Tramvaiul Bozankaya a ieșit oficial pe traseu sâmbătă dimineață și va circula pe linia 1. Acest lucru se întâmplă la un an după ce a ajuns în Timișoara.
„Este un prim pas în modernizarea flotei de transport în comun pentru ca aceasta să devină confortabilă și atractivă pentru cât mai mulți timișoreni. Obiectivul nostru este ca, până în 2030, jumătate din călătorii să aibă loc cu transportul public”, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.
În decembrie 2021, după ce a trecut prin zeci de teste și a fost omologat, tramvaiul Bozankaya a făcut prima plimbare oficială. Ceremonia de inaugurare a avut loc la Muzeul de Transport „Corneliu Miklosi”. A plimbat și călători o scurtă perioadă, după care a fost scos de pe traseu până la sosirea unor cricuri hidraulice, necesare pentru ca tramvaiele să circule în siguranță.
Cricurile hidraulice, achiziționate de STPT cu sprijinul Primăriei Timișoara, au fost create special pentru tramvaiele Bozankaya. Au fost fabricate în Franța și au costat 390.000 de lei. Ele se folosesc la repunerea garniturilor pe șine în cazul unui accident. Au ajuns deja la Timișoara, iar angajații STPT au făcut joi ultimele teste cu acestea.
Tramvaiul Bozankaya are o lungime de 30 de metri și o capacitate maximă de 200 de persoane. A fost proiectat și construit la comandă pentru Timișoara de firma din Turcia care a câștigat licitația primăriei. Potrivit specificațiilor, bateria are o autonomie de până la 70 de kilometri.
Mijloacele de transport pe șine pot fi folosite cu ușurință de persoanele care se deplasează în scaune cu rotile, dar și de mămicile cu cărucioare. În interior este și spațiu pentru biciclete și există chiar și prize USB pentru încărcarea telefoanelor. Tramvaiele sunt supravegheate video și vatmanul poate monitoriza tot ce se întâmplă în mijloacele de transport în comun. În total, în oraș vor circula 21 de astfel de tramvaie.
În plus, 34 de stații de pe linia 1 urmează să fie modernizate, tocmai pentru tramvaiele Bozankaya. Se dorește adaptarea peronului la același nivel cu noile tramvaie, cu pavaj tactilo-vizual și zone de avertizare cu un contrast ridicat de culoare, pentru o mai bună delimitare a spațiului.
Stațiile care vor fi modernizate:
- Gara de Nord,
- Regele Carol I,
- Piața Mocioni/Sinaia,
- Piața Maria,
- Catedrala Mitropolitană,
- Spitalul de copii,
- Piața 700,
- Libertății,
- Continental,
- Prefectura,
- 3 August,
- Piața Traian (toate tur-retur, câte 2 stații);
- Prințul Turcesc,
- Sarmisegetuza,
- Lalelelor,
- V. Economu,
- V. Babeș,
- Meteo,
- UMT,
- Electrica,
- Gara de Est,
- Piața Badea Cârțan.
foto: PMT
Pe aceeași temă:
Un sfert din totalul de stații de tramvai din Timișoara vor fi modernizate
Trimite articolul
XIntr-un an de zile ZERO statii cu peron aduse la cota platformei tramvaiului. Aceste statii puteau fi modernizare inca din 2000 cand toata infrastructura liniei din zona centrala a fost schimbata. Primarul ing constructor Ciuhandu a avut alte prioritati palatele tiganesti, partidul si inchiderea parcului Copiilor. Dupa 2012 pletosul Lae a visat fantani muzicale, vaporase, festivaluri kitsch plus 20 milioane de euro aruncati pe sefamoriada ‘inteligenta’ total nefunctionala
doamne apara si pazeste. cate sectii de mari arsi are timisoara?
Acuma, serios, exista vreun plan de evacuare al vehicolului in caz de incendiu?
Daca-i plin si ia foc vreo baterie, STPT s-a asigurat ca calatorii care sunt in vehicol inteleg pericolul unui incendiu aparent mic (manifestat i.e prin putin fum) si se vor evacua si prin iesirile de urgenta din geamuri fara sa le fie frica ca vor primi amenda ca l-e au spart?
Pompierii vor verifica periodic daca butoanele de urgenta de deschidere a usilor functiomeaza si n-a intervenit Dorel sa le dezactiveze, asa cum a facut in celelalte mijloace de transport?
Deja duminică la 15:30 bloca tot traficul pe Take Ionescu spre Simion Bărnuţiu. Era oprit în plină intersecție la Badea Cârţan … și evident toţi se uitau miraţi la exponat. Păi așa se face expoziție? Blocând o stradă cu trafic intens?