa le reparam pe propria cheltuiala, motiv pentru care am formulat si o plangere penala. De asemenea, pe unul dintre amplasamente au fost descoperite vestigii arheologice, fapt care nu ne-a mai permis sa executam lucrari in acea zona, pe o perioada mai mare de 1 an de zile. Aceste motive sunt prezentate pe scurt, insa in realitate aceste motive sunt mult mai multe.
3. In ceea ce privesc afirmatiile Edilului privind suplimentarea valorii contractului cu 500.000 lei, pe care acesta „a aprobat-o” mentionam ca aceste suplimentari constituie lucrarile suplimentare sau modificarile solicitate de Primaria Timisoara, prin cele 8 Dispozitii de Santier, nicidecum sume cerute in plus de ELF ROAD SRL, cum a afirmat dl. Primar Fritz Dominic.
4. Amenda „incasata” de Primarie de la Garda de Mediu, pe care Primaria a contestat-o, contestatie pe care o va pierde, va fi platita din banii contribuabililor, ca si alte amenzi primite de Primarie si platite din banii cetatenilor. Aceasta contestatie va fi respinsa de instanta de judecata, datorita faptului ca intretinerea lucrarilor din Parcul Civic, NU FACE OBIECTUL contractului de reabilitare a Parcului si nu intra in sarcina executantului.
Pe langa aceasta amenda, data de Garda de Mediu, aducem la cunostinta cetatenilor, ca Primaria Timisoara a mai „ incasat”, recent, si o alta amenda de la Inspectoratul de Stat in Constructii Timis, care reprezinta penalitati datorate nerespectarii obligatiilor generate de acest contract, catre Inspectoratul de Stat in Constructii Timis.
5. Faptul ca Primarul declara ca este nemultumit de modul in care a fost reabilitat acest Parc, reprezinta un semn mare de intrebare, deoarece insusi Primarul Dominic Fritz este marele absent in desfasurarea acestui proiect, avand in vedere ca NICIODATA nu a participat la numeroasele intalniri dintre parti, privind acest contract, nu s-a implicat niciodata in gasirea de solutii sau in rezolvarea problemelor, fiind totalmente absent,
deoarece, asa cum stim cu totii, isi deleaga toate atributiile altor persoane. Poate ca situatia actuala ar fi fost cu totul alta, mai buna, daca Domnia sa, s-ar fi implicat in acest Proiect important pentru comunitatea noastra.
6. Afirmatia dlui Primar, in sensul ca licitatia aferenta acestui contract a fost castigata cu pretul cel mai mic si ca acesta doreste sa modifice conditiile licitatiei si sutine totodata ca daca acesta ar fi fost primar, la acea data ,ELF ROAD SRL nu ar fi castigat aceasta licitatie, fiind pe deasupra si in insolventa, aratam ca aceasta declaratie arata lipsa totala de informare si implicare a Edilului, rezultata probabil din absenteismul permanent, pentru ca aceasta licitatie a fost castigata de ELF ROAD SRL, de pe locul II, in urma contestatiei formulate de subscrisa, impotriva comunicarii rezultatului procedurii, care stabilea ca si castigatoare o oferta cu o valoare mult mai mica decat cea a subscrisei, cu 435.247,28 lei + TVA, contestatie care a fost admisa de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, cat si de catre instanta de judecata, care a dispus semnarea contractului cu societatea noastra, care a indeplinit toate conditiile de participare la licitatie, atat tehnice, de calitate , cat si economice.
7. Precizam ca aceasta „firma neserioasa ELF ROAD SRL”, cum este denumita de Edil, aflata in prezent in procedura de reorganizare judiciara, lucru pe care dl. Primar nu il cunoaste bineinteles, a executat toate lucrarile prevazute in oferta initiala, precum si toate „mofturile beneficiarului”, s-a confruntat cu lipsa de profesionalism a conducatorilor institutiei Primariei Timisoara, a sustinut si sustine si in continuare sute de mii de lei, garantii de buna executie, prelungiri de polite de buna executie, etc, si si-a indeplinit toate obligatiile contractuale.
