Potrivit primarului Dominic Fritz, pe Calea Bogdăneștilor a fost montat primul tronson de linie de tramvai. În paralel, constructorul a început să finalizeze trotuarele, accesele în imobile, carosabilul, pista pentru biciclete și drumurile laterale.
„Și aici, la fel ca pe Cetății, vom avea o linie de tramvai înierbată și încadrată de spații verzi cu pomi. De altfel, modernizarea celor peste 2 km de linie dublă de tramvai înseamnă și creșterea vitezei cu care circulă tramvaiele și implicit mai puțin timp pierdut în trafic.
Mai sunt câteva luni grele – mai ales pentru cei care locuiesc sau tranzitează zona și cărora le mulțumesc pentru înțelegere – dar până la finalului anului vom avea un bulevard verde atât ca opțiuni de mobilitate, cât și ca amenajare”, transmite edilul.
Pe Calea Bogdăneștilor, montarea liniei de tramvai a început în ianuarie 2023, venind dinspre Cetății. Aproximativ două treimi din lucrări au fost finalizate. Printre altele, aici s-au înlocuit peste 4,5 km de conducte de apă și peste 3,5 km de conducte de canalizare, a fost realizată canalizația pentru rețeaua electrică pentru rezidenți și iluminat public și au fost montați stâlpi de iluminat cu consum redus.
Contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost semnat în iunie 2020 cu Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România. În primăvara anului 2021 a început efectiv șantierul.
Lucrările de pe Bogdăneștilor costă 149 de milioane de lei, dintre care 90 de milioane reprezintă o cofinanțare cu fonduri europene, iar 59 de milioane de lei sunt asigurați prin Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).
Vă reamintim, în primăvara anului trecut, reprezentanții municipalității anunțau că lucrările pe Calea Bogdăneștilor au atins pragul de 50%. După organizarea de șantier, a fost demontată linia de tramvai și traversele de beton. Au fost demontați și stâlpii de susținere de la linia de contact pentru tramvai. Tot la acel moment, pe anumite tronsoane s-a lucrat la rețeaua de apă, la branșamente, la rețeaua de canalizare, la cea electrică și la cea de gaz.
Pe aceeași temă:
FOTO. A început montarea liniei de tramvai pe Calea Bogdăneștilor. Șantierul va fi gata anul acesta
Trimite articolul
XNenumarate intersectii din oras sunt plione de groopi si de table.
De luni de zile !!!!!!!
La solventul s a mai avansat, ca să se închidă bucla.
puneti pariurile – cat de repede va deraia primul tramvai? cati ani va mai bateti joc degeaba de cartierul asta?
-
Oooo, goglete e cetatean fe onoare al cartierului plevei Timisoarei, socant.
-
N-ai citit ? In 8 luni e gata . In total 30 de luni de șantier, era mai bine cum era in ultimii 30 de ani ?
-
daca tu pui botul la 8 luni, somn usor! iar pentru magarul de sus, sunt doar nevoit sa-l ocolesc de buna vreme, repede ai sarit tu cu presuputza. si daca traiam acolo, ce? ia zi-ne in ce cartier de “lux” traiesti tu in orasul asta amarat
-
Cam mic trotuarul
-
Daa cresti viteza!!!??? tramvaielor dar de oprit!??, va ti gandit cum le opriti… va aparea patinajul de la iarba,, pui frana la prima statie si te opresti la a doua…. sau in urmatorul tramvai…. asa ca luativa adio de la viteza…. cand conduceti voi un tramvai… mai vorbiti… dupa voi poate vati gandit ca poate si zboara…. si nu stim noi… drumuri bune sa fie…. si fara evenimente…!!
-
no name ‘conducere preventiva’ lasa tu tehnica in seama altora ca in domeniul acesta esti zero barat! Poate ajungi prin tarile mai din vest in care de vreo 25 de ani se foloseste aceasta solutie care reduce poluarea fonica, reduce incalzirea la nivelul solului si implicit creste confortul. Un covor verde corect intretinut nu afecteaza cu nimic calitatea rularii, demarajul si franarea. Dupa mintea ta ingusta ar trebui sa taiem toti copacii de pe strazile cu linii de tramvai pentru ca toamna ar ‘patina’ tramvaiele pe covorul de frunze. te poti lua de mana cu doctore Robu si el a ras tot spatiul verde din piata Libertatii, astazi fiind un platou gol ce devine cuptor vara
-
cine crezi tu ca va intretine gazonul ala? in ce tara te crezi? va fi jungle de buruieni sau alta sursa de praf, asa-numitele “spatii verzi” care sunt doar noroi sau praf, in functie de anotimp
-
Vezi ca robu cu echipa a facut proiectul Fritizzzi al tau doar culege ponoasele citeste mai bine articolul si gandeste cand ai votat si cat timp dureaza toate studiile si proiectele pana a primi finantare …… deci ?
-
-
Bordurile nu au panta corespunzatoare pentru accesul facil al bicicletelor,carucioarelor,etc.
Nu e problema,ca dupa ce e “gata” lucrarea se vir ibsera neregulile.
domnul latzcau se lauda prin presa ca, dupa ce au masacrat toti arborii din ronat, se vor planta alti arbori muuult mai mari si mai frumosi…
daca va uitati pe poze…unde mai este loc pe strada sa mai plantezi pomi? locuiesc in zona, si in fata catorva case s-a inceput repararea trotuarului…nici vorba de loc pentru copaci
toti politicienii, fara exceptie, sunt mincinosi
-
Exact! O sa ne spuna ca linia inierbata va fi destul sa tina locul nucilor si teilor doborati. Nu le mai ajunge astora cat strica?
Bucla nu se închide decât cu strada gării. Se mai aude ceva de asta?
Daa cresti viteza tramvaielor dar de oprit, va ti gandit cum le opriti… va aparea patinajul de la iarba,, pui frana la prima statie si te opresti la a doua…. sau in urmatorul tramvai…. asa ca luativa adio de la viteza…. cand conduceti voi un tramvai… mai vorbiti… dupa voi poate vati gandit ca poate si zboara…. si nu stim noi… drumuri bune sa fie…. si fara evenimente…!!
-
Mda, desigur iarba care va creste pe liniile de tramvai (după cum știm pe fier se prinde f. bine iarba) va fi un impediment major . A, sau poate iarba de lingă sine le va acoperi, ca doar tramvaiul va circula doar odată pe saptamina ?
Oribil, cand se renunta sa se mai monteze borduri de genu??? In tarile civilziate nici nu se mai monetaza borduri, trotuarul este din placi iar grosimea acestuia este de cativa cm…
Bine ca au stradutele laterale trotuarul pavat si pe ditai bulevardul pun asfalt pe trotuare…