Se lucrează intens la pregătirea terenului, incluzând săpături, cofrare și betonare, iar umpluturile de pământ sunt așternute pe mai multe secțiuni. De asemenea, se construiesc fundații din balast și agregate naturale, stabilizate cu liant hidraulic. În plus, se efectuează lucrări de consolidare și stabilizare.
La poduri și pasaje, echipele lucrează la armarea, cofrarea și betonarea structurii. În zona nodului rutier cu DN 69, sunt realizate umpluturi de pământ pentru bretelele de acces, iar pentru sensul giratoriu se fac săpături și decapare. Totodată, se lucrează la umpluturile cu balast la culee.
Drumul de legătură are zece kilometri, urmând să aibă profil de drum național cu patru benzi de circulație și să reprezinte o rută nouă pe care conducătorii auto vor ajunge mai rapid de la Timișoara pe autostrada A1.
Traseul drumului de legătură începe cu aproximativ 300 de metri înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția nord-est, spre autostrada A1.
În prezent, stadiul lucrărilor este de aproximativ 50%, iar termenul de finalizare pentru cei zece kilometri de drum cu două benzi pe sens este august 2025. Proiectul este realizat de Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj S.A.
foto: DRDP Timișoara
Vă reamintim că inițialul contract, semnat cu firma Todini Costruzioni S.p.A, a fost reziliat în august 2023. Lucrările, începute la finalul anului 2021, ar fi trebuit să dureze doar un an și jumătate. În momentul rezilierii contractului, stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%.
La licitația pentru noul contract, lansată în octombrie 2023, au fost depuse mai multe oferte. La începutul anului 2024, în luna februarie, reprezentanții DRDP Timișoara anunțau că cea mai bună dintre ele a fost depusă de asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., care s-ar fi ocupat de proiectarea și execuția lucrărilor restante pentru 260 de milioane de lei.
Primul rezultat al licitației a fost însă contestat la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) și a urmat altă acțiune în instanță, la Curtea de Apel București. În urma reevaluării ofertelor, a fost schimbată firma care se va ocupa de acest proiect, fiind desemnată ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A., cea care și contestase rezultatul primei licitații.
Trimite articolul
XSPOR
povesti nemuritoare