8. Cu privire la fantana ornamentala, aratam ca aceasta este realizata conform Proiectului Tehnic, insa, din pacate, aceasta nu functioneaza corespunzator, din cauza faptului ca puturile forate de Primaria Timisoara nu asigura debitul de apa necesar functionarii acestei fantani si nici a intregii instalatii de irigatie de la acest obiectiv, care ar trebui sa asigure irigarea materialului dendrofloricol existent pe cele 3 amplasamente ale Parcului Civic.
9. CEEA CE NU A DECLARAT dl. PRIMAR:
In data de 17.12.2021 am solicitat receptia acestui obiectiv, revenind de nenumarate ori in acest sens, insa fara rezultat. In prezent, receptia nu poate fi realizata din culpa exclusiva a Primariei Municipiului Timisoara, lucru confirmat chiar si de catre Dirigintele de Santier, care este reprezentantul Primariei.
In data de 30.12.2021 am inregistrat pe rolul instantei de judecata, o actiune prin care solicitam obligarea acestei institutii la 7 capete de cerere, aferente acestui contract, printre care si obligarea Primariei la plata actualizarilor de pret a materialelor si cele rezultate din modificarea procentului Contributiei Asiguratorie de Munca, drepturi care ni se cuvin prin lege si pe care Primaria a refuzat sa le achite.
Precizam inca odata ca lucrarile de intretinere nu fac parte din acest contract, chiar daca Elf Road SRL le face de aprox 10 luni, pe propria cheltuiala, in speranta ca se va face receptia.
Acceptarea facturilor si plata acestora de catre Primaria Timisoara, s-a derulat foarte greoi, existand foarte multe situatii in care beneficiarul ne-a solicitat, in mod abuziv, sa anulam facturi emise de subscrisa, facturi care erau inregistrate in contabilitatea subscrisei si declarate la Finante, considerand ca ei sunt mai presus de lege, aplicand propria lege.
De asemenea, am sesizat beneficiarul, prin mai multe adrese, referitor la numarul mare de copaci uscati, existenti pe acest amplasament, care reprezinta un pericol real pentru cetateni, pentru a fi taiati de Horticultura SA, firma din cadrul Primariei Timisoara, insa in toata aceasta perioada de cca.3 ani, nu s-a intamplat nimic in acest sens, fapt care ne-a ingreunat pregatirea zonelor verzi. Aceasta obligatie revine Primariei Municipiului Timisoara, fapt pe care il aducem la cunostinta cetatenilor.
Lipsa interesului Primariei Timisoara de a receptiona aceste lucrari si de a asigura intretinerea corespunzatoare a acestora, a dus si duce in continuare la deteriorarea lucrarilor executate de ELF ROAD SRL, fapt care nu face cinste cetatenilor acestui oras.
Avand in vedere ca „speranta moare ultima”, asteptam receptia acestui obiectiv, continuam sa intretinem imaginea orasului pe banii nostri, pe care probabil nu ii vom recupera niciodata, in timp ce alesii nostri traiesc fericiti, fara griji, ponegrind pe cei care fac eforturi pentru acest oras, pe banii proprii.
Societatea ELF ROAD S.R.L.- prin Administrator Special
HASAS Elena Carmen”, transmit reprezentanții constructorului care se ocupă de amenajarea Parcului Civic din Timișoara.
Pe aceeași temă:
FOTO. Se întorc muncitorii în Parcul Civic. Teoretic, mai au de lucru „o lună și ceva”
Trimite articolul
XIn ce mod se poate ajunge la cele doua banci circulare, neexistind alee de acces ?
-
pe iarba. Nu iti cade piciorul daca nu calci pe beton
-
daca eu merg cu scaun rulant.. am sa stau..sa ma uit ca Bou la Poarta noua..cum TU pasesti..si eu nu pot..
ce spui daca maine ai accident si te deplasezi in scaun rulant..
Stai ca mine ca Boul?
-
Dooamne cita HOTIE !
Domnilor consilieri (care nu sunteti implicati) cereti o comisie,solicitati actiunile dirigintelui,procesele verbale fde receptie.
Asa nu se mai poate.Prea multa hotie.
oare
Bine ar fi să-i zicem pe nume ,nu reabilitare ci bătaie de joc